رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
سه‌شنبه 1403/02/11 Tuesday - 2024 30 April الثلاثاء ، 21 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-26 23:37 شماره خبر : 3574 https://sobhezagros.ir/short/e8A3m 0
در جلسه کارگروه اشتغال مطرح شد؛

جلسه کارگروه اشتغال بهمئی با حضور اعضا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» نشست کارگروه اشتغال شهرستان بهمئی با حضور اعضا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بهمئی در ابتدای این نشست گفت: در سال جدید در راستای کارگروه اشتغال فعال‌سازی تعاونی‌های نیمه فعال، حمایت از تعاونی‌های تازه تأسیس و هدفمند کردن تسهیلات اشتغال‌زایی را در دستور کار قرارداده‌ایم.

فرج دهبان‌نژاد گفت: انتظار داریم بانک‌های عامل در شهرستان نهایت همکاری با تعاونی‌ها و متقاضیان کارگاه‌های تولیدی و اشتغال‌زایی  را داشته باشند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بهمئی نیز در ادامه این نشست گفت: اعتبارات اداره لیکک در حوزه اشتغال ۵۲ میلیارد تومان بود که باهمت بانک‌ها مبلغ ۲۵ میلیارد و ۶۸۹ میلیون تومان به‌صورت تسهیلات پرداخت شد.

رسول جهان‌دیده با انتقاد از بعضی بانک‌ها گفت: متأسفانه بانک‌های کشاورزی، پست‌بانک و رسالت در این خصوص همکاری نکردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی نیز نسبت به عدم سهمیه‌بندی اشتغال در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری انتقاد کرد و گفت: هیچ‌گونه کار عمرانی در تنگ سولک و تنگ ماغر به دلیل نبود سرمایه‌گذار صورت نگرفت.

صلاحی پیشنهاد داد: در خصوص بازارچه صنایع‌دستی شهرستان، شهرداری همکاری لازم را به عمل آورد.

رئیس بنیاد برکت شهرستان بهمئی گفت: این بنیاد در زمینهٔ اشتغال‌زایی به ۵۱ نفر مبلغ ۷۸ میلیارد و ۵۵۴ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرد.

زکی نژاد رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی نیز در این نشست گفت: تبصره ۱۸ شامل جهاد کشاورزی نیست، جهاد کشاورزی فقط به طرح‌های صنعتی تسهیلات ارائه می‌دهد.

در ادامه این نشست رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بهمئی گفت: در سال گذشته مبلغ ۷۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به ۵ نفر ارائه شد که توسط بانک توسعه تعاون پرداخت کردیم.

سالاری با گلایه از بقیه بانک‌ها ادامه داد: مبلغ ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بانک ملی معرفی شد که متأسفانه هیچ‌گونه پرداختی انجام نشد، طرح تولیدی دستمال‌کاغذی و تولید فیلتر هوا اتومبیل در دست اقدام است که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسند.

در ادامه دبیر خادم یاران رضوی و رابط اشتغال‌زایی بنیاد کرامت در شهرستان گفت: درمجموع ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون از ۶ میلیارد جذب‌شده در قالب تبصره ۱۶ بود و طی یک فرایند ۴ ماهه یعنی تا پایان تیرماه ۱۴۰۲ صورت گرفت.

محمد جهانی افزود: برای سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات تبصره ۱٨ برای بنیاد کرامت در نظر گرفتند که متأسفانه با توجه به شرایط دریافت‌کنندگان تاکنون موفق نشدیم هیچ‌گونه پرداختی داشته باشیم.

در پایان این نشست علی محمدی فرماندار شهرستان بهمئی به جمع‌بندی نظرات اعضا پرداخت و گفت: مدیران بانک‌ها باید تمام تلاش خود را در جهت رفع مشکلات مردم و پرداخت به‌موقع تسهیلات به‌کار گیرند.

وی به مشکلات آب در شهرستان اشاره کرد و گفت: مسئله آب سد کوثر که به دلایل معارضات در سال گذشته حل نشد با توجه به رفع موانع و معضلات، به‌زودی حل می‌شود و آب سد کوثر وارد مدار شهر لیکک می‌شود.

محمدی در رابطه با احداث پالایشگاه گفت: سرمایه‌گذار مشخص و به‌زودی جهت بازدید وارد شهرستان می‌شود.

در پایان این نشست مصوب شد که بانک‌ها جهت پرداخت تسهیلات همکاری بیشتری داشته باشند.

همچنین ادارات متولی نظارت کامل بر کارخانه آهک داشته باشند و در صورت عملکرد غیرقانونی برخورد شود، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی با هماهنگی کارگروه استان از وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در شهرستان بازدید و نظارت کند.

همچنین مصوب شد در صورت کلنگ‌زنی پالایشگاه در شهرستان همه ادارات همکاری لازم را داشته باشند. شهرداری نسبت به برپایی غرفه صنایع‌دستی محصولات میراث فرهنگی همکاری کند.

تصاویر تکمیلی:

آخرین وضعیت احداث پالایشگاه در بهمئی
آخرین وضعیت احداث پالایشگاه در بهمئی
آخرین وضعیت احداث پالایشگاه در بهمئی
آخرین وضعیت احداث پالایشگاه در بهمئی
آخرین وضعیت احداث پالایشگاه در بهمئی
آخرین وضعیت احداث پالایشگاه در بهمئی
آخرین وضعیت احداث پالایشگاه در بهمئی
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار