
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بهمئی از فعال شدن پروژه جاده لیکک به جایزان پس از هشت سال توقف خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»؛ شهرستان بهمئی با جمعیتی بالغ بر نفر ۴۸ هزار نفر یکی از شهرستانهای گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد است، که روزبهروز شاهد افزایش جمعیت در این شهرستان کوچک؛ اما پر ظرفیت هستیم و نبود امکانات و زیرساختهای اولیه مشکلات زیادی را برای این شهرستان بهوجود آورده است.
یکی از اصلیترین مشکلات این شهرستان نبود مسیرهای ارتباطی به سایر استانها و بنبست بودن آن است؛ این شهرستان تنها یک مسیر ارتباطی هموار و مناسب دارد که به بهبهان در استان خوزستان وصل میشود؛ اما در این میان دولتها همواره جهت برون رفت شهرستان بهمئی از بنبست به فکر چاره افتادند و با کلنگزنی جاده لیکک به جایزان تا حدودی روزنه امید را در دل مردم این منطقه روشن کردند.
جادهای که در سال ۱۳۹۵ کلنگزنی و قرار بود شهرستان نفتخیز بهمئی را از بنبست نجات دهد.
این مسیر ارتباطی علاوه بر خارج کردن یک شهرستان ۵۰ هزار نفری از بنبست باعث کاهش مسافت ۳۵ کیلومتری لیکک به جایزان در استان خوزستان و از طرفی دیگر با اتصال به جاده تشان - لنده و پاتاوه به یک جاده ترانزیتی شمال و مرکز به جنوب کشور خواهد شد.
بهرهبرداری از این جاده ارتباطی عاملی برای خروج شهرستان بهمئی از بنبست بوده و مسیر شهرستان بهمئی به خوزستان ۳۵ کیلومتر کاهش مییابد.
با اجرای پروژه جاده ارتباطی لیکک به جایزان ارتباط اهالی دهستانهای جولکی، سر جولکی، اسلامآباد، قلمود و شهرهای جایزان، آغاجری، امیدیه و ماهشهر آسانتر میشود که مهمترین ویژگی این مسیر خروج شهرستان بهمئی از بنبست، کاهش چشمگیر فاصله شهرستان با دیگر شهرهای استانهای همجوار، کاهش بار ترافیکی مسیر قبلی در محور بهبهان به شهرستان بهمئی، رونق گردشگری و افزایش مبادلات بین دو استان از دیگر اهداف این طرح است.
اما بعد از گذشت بالغ بر ۸ سال جاده لیکک به جایزان که در هیاهوی رسانهای و مسئولان وقت قرار بود شهرستان بهمئی را از بنبست خارج کند نهتنها از بنبست خارج نکرد؛ بلکه محل دپوی زبالهها، نخالهها و جمعشدن سگهای ولگرد در ورودی شهرستان بهمئی شد که علاوه بر رنجیده شدن دل هر رهگذر و گردشگری مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرد.
چندین سال است که مردم این شهرستان منتظر تحقق وعده چندین ساله بهرهبرداری جاده لیکک به جایزان هستند.
در همین راستا مدیر اداره راه و شهرسازی شهرستان بهمئی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»؛ در خصوصی وضعیت اجرایی این پروژه مهم گفت: ضمن مطالعه و تأیید نهایی مسیر در چندین مرحله این جاده به مرحله مناقصه مجدد رفت ولی هر بار به دلایلی پیمانکار آن مشخص نمیشد و همین دلیل باعث متوقف شدن طولانی این پروژه شد.
علیاصغر تارم در ادامه با اشاره به اینکه در سفر هیئت دولت سیزدهم به شهرستان بهمئی مبلغ ۴۰ میلیارد تومان از منابع ملی نفت به این مسیر اختصاص داده شد، افزود: این پروژه مجدد به مناقصه گذاشته شد و طی روزهای آینده پیمانکار جدید معلوم و مجدد فعال میشود.
وی تصریح کرد: مبلغ ۶ میلیارد و پانصد میلیون تومان از اعتبارات استانی در سال ۱۴۰۳ به این پروژه اختصاص یافت که قرار است در سفر آینده هیئت دولت وفاق به استان جزو پروژههای اولویتدار این استان قرار بگیرد.
تارم با اشاره به وضعیت استراتژیک این مسیر در خارج کردن شهرستان بهمئی از بنبست گفت: این مسیر در صورت بهرهبرداری و اتصال به جاده لنده- تشان و پاتاوه علاوه بر کاهش ۳۰ کیلومتری شهر لیکک با جایزان در استان خوزستان باعث کاهش زمانی یک ساعت و نیم با یاسوج مرکز استان و کاهش فاصله زمانی دو ساعته با مرکز کشور خواهد شد.
وی در پایان گفت: از نماینده مردم شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان بهمئی، معاونت عمرانی استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیرکل برنامه و بودجه استان انتظار میرود که با همکاری یکدیگر این پروژه را به یک پروژه ملی تبدیل کنند تا در بحث تأمین اعتبار در ردیف پروژههای ملی گنجانده شود.
از آنجائی که این مسیر ارتباطی علاوه بر خارجکردن شهرستان بهمئی از بنبست باعث کاهش تصادفات جادهای، صرفهجویی در وقت و انرژی خواهد شد انتظار میرود مسئولان استانی این مسیر ارتباطی را با جاده لنده به تشان به یک پروژه ملی تبدیل نمایند تا علاوه بر تأمین اعتبار در ردیف پروژههای ملی، باعث تسریع در روند این پروژه شود.
انتهای خبر/
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!
- تغییر فرمانده انتظامی کهگیلویهوبویراحمد
- بازگشت به زادگاه پس از ۸۸ سال
- رئیس جدید دانشگاه یاسوج معارفه شد
- آمریکا در برابر ایران اشتباه محاسباتی کرد
- شهری بدون داروخانه در کهگیلویهوبویراحمد
- توضیحات دادستان یاسوج در رابطه با یک قتل
- یک کهگیلویهوبویراحمدی مدیرکل بنیاد مسکن تهران شد
- گره کور بلوار معروف یاسوج باز شد
- رئیس اداره دامپزشکی بهمئی منصوب شد
- تغییرات مدیریتی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
- خصوصی بودن پتروشیمی ستاره گچساران
- پل مکانیزه یاسوج؛ رویایی ناتمام برای شهروندان
- فرمانده جدید سپاه فتح معارفه شد+ تصاویر
- کافههای پارک آبشار تعطیل شدند
- ستارههای درخشان بهمئی؛ از تلاش تا تقدیر
- تغییرات مدیریتی در ایستگاه جهاد کشاورزی کهگیلویه
- ادارهای بدون مدیر و سرپرست در بهمئی
- توهین وقیحانه فرماندار شیراز به پرفسور ملک حسینی
- همایش تجلیل از مقام معلم در بهمئی
- آغاز اجرای طرح پارکبانی در یاسوج
- کارگران؛ هیس پروژه هم خوابیده!
- شهید رئیسی به دنبال خدمت بود
- فعالشدن پروژهای در بهمئی بعد از ۸ سال!
- چه خبر از کرونا در کهگیلویهوبویراحمد
- مسئولان کهگیلویهوبویراحمد پیگیر مطالبات نانواییها+ تصاویر
- از کویر تا کرانهها؛ ردپای خدمت بیمنت
- شورای شهر؛ نه زنگیِ زنگ، نه رومیِ روم!
- پتروشیمی دهدشت؛ آرزویی که به واقعیت نزدیک میشود
- سنگ تمام کاربران برای شهید رئیسی
- گزارش میدانی از دردهای پنهان روستاهای لنده
- علت قطعی ۱۰ ساعته گاز در یاسوج چیست؟
- موج گرما تمام کهگیلویهوبویراحمد را در مینوردد
- کوهی از مشکلات در هیئت کوهنوردی کهگیلویهوبویراحمد
- رانندگان در تورم بازار آه میکشند
- مردم بهمئی شهید رئیسی را فراموش نکردهاند
- شهید رئیسی؛ قهرمان نبرد بیامان با فساد
- پخت نان بیکیفیت در تنور نظارت مسئولان
- از جان گذشتگان راه خدمت
- استکبارستیزی، مهمترین ویژگی شهید رئیسی
- بسیج سازندگی سپاه فتح در مدار خدمترسانی
- بهمئی میزبان جهادگران اصفهانی خواهد بود
- رتبه نخست کهگیلویهوبویراحمد در خشکسالی
- از سوراخ شدن بینی تا ایست قلبی!
- گوشهای از جهاد صادقانه بسیج سازندگی کهگیلویهوبویراحمد
- ضرورت بازنگری در سیاستهای حمایتی از معادن
- شهید رئیسی؛ روح بهشتی در قاموس دولت مردمی
- کلیپی زیبا از شهدگیری «زنبورعسل» در کهگیلویهوبویراحمد
- آمریکا از قدرت برای کشتار کودکان استفاده میکند
- گفتمان دولت شهید رئیسی؛ از میدان تا دیپلماسی
- حضور وزیر ارتباطات تا خوانندگی جواد طالبی
- مشاهده بیشتر