رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-06-10 15:44 شماره خبر : 191 https://sobhezagros.ir/short/VwnQe 0
یادداشت؛

نکته مهمی که در خصوص سد خرسان وجود دارد این است که جایگاه شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در این ماجرا و پیگیری مطالبات مردمی چیست

به گزارش پایگاه تحلیلی و اطلاع رسانی صبح زاگرس یکی از سدهای بزرگ و پر مخالف در دست اجرای کشور در سرزمین زاگرس و دنا سد خرسان ۳ در مرز کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری است که اکنون بسیاری از مردم و کارشناسان در این دو استان نسبت به احداث آن نگران‌اند و سد را به فاجعه‌ای تشبیه کرده‌اند که مشکلات بی‌شماری برای منطقه ایجاد خواهد کرد.



ساخت گاه سد خرسان ۳ در مرز کهگیلویه و بویراحمد در منطقه سادات محمودی و شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد و بخشی از مخزن آن‌هم در دهستان سادات محمودی شهرستان دنا جانمایی شده است.با احداث سد چند هزار هکتار از جنگل‌های این منطقه زیر آب می‌رود و از طرف دیگر وجود یک مخزن سد چند کیلومتری در منطقه‌ای با شرایط اقلیمی که سال‌ها با آن سازگار شده، میزان رطوبت، دمای منطقه و شرایط محیطی کوهستانی دنا را تغییر خواهد داد.


از سویی دیگر باید بدانیم که دهستان سادات محمودی شهرستان دنا حدود ۱۷ روستای بزرگ و کوچک دارد که بعد از آبگیری سد یا به‌صورت کامل یا بخشی از آن‌ها در مخزن سد قرار می‌گیرند و زیرآب می‌روند.

 

نکته مهمی که در خصوص سد خرسان وجود دارد این است که جایگاه شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در این ماجرا و پیگیری مطالبات مردمی چیست؛ مردم استان به‌خصوص در شهرستان دنا انتظار دارند مطالبه اصلی آن‌ها که عدم احداث این سد است از سوی مسئولان استانی به‌خصوص شرکت آب منطقه‌ای پیگیری شود و به نتیجه ختم شود.

 

گفتاردرمانی در این ماجرا به‌هیچ‌عنوان از سوی مردم پذیرفته نیست و نمی‌پذیرند که تنها به یک مصاحبه اکتفا شود و در عمل هیچ اتفاق دیگری نیفتد.

 

سؤال اساسی اینجاست چرا از زمان مطرح‌شدن این ماجرا اقدام اثرگذاری از سوی شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد صورت نگرفته است که مردم به عینه متوجه تغییر در این زمینه شوند.

 

یادداشت ارسالی: علی حسین‌زاده

انتهای خبر/

 

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار