رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
قابل توجه مسئولان شهری؛

عدم استفاده و کارکرد پل‌های هوایی در شهر یاسوج سبب اشغال فضای فیزیکی و انتقاد شهروندان از بروزرسانی آنها شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس؛ پل عابر پیاده سازه‌ای معلق است که برای تردد در عرض خیابان استفاده می‌شود و ساخت آن باعث می‌شود که حجم ترافیک در خیابان‌ها کاهش یافته و عبور و مرور بهبود یابد.


امروز در مراکزشهر‌های ایران در ساخت پل‌های عابر پیاده به سمت پل‌های برقی و مکانیزه توجه می‌شود، ساخت این پل‌ها برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان و اثرگذاری در حوزه کاهش ترافیک است.


امروزه تقریباً تغییر کاربری پل از روش‌های ساخت سنتی آن یعنی استفاده از پله‌های فلزی به سمت پله‌های برقی در حال تغییر است اما در یاسوج نه تنها این پل‌ها هیچ تغییری نکرده است بلکه به همان کاربری سابق یعنی فلزی و بودن استفاده باقی مانده است.


پل‌های هوایی یاسوج این روز‌ها اگر مورد استفاده شهروندان برای تردد استفاده نمی‌شود و کارکرد اصلی خود را از دست داده است اما به ابزاری برای تبلیغات شهری تبدیل شده است تا سهم شهرودان از این پل‌ها برچسب‌های تبلیغاتی باشد.


پل‌های عابر پیاده در مرکز استان امروز تقریباً کارکرد خاص خود را از دست دادند زیرا توسط شهروندان برای استفاده از آن‌ها استقبالی صورت نمی‌گیرد هرچند عدم مکانیزه شدن، شیب‌ زیاد پله‌ها و همچنین اشغال فضای فیزیکی و نداشتن منظر و سیمای خاص و محدود شدن به تبلیغات سبب بلا استفاده شدن آن‌ها شده است.


لازم به ذکر است شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و احمد در چند سال گذشته با رشد روز افزون جمعیت و مهاجرت و افزایش تعداد خودرو‌های شخصی و نهایتاً ترافیک شهری مواجه شده است بر همین اساس برای آینده شهر یاسوج به عنوان شهری مهاجرپذیر و گردشگری ضرورت تغییر پل‌های هوایی به شیوه‌های جدید یعنی پل‌های هوایی برقی اهمیت مضاعف پیدا کرده است، در غیر اینصورت هر روزه می‌بایست نظاره‌گر تبلیغات شهری بروی پل‌های هوایی باشیم و کارکرد و استفاده‌ای در جهت رفاه شهروندان نداشته باشند و در این شرایط باید دید شهرداری یاسوج چه برنامه‌ای برای پل‌های هوایی این شهر دارد؟


تصاویر تکملیی در زیر آمده است:
 
 
یاسوج شهر پل‌های بی عابر
یاسوج شهر پل‌های بی عابر
یاسوج شهر پل‌های بی عابر
یاسوج شهر پل‌های بی عابر
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار