رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-07-17 12:04 شماره خبر : 648 https://sobhezagros.ir/short/4XPg4 0
صبح امرموز صورت گرفت؛

عملیات اجرایی مرحله نخست طرح ذخیره‌سازی میدان گازی مختار در استان کهگیلویه و بویراحمد به‌منظور کمک به حل مسئله ناترازی فصلی و پایداری شبکه گاز کشور آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس؛میدان گازی یا میدان گاز طبیعی ( Natural gas field ) به مخزن طبیعی گاز طبیعی می‌گویند که طی میلیون‌ها سال در اثر فعل و انفعالات شیمیایی بر روی بقایای جانداران مدفون شده در زمین به وجود می‌آید و این میادین اغلب در کنار میادین نفتی یافت می شوند.

میدان گازی مختار یاسوج با تولید بیش از ۲۰ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی ذخیره شده در ۱۰ کیلومتری این شهر یاسوج قرار دارد و یکی از ظرفیت های مهم اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود .

طبق نظر مهندسان حوزه انرژی، گاز ذخیره شده در این میدان گازی می تواند گاز طبیعی مورد نیاز استان های فارس ، کهگیلویه وبویراحمد و بخشی از استان های همجوار از جمله اصفهان و چهارمحال و بختیاری را تا ۱۰۰ سال آینده تامین کند.

بر اساس نظر این کارشناسان، میدان گازی مختار میدان بسیار عظیمی است که حتی به عنوان چهارمین میدان ذخیره‌سازی گاز طبیعی کشور ثبت شده است.

بدون تردید آغاز عملیات اکتشاف میدان گازی مختار یاسوج فرصت های شغلی بسیاری را برای جوانان بیکار و تحصیلکرده استان کهگیلویه و بویراحمد فراهم خواهد کرد.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ذخایر مهم نفت و گاز است و از این رو توسعه صنایع مربوط به آن از جمله پتروشیمی توجیه اقتصادی دارد.

موقعیت ویژه کهگیلویه و بویراحمد، زمینه توسعه صنعت نفت و صنایع وابسته به آن را فراهم نموده به گونه ای که این استان ۷ دومین تولید کننده نفت کشور پس از خوزستان است و بالای ۹۰ درصد نفت کشور در خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر تولید می شود.

حال با توجه به این مسئله عملیات اجرایی مرحله نخست طرح ذخیره‌سازی میدان گازی مختار در استان کهگیلویه و بویراحمد به‌منظور کمک به حل مسئله ناترازی فصلی و پایداری شبکه گاز کشور امروز هفدهم مهرماه با حضور مسئولان استانی آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی میدان گازی مختار
آغاز عملیات اجرایی میدان گازی مختار
آغاز عملیات اجرایی میدان گازی مختار
آغاز عملیات اجرایی میدان گازی مختار
آغاز عملیات اجرایی میدان گازی مختار
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار