رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
این شهر را از شر ترافیک نجات دهید؛

کمبودهای زیرساخت‌های حوزه ترافیک در شهرهای استان به‌ویژه مرکز استان هویداست و حجم ترافیک به معضلی اساسی برای مردم شهر یاسوج در برخی اوقات ازجمله ظهر و غروب مبدل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس؛کهگیلویه و بویراحمد به مرکزیت شهر یاسوج تنها استانی است که محروم از بسیاری از زیرساخت‌های شهری است که می‌توان ازجمله آن را زیرگذر روگذر و حتی سیستم پایش تصویری دانست.

نبود وسایل حمل‌ونقل عمومی، نداشتن خط‌کشی مناسب خیابان‌ها و از همه مهم‌تر نبود زیرگذر و روگذر، کم بودن پل عابر پیاده مکانیزه، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی قدیمی و غیراستاندارد همه و همه دست‌به‌دست هم داده‌اند تا فقیرترین استان ازلحاظ زیرساخت‌های ترافیکی رقم بخورد.

هرسال بر اساس آمار حدود چندین هزار خودرو به تعداد خودروهای کهگیلویه و بویراحمد افزوده شد که دارای پلاک جدید هستند، اما زیرساخت‌های موجود ترافیکی متناسب با این افزایش نیست و در آینده باید شاهد هرج‌ومرج و بی‌نظمی غیرقابل وصف در حوزه ترافیک استان باشیم.

 

این شهر را از شر ترافیک نجات دهید!

حال شاهد هستیم که متولیان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد دغدغه ترافیک را ندارند و بدون تردید، شهر یاسوج در آینده نزدیک به لحاظ ترافیکی با توجه به مهاجرپذیری آن و گردشگر پذیری‌اش با مشکل جدی روبه‌رو خواهد شد و ترافیک آن دو برابر می‌شود که دراین‌باره باید تدبیری اساسی اندیشیده شود.

اگر بخواهیم با نگاهی کلی‌تر به این مسئله بنگریم خواهد دید که یاسوج تنها مرکز استانی است که حتی یک خط ویژه ندارد و خیل مسافران و عابران و نبود خودروهای حمل‌ونقل عمومی باعث کلاف سردرگمی به نام ترافیک شده است.

از سویی دیگر ناوگان عمومی خوبی در مرکز استان دیده نمی‌شود و تنها تعداد کمی اتوبوس در حال حاضر به ناوگان مسافربری در برخی از حوزه‌های شهر افزوده‌شده که این میزان با توجه به مهاجرت بیش‌ازاندازه جوابگوی این خیل عظیم مسافر نیست.

 

یاسوج شهری فقیر در زیرساختهای ترافیک

پس باید در این زمینه به‌صراحت بگوییم که فقیرترین مرکز استان ازلحاظ زیرساخت‌های ترافیک هستیم، مرکز استانی که همچنان لنگ یک زیرگذر روگذر در برخی از نقاط ترافیکی است و این مسئله بعد از سال‌های همچنان به یک پاشنه آشیل تبدیل‌شده است.

حال با این منوال افتتاح نشدن پل چهارم بشار، به سرانجام نرسیده لاین دوم پل سوم بشار، احداث نشدن زیرگذر روگذر و طراحی جدید هندسی در منطقه جهاد شهر یاسوج در ورودی از سمت بنسنجان به شهر یاسوج همه و همه باعث شده که این شهر در آینده‌ای نه‌چندان دور با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم کند.

هرچند که این شهر با توجه به سن کمش امروز گرد پیری را بر چهره خود می‌بیند باید به این مسئله نیز متذکر شویم که یاسوج تنها شهری است که سیستم پایش تصویری ترافیک نیز ندارد و این مسئله نیز باعث تشدید امر مهمی به نام ترافیک شده است.

 

شهری که زیرساخت هایش متناسب با جمعیتش نیست

باید بدانیم که یاسوج ازلحاظ نرخ رشد جمعیت جزو استان‌های یک تا سه کشور بوده که ایجاد زیرساخت‌ها همگام و متناسب با رشد جمعیت مهاجرت‌های بی‌رویه نیست و این جمعیت بیشتر تحت عنوان مناطق حاشیه‌نشین و کم‌تر برخوردار سکونت می‌گزینند که همین مسئله باعث شد که بعد از سال‌های طرح آمایش سرزمینی یاسوج بار دیگر تغییر یابد و منطقه حاشیه‌ای آن به مرکز شهر ملحق شود ،مسئله که مشکلات در حوزه زیرساختی ترافیک و دیگر مشکلات این شهر را چند برابر خواهد کرد.

حال امید است پیش از آن‌که دیر شود مسئولان و متولیان امر چاره‌ای اساسی برای رفع مشکلات موجود در حوزه زیرساخت‌های ترافیکی استان بیندیشند و همگی دراین‌باره احساس مسئولیت  و دغدغه داشته باشند.

 انتهای پیام

یاسوج شهر بدون زیرگذر و روگذر!
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار