رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
سه‌شنبه 1403/03/01 Tuesday - 2024 21 May الثلاثاء ، 13 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-11 16:45 شماره خبر : 3869 https://sobhezagros.ir/short/V5gob 0
در کارگروه رفع‌مشکلات مادوان و حومه مطرح‌شد؛

جلسه کارگروه رفع مشکلات مادوان و حومه عصر امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این نشست به برگزاری جلسه‌ای با دستور استاندار برای مادوان و رفع مشکلات آن اشاره کرد و گفت: در سال گذشته با حضور مردم، شورا و گروه‌هایی جلسه تشکیل شد و مشکلات مادوان بررسی شد.

علی محمد روستا به مشکلات طرح جامع شهری اشاره کرد و گفت: در این طرح مثلا سرانه فضای سبز کم آمده است و بخشی از زمین یا ساختمان شهروند را در این بخش قرار داده است از طرفی ایراد طرح با وضع موجود تطابق داده نشده است و متولی طرح‌ها راه و شهرسازی است و انتظار داریم راه و شهرسازی در ایجاد طرح جامع شهرها تسریع داشته باشد.

وی با بیان اینکه نمی توان در نبود طرح جامع گاز و امکانات ارائه داد گفت: در نبود طرح جامع در منطقه‌ای نمی‌توان سلیقه‌ای امکانات داد.

وی ادامه داد: راه و شهرسازی باید نسبت به تهیه طرح جامع شهری مشکلات را احصا و در رفع آنها تسریع ایجاد کند، در مادوان سرانه ورزشی پایین است و در آخرین آمار در مادوان، سرآبتاوه و تلخسرو از نصف متوسط کشوری سرانه ورزشی و فضای سبز کمتر است برای این موضوع در کنار فرودگاه تاکید بر ایجاد فضا و چمن ورزشی داشته‌ایم.

روستا گفت: در شمال شهر مادوان ۷۰ هکتار زمین وجود دارد که زمین خواران دست اندازی و تعدی داشتند و این زمین به مجموعه شهرداری مادوان واگذار شد که فضای ورزشی و پارک ایجاد شود تا بخشی از مشکلات فضای سبز و ورزشی جبران شود.

در ادامه شهردار مادوان گفت: راهداری و راه و شهرسازی هر کدام می‌توانند ورودی‌ها را ساماندهی کنند.

داریوش جهانبخش با بیان اینکه روزانه شاهد رشد جمعیت در مادوان هستیم گفت: به تناسب با افزایش جمعیت باید خدمات داده شود اما مصیبت آن است که همگام با این افزایش، خدمات داده نشده است.

وی نبود شبکه فاضلاب شهری را از جمله مشکلات دانست و گفت: سطح آب‌های زیرزمینی به قدری پایین است که تا دو سه متر نمی‌توانند پایین روند و به دلیل مشکلات فاضلاب و نبود ظرفیت لازم، فاضلاب در جداول و معابر و حتی بخش کشاورزی سرازیر شده است و به علت شکایات مختلف خسارت مختلفی پرداخت کردیم و سلامت انسانی به خطر افتاده است، در سال ۹۸ فرمانداری مصوب کرد که ماده ۲۳ برای فاضلاب ایجاد شود اما از آن زمان تا امروز این موضوع اجرا نشده است.

وی با تشکر از اقدامات آب و فاضلاب گفت: در طول ۶ سال گذشته هر چه قدر حفاری شده توسط آب و فاضلاب انجام شده و یک ریال هزینه حفاری پرداخت نشده است و با توجه به اینکه شهرداری برآمده از بطن مردم است باید این موضوع ساماندهی شود و اگر برنامه ای برای انشعاب شبکه دارید اطلاع رسانی شود تا بعد از آن آسفالت انجام شود اما اطلاع رسانی نشد و ما آسفالت کردیم و روز بعد آسفالت درو شد، بنابراین حساب ۹ میلیارد تومانی و مطالبات و ملاحظات مختلف شهرداری مادوان را مورد بررسی و حل قرار دهید.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه در مادوان فضای مناسبی برای فضای سبز نداشتیم همه جمعیت مادوان، بلهزار و... از فضای سطح شهر برای فضای سبز با وجود ترافیک و تراکم و جمعیت و هزینه استفاده می‌کنند. 

جهانبخش گفت: زمینی در حوزه منابع طبیعی قرار دارد و طرح توجیهی آن تهیه و هماهنگی آن انجام شده و منابع طبیعی برای ایجاد فضای سبز و سرانه ورزشی و... مورد توجه قرار گیرد.

جهانبخش به مشکلات معابر اصلی مادوان و نامطلوب بودن آن اشاره کرد و گفت: باید شبکه ایمن ایجاد کرد، محور سی‌سخت و دیگر محورها در سطح شهر مادوان عبور می کند و سبب مشکلات و ترافیک شده است برای این منظور می توان از جاده اصفهان معبر ۳۰ متری به سمت امام زاده قاسم (ع) ایجاد کرد برای این مورد هماهنگی ایجاد شده و راه و شهرسازی می تواند اقدام کند تا ضمن تقویت امرار معاش مردمی و ساماندهی مشکلات اقدام کرد.

در ادامه معاون راه و شهرسازی در این جلسه گفت: سوالاتی در خصوص‌ راه و شهرسازی پرسیده شد طرح هادی متولی آن دفتر فنی است و مشکلات آن باید از این طریق بررسی شود، طرح جامع در استان مصوب شد و در کشور همچنین تصویب شد و در همین رابطه معاون عمرانی از چرایی اجرا نشدن آن  سوال کرد که رستمی معاون راه و شهرسازی به برخی مشکلات در حوزه منابع طبیعی اشاره کرد.

مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: هر طرحی در مسائل جامع در زمینه اراضی ملی در حاشیه شهری فرایند آن باید مطابق با قانون با منابع طبیعی هماهنگ شود و چهارچوب رعایت آن زمان اجرا شود به عنوان مثال ۹۳۳ هکتار اهاله مدیریت دادیم یعنی پارک ملی برای رفاه مردم واگذار شود، تا امروز طرحی برای مادوان به منابع طبیعی داده نشده است و در این راستا اگر طرحی تهیه شد، برنامه و هدفی برای کار در آن توضیح داده شود که بر همین اساس شهرداری به شکل جامع طرحی در خصوص فضای ملی که چسبیده به شهر و جنگل نداشته باشد به ما ارائه دهد ما همکاری می‌کنیم.

معاون عمرانی خطاب به مدیرکل منابع طبیعی گفت: در مادوان تنوع جمعیتی و قومی و همچنین نرخ روز افزون جمعیت وجود دارد دغدغه های مختلفی برای فضای سبز و ورزشی وجود داشت اما زمین یا فضایی وجود نداشت با وجود فضا و زمین می‌توان فضای سبز و فضای ورزشی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به شهرداری‌های استان بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان دادیم گفت: از این مبلغی که به شهرداری‌ها دادیم انتظار این است بخشی از آن به موضوعات عمرانی تخصیص داده شود.

وی دشتک سی سخت را از مناطق بکر دنا برای توریست و تفرج دانست و گفت: برخی دست اندازی ها و تعدی ها به این مناطق دیده می‌شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب در این جلسه گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه احداث تصفیه خانه فاضلاب و ۹۶۰ میلیارد شبکه داخلی‌ و خطوط انتقال نیاز دارد که سرجمع یک هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان هزینه نیاز است.

معاون عمرانی در پاسخ گفت: از برنامه و بودجه کشور ماده ۲۳ را پیگیری و دریافت کنید ما در این راستا کمک می‌کنیم.

امید صالحی ادامه داد: تنش آبی در مادوان در گذشته وجود داشت اما در سال گذشته اجازه ندادیم این مشکل مشاهده شود.

صالحی گفت: اگر ماده ۲۳ توسط برنامه و بودجه‌ کشور داده شود شبکه فاضلاب مادوان را اجرا خواهیم کرد.

انتهای خبر/

پایین‌بودن سرانه ورزشی و فضای‌سبز در مادوان
پایین‌بودن سرانه ورزشی و فضای‌سبز در مادوان
پایین‌بودن سرانه ورزشی و فضای‌سبز در مادوان
پایین‌بودن سرانه ورزشی و فضای‌سبز در مادوان
پایین‌بودن سرانه ورزشی و فضای‌سبز در مادوان
پایین‌بودن سرانه ورزشی و فضای‌سبز در مادوان
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار