پیگیری مطالبات مردمی؛
گلایه مردم باشت از سرعتگیرهای غیر استاندارد
سرعتگیر در کوچههای مختلف شهرستان باشت یکی از مهمترین و بهترین راههای کاهش میزان تصادفات محسوب میشود اما بحث استانداردسازی این سرعتگیرها از احداث خود آن مهمتر است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» سرعتگیر در کوچههای مختلف شهرستان باشت یکی از مهمترین و بهترین راههای کاهش میزان تصادفات محسوب میشود اما بحث استانداردسازی این سرعتگیرها از احداث خود آن مهمتر است.
طبق استانداردهای موجود ارتفاع بلندترین نقطه یک سرعتگیر باید ۷ تا ۱۰سانتیمتر، حداکثر طول آن ۳۰سانتیمتر و عرض آن به اندازه عرض محل نصب باشد و استفاده از آن در اماکنی توصیه میشود که حداکثر سرعت وسایل نقلیه از ۱۵ کیلومتر تجاوز نمیکند.
تعداد زیاد سرعت گیرها و استاندارد نبودن آنها در سطح کوچهها باعث وارد شدن خسارات مالی به خودروها و افزایش گلایه شهروندان شده است.
نصب کاهنده سرعت در کوچهها به جای آنکه ابزاری برای کنترل سرعت خودروها و پیشگیری از وقوع تصادفات باشد کارکرد برعکس پیدا کرده و منجر به ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است.
سرعتگیرهای متعدد و مرتفع یکی از موضوعاتی است که نه تنها بر هزینه مالی مردم اضافه میکند بلکه برخی از آنها غیرقابل تحمل است و اعصاب و روان مردم را آزار میدهد.
فرسودگی، عدم رنگ آمیزی و همچنین غیر استاندارد بودن بسیاری از آنها همواره رانندگان را دچار کلافگی کرده و یا در برخی موارد باعث نقص فنی و بالا رفتن هزینه استهلاک خودرو شده است.
متاسفانه به جای اینکه جادهها را ایمن و استاندارد کنند و نظارت بیشتری بر سرعتهای غیر مجاز داشته باشند، فقط سنگ اندازی میکنند و ارزانترین روش هم ساخت سرعتگیر است. وقتی که یک ماشین با مسافر به سرعتگیر برخورد میکند، آسیب جدی به بدنه و شاسی، جلوبندی و حتی فرمانپذیری خودرو وارد میشود که ممکن است از کنترل خارج شود.
سرعت گیرهای آسفالتی کوچهها مثل یک ساندویچ پیچیده شده و گرد است، کسانی که ساکن این محلهها هستند و میدانند که سرعتگیر قرار دارد، اما کسی که خبر ندارد، اگر شب بخواهد رفت وآمد کند، محال است که این سرعت گیرها را ببیند.