رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
به مهمانی شهدا دعوتید؛

قریب 33ساعت تا برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره ملی 2هزار شهید استان کهگلیویه و بویراحمد زمان باقی مانده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» کنگره ملی شهدا به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد اقدامی اعتقادی، عاشقانه و همراه با بصیرت الهی و به دور از دستورالعمل‌ها و مصوبه‌های دولتی است که از اردیبهشت ماه سالجاری با اجرای اجلاسیه شهدای ارتش آغاز شده است و در طول این ایام اجلاسیه های مختلف شهرستانی و استانی نیز حول آن برگزار شده است.

پس از برگزاری موفق و باشکوه نخستین همایش سرداران، امیران، فرماندهان وهشت ۱۸۸۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد در ۱۱ مهر ۱۳۹۵، بار دیگر این افتخار و توفیق در استان محقق شده و پس از برنامه ریزی و تدارک ها که از سال ۱۴۰۱ کلید خورد و مهمترین رویداد فرهنگی و معنوی در این خطه شهید پروراز ۶ اردیبهشت با برگزاری اولین اجلاسیه شهدای ارتش استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر گچساران وارد فاز عملیاتی شد.

برگزارکنندگان این آیین اعتقاد دارند که کنگره ملی شهدای استان افزون بر زنده نگه داشتن یاد جانفشانی ها و ایثارگری های شهدا نقش ارزنده ای در خودسازی فردی و اجتماع دارد به همین علت فراتر از وظایف اداری جهادی وار برای برگزاری مطلوب آن تلاش می کنند.

در آیین کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد که  چهل هزار برنامه برای آن پیش بینی شد یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی استان بوده با همدلی مثال زدنی همه مسوولان تبدیل به الگویی در همه آیین ها شده است.

نگاهی به برنامه های دومین کنگره ی بزرگ ۲۰۰۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد نشان دهنده عمق برنامه های اجرایی و فاخر فرهنگی بوده که م‌یتوان به برگزاری ۱۷ اجلاسیه شهرستانی و استانی، برگزاری جشنواره و تولید ده ها سرود فاخر و ماندگار، توزیع ۲ هزار جهیزه که همچنان در شرف تحویل به متقاضیان بوده، تالیف۲۰۰ عنوان کتاب، جمع آوری ۹۵ سوژه از شهدا، برگزاری بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ یادواره شهدا، نصب ۲ هزار تندیش شهید و اجرای ۱۳ هزار عنوان برنامه برای نهضت روایتگری، تا صدها تولید فرهنگی،هنری رسانه ای و سینمایی فاخر نشان دهنده آن است که دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان، یکی از بزرگترین رخدادهای فرهنگی تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد است.

حال نیز 33 ساعت تا برگزاری اجلاسیه نهایی این کنگره ملی در تاریخ هجدم و نوزدهم شهریور ماه در شهریورماه سالجاری در دهکده دفاع مقدس مرکز استان با اجرای برنامه های متنوع و حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی  برگزار خواهد شد زمان مانده است.

این اجلاسیه با برنامه های فاخر نمایشی همراه خواهد بود که حضور باشکوه مردم خطه سرزمین دنا در این برنامه میتواند بر شکوه آن بیشتر بیفزاید.

در همین راستان مسئولان، ورزشکاران، سیاسیون، هنرمندان خطه سررزمین زاگرس با دعوت از مردم خواهان حضور حماسی و با شکوه خود در این اجلاسیه ملی و پاسداشت شهدای دفاع مقدس و سرزمین ایران اسلامی شده اند.

در همین راستا فرمانده سپاه فتح با دعوت از مردم برای حضور در اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای استان گفت: بار دیگر باید شکوه و عظمت و پای‌کار بودن مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را به‌صورت عینی به نمایش بگذاریم.

 سردار حمید خرم‌دل خطاب به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همان‌طور که مردم عزیز و گران‌قدر استان کهگیلویه و بویراحمد نیز اطلاع دارند، مردم شریف استان در طول دفاع مقدس حماسه‌های بی‌بدیلی را خلق کردند و طبق آماری که موجود است جزو استان‌هایی هستند که بیشترین حضور رزمندگان را در جبهه‌های حق علیه باطل داشتند، سرداران و سربازان رشیدی که مجاهدانه در خط مقدم دفاع از انقلاب اسلامی جان‌فشانی کردند، رزمندگانی که وظیفه و رسالت خود را تحت لوای ولایت در هشت سال دفاع مقدس به شایستگی به انجام رساندند.

فرمانده سپاه فتح استان در ادامه افزود: یکی از سنت‌های حسنه‌ای که امروز رواج پیدا کرده است یادواره‌ها و همایش‌هایی است که به‌صورت ملی و استانی در حال برگزاری است، جوانان این نسل برای زنده نگه‌داشتن نام شهدا، سرداران، سربازان، رزمندگان و بسیجی‌هایی که آن حماسه‌ها را خلق کردند به مدت ۲ الی ۳ سال است که مشغول برگزاری و اجرای کنگره ملی سرداران و سربازان و رزمندگان شهید استان کهگیلویه و بویراحمد هستند که تا به امروز برنامه‌های بسیار فاخر و ارزشمندی را انجام داده‌اند.

سردار خرم‌دل گفت: کارهای فاخر و ارزشمندی از یادواره‌های محله تا اجلاسیه‌های شهرستانی، تولید فیلم و ... که در حوزه بحث هنری و دفاع مقدس لازم است صورت‌گرفته است؛ این اجلاسیه و کنگره هجدهم شهریورماه خواهد بود که به‌صورت استانی و ملی در پارک مهرورزی اجرا خواهد شد.

وی در پایان ضمن دعوت از مردم استان افزود: بنده دعوت می‌کنم از مردم عزیز و شهیدپرور استان کهگیلویه و بویراحمد که در هجدهم شهریورماه ساعت هشت شب در این مراسم حضور باشکوهی پیدا کرده و بار دیگر شکوه و عظمت و پای‌کار بودن مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را به‌صورت عینی به نمایش بگذاریم. این حضور در واقع نشان از ولایت‌مداری و همراهی مردم عزیزمان با شهدا و طریق شهدا خواهد بود.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار