رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، یادواره شهدای روستای شیخ حسین با حضور جمعی از مسئولان، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم در مسجد روستای شیخ حسین از توابع بخش مرکزی شهرستان چرام برگزار شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان چرام گفت: شهدا علاوه بر سختی و مشقت های فراوانی که در دفاع از کشور و انقلاب داشتند جان خود را نیز فدای اسلام، انقلاب و کشور خویش کردند.

حجت الاسلام و المسلمین احتشامی با بیان اینکه شهید شیعه زاده یکی از شهدای استان مازنداران بود که حتی پس از شهادت دشمن شکم وی را پاره می کند تا کدهای بی سیم را از شکمش در بیاورد، افزود: شهید وکیلی از استان قم نیز توسط کومله و دموکرات کردستان اسیر می شود و دستش را در آب جوش می گذارند، دستش را قطع می کنند و حتی بر زخم های وی نمک می پاشند اما این جوانان وطن در مقابل دشمن سر خم نمی کنند و با خون خود انقلاب را آبیاری می کنند.

وی ادامه داد: شهید محمد رضا شفیعی در سال 1365 پس از اسارت توسط دشمن بعثی به شهادت می رسد و در کاظمین به خاک سپرده می شود و زمانی که پس از 16 سال قبرش را می شکافند جنازه صحیح و سالم است.

احتشامی به بیان اینکه شهدا برای آسایش و امنیت امروزه ما چه زجرها و سختی هایی را تحمل کردند، گفت: برگزاری این یادواره شهدا برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است زیرا شهدا به این چیزها نیازی ندارند.

وی با بیان اینکه مهمترین خصوصیت شهدا این است که خدا را دوست دارند و خدا آنها را دوست دارد و در برابر مومنین خشوع دارند و در برابر کافران ایستادند، عنوان کرد: ما باید سیره و راه شهدا را به نسل

های جوان امروز انتقال دهیم و تنها راه نجات جوانان از توطئه های دشمنان که در بستر فضای مجازی برای آنها تدارک دیده انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نوجوانان است.

گفتنی است روستای شیخ حسین از توابع بخش مرکزی شهرستان چرام سه شهید به نام های " شنبه حیدری "، " نورالله دبیقی " و " آمنه حیدریان " تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

این برنامه به همت پایگاه امام محمد باقر (ع)، خانواده شهدا و بنیاد شهید شهرستان برگزار شد.

نظرات