رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
1403-03-04 13:43 شماره خبر : 4409 https://sobhezagros.ir/short/Vljyx 0
آنچه درخطبه‌های نماز جمعه استان گذشت؛

امام جمعه شهرستان لنده گفت:مسئله برق شهرستان لنده یکی از چالش‌های اساسی است که با گلایه مندی به حق مردم مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  «صبح زاگرس» نماز عبادی سیاسی این هفته با حضور اقشار مختلف مردم در شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در خطبه های نماز جمعه لنده مطرح شد:

شهید رئیسی تبلور دوباره ساده زیستی و مردمی بودن بود 

امام جمعه لنده گفت:شهید رئیسی تبلور دوباره ساده زیستی، مردمی بودن، خادم ملت بود که تداعی کننده شخصیتی همچون شهیدرجایی بود. 

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان لنده با اشاره به رعایت تقوای الهی گفت:سرزمین قلب ما باید معطوف از الطاف الهی باشد و دل‌های ما باید پیوند دهنده با امام زمان(عج) باشد. 

وی گفت:هر کس برای خودش ارزش قائل باشد دنیا نزد او بی ارزش می‌شود لذا نباید اسیر خوشی‌های این دنیا باشیم لذا برای رسیدن به کمال باید به مردم و اهالی دین خدمت کرد. 

امام جمعه لنده تصریح کرد: اگر کسی توانست ایمان محکمی داشته باشد و در کنارش در حیطه توانمندی خود به مردم خدمت کند به کمال و سعادت خواهد رسید. 

وی تاکیدکرد: کسی که حق وحقوق دیگران را پیمال می‌کند عذاب الهی نیز در انتظار آن خواهد بود و وای به حال مسولانی که قدر این فرصت‌ها ندانستند و نسبت به خدمت به مردم کوتاهی کردند باید پاسخگوی مردم و وجدان خود باشند. 

محمودی اصل گفت: اما کسی که با خدمت شبانه روزی خود همواره در راه خدمت به مردم جانش را از دست می‌دهد نزد خداوند وملت عزت و منزلت رفیع خواهد گرفت وبین امت خود وی را محبوب و عزیز خواهد شمارد. 

وی گفت: خدمت به جامعه بالاترین کارهای است که باعث محبوبت و عزیز شدن در بین مردم می‌شود و حضرت آیت الله رئیسی مصداق بارز این خدمت بود و جانش را برای خدمت از فدا کرد. 

امام جمعه لنده گفت: تسلیت تعزیت باید عرض کنیم شهادت جمعی از نیروهای جهادی و انقلابی که در مسیر خدمت به شهادت رسیدند از جمله رئیس جمهور، وزیر امورخارجه، امام جمعه تبریز وتیم امنیت وپروازی که داغی سنگین را با رفتنشان بر دل ملت گذاشتند. 

وی گفت: مردم ما داغدار مردان بزرگ وبا ایمانی هستند که راهبرد و حضور آنان در عرصه‌های داخلی و بین المللی همواره منشأ خدمت بودند. 

محمودی اصل تاکید کرد: شهید رییسی تبلور دوباره ساده زیستی، مردمی بودن، خادم ملت بود که تداعی کننده شخصیتی همچون شهیدرجایی بود. 

وی گفت:شهید رئیسی مطیع ولایت بود و کاری به جناح‌های سیاسی نداشت و همواره به خاطر صداقت و خاکی بودنش باید ستود و سیره و عمل ایشان زنده کنند آرمان‌ها و اندیشه‌های انقلاب اسلامی بود. 

امام جمعه لنده گفت: حضور وی در دورافتاده ترین مناطق محرم کشور در سیلاب و گرفتاری‌ها و بحران‌ها در خدمت به مردم بود و در مقابل مواضع استکباری دشمنان با صلابت و شجاعت بود و در بیان گفتمان انقلاب اسلامی و حمایت از مظلومان عالم سنگ تمام گذاشته بود. 

وی گفت: اگر ملت‌های دنیا به این زیبایی به دفاع از ملت مظلوم غزه آمدند بدون شک مرهون تلاش دیپلماتیک ایشان و وزیر امورخارجه بود. 

خطیب جمعه لنده گفت: رونمایی از موشک جدید حزب اله زنگ خطری برای رژیم صهیونیستی‌ها است و نباید  در این حوادث جنایات صهیونیستی‌ها را فراموش کنیم. 

وی افزود: شاید اولین پنج شنبه و جمعه‌ای است که شهید رئیسی و تیم همراهش استراحت کرده باشد و بیش از ٢٣تعبیر زیبا مقام معظم رهبری در خصوص شهید رئیسی مطرح کردند که نشان از عمق خدمت ایشان به مردم بود. 

امام جمعه شهرستان لنده گفت: براساس قانون باید انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ٨تیرماه برگزار شود تا کسی که بتواند جایگاه و راه رئیس جمهور شهیدمان را ادامه دهد از سوی مردم انتخاب شود. 

وی افزود:از حضور با شکوه مردم در مراسمات ترحیم ریاست جمهور و همراهانشان قدردانی می‌کنیم چرا که ملت ایران قدردان کسانی هستند که خدمت را در معنای واقعی ترسیم کردید. 

محمودی اصل گفت :از حضور باشکوه و جمعیت کم نظیر مردم در اجلاسیه شهدای شهرستان لنده که بار دیگر حماسه ای از جنس معنویت را خلق کردید تشکر می‌کنیم و از عوامل اصلی و خادمین به شهیدان را از ماه‌ها پیش تلاش میدانی خود را آغاز کرده بودند تا برنامه ای به این زیبایی که تا کنون در شهرستان لنده برگزار نشده بود را خلق کنند. 

وی افزود:از فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده و پاسداران وبسیجیان، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده‌های معظم شهدا وایثارگران، هنرمندان و ادارات به خصوص خبرنگاران که در اطلاع رسانی و بازنشر این حماسه زیبا تلاش کردند قدردانی می‌کنیم. 

امام جمعه شهرستان لنده گفت:مسئله برق شهرستان لنده یکی از چالش‌های اساسی است که با گلایه مندی به حق مردم مواجه شده است و یقین داریم کوتاهی از ناحیه مسولان شهرستانی نیست لذا باید مدیران استانی تا قبل از شروع فصل گرما هرچه سریعتر حل شود. 

---------------------------------------

حضرت آیت الله رئیسی؛ رجایی گونه به مردم خدمت می کرد


حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: قران کریم تقواى مالى و اقتصادى را خاطرنشان کرده و آن را مایه طهارت و برکت روزى می‌‏شمارد و م‌‏فرماید: « از اموال آنها به عنوان زکات بر گیر تا پاکیزه گردند ». 


امام جمعه چرام افزود: معلوم مى‌گردد انسانى که زکات مالش را نمى‌پردازد، آلوده است و مالى که در دست دارد پاکیزه نیست. هم‏چنانکه کسب مال از راه حرام را اعلام جنگ با حضرت حق دانسته و آن را عامل بى‏برکتى مى‏‌شمارد.


وی ادامه داد: همچنین در قرآن کریم آمده است « خداوند مال ربوى را نابود مى‌‏کند و صدقه (مال مزکّى‏) را افزایش مى‏‌دهد» از این روست که باز شدن درهاى برکات آسمان و زمین را در گرو ایمان و تقواى جامعه قرار داده است.


حجت الاسلام افشار با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی عاشق به تمام معنا برای خدمت به مردم بود، گفت: ایشان حقیقتا دوست‌دار مردم بود، سفرهای استانی، شهرستانی، روستایی و محلی در دیدارهای عمومی از نقاط نورانی و درخشان کارنامه شهید رئیسی بود، ۴۷ سفر استانی در ۳۳ ماه، آمار حیرت‌آوری برای عالی‌ترین مقام اجرایی کشور است. 


وی با بیان اینکه شهید رئیسی رضوان الله را در رضایت مردم یافته بود، افزود: بیان زیبا و شیوای رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت‌شان « برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت».


حجت الاسلام افشار با بیان اینکه او محبوب سایر ملت‌ها و دولت‌ها بود، ادامه داد: خبر شهادت آیت‌الله رئیسی و سایر شهدای خدمت، هفت کشور ترکیه، هند، پاکستان، لبنان، عراق، سوریه و کوبا در کشورهای خود عزای عمومی اعلام کردند و پرچم کشورشان را به حالت نیمه افراشته درآوردند. 


وی اضافه کرد: پاکستان نخستین کشوری بود که در همبستگی با مردم ایران یک روز عزای عمومی اعلام کرد، عراق، هند، ترکیه و کوبا هر کدام یک روز، تاجیکستان ۲ روز و لبنان و سوریه هر کدام، سه روز عزای عمومی اعلام کردند.


وی اظهار داشت: رکن اصلی در شخصیت شهید رئیسی بزرگوار، صداقت بود، انسانی بود زلال، صادق، پاک و نجیب بر این مدار، ویژگی‌های دیگر شخصیتی ایشان که در ایام خودسازی، لطف خدای متعال شامل حالش شده بود، به او حال و هوای خوبی داده بود که رهبر انقلاب هم نتوانستند در پیامشان به این حال اشاره نکنند و فرمودند «برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت، از این رو آزردگی‌هایش از ناسپاسی و طعنه برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه روزیش برای پیشرفت و اصلاح امور نمی‌شد.

 
امام جمعه چرام با بیان اینکه مردم ما در دوره ریاست‌جمهوری شهید رئیسی، با شخصیتی خوش‌ظرفیت مثل شهید رجایی مواجه شدند، عنوان کرد: شهید رئیسی، رجایی‌گونه نشان داد که این جایگاه در موقعیت و در روابط او هیچ تأثیری نگذاشته است؛ بلکه او متواضع‌تر و صمیمی‌تر شده بود. شخصیتی بسیار قوی، فعال، بانشاط و سرشار از امید که احساس می‌کرد مسائل کشور به سرپنجه تدبیر ایرانی و همراه با یارانی که خیلی از آنان را از بین جوانان مؤمن و انقلابی انتخاب کرده بود و می‌تواند کار را به سرمنزل مقصود ببرد. 


وی ادامه داد: شهید رئیسی خیلی امیدها را برانگیخته بود که با همت این مرد الهی و همکاران خوبی که انتخاب کرده بود، بتواند با سایر نهادها، کشور را در زمان نزدیک‌تری به مقاصد عالی برساند.
توصیه مهم امام‌جمعه گچساران به نمایندگان جدید مجلس

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: شهید آیت‌الله رئیسی سه سال قبل در روز میلاد امام رضا علیه‌السلام خدمت مقدسشان را در لوای ریاست جمهوری شروع کرده بودند و در روز میلاد ثامن‌الحجج علیه‌السلام نیز آسمانی شدند و این اتفاق داغ سنگینی برای ملت بزرگ ایران اسلامی به شمار می‌رود.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی توانست تصویر بسیاری زیبایی در امیدآفرینی و امیدبخشی آن‌هم در خدمت به مردم در جایگاه ریاست جمهوری ارائه کنند و میراث گران بهایی از مدیریت انقلابی را به یادگار گذاشتند. مدیریت انقلابی علاوه بر معنویت و اخلاق و مهارت یک بعد سوم به نام انقلابی گری و جهادی عمل کردن دارد و مقام معظم رهبری فرمودند که هرجایی یک مدیر جهادی و انقلابی داشتیم، کارها هم به‌درستی پیش رفت.

امام‌جمعه گچساران گفت: بصیرت داشتن و پیروی از خط امام و رهبری و همچنین حفظ منافع و مصالح نظام اسلامی و از سوی دیگر توجه به مسئله استقلال کشور و خودباوری ملی از ویژگی‌ها شهید آیت‌الله رئیسی در یک دهه اخیر بود و ایشان در سه‌گانه خدمتی‌شان کارنامه درخشانی به‌جای گذاشتند.

حجت‌الاسلام هاشمی منش اظهار کرد: ایشان در مدت تولیت آستان مقدس امام رضا علیه‌السلام خدمات ارزشمندی ارائه داند در دوره ریاست بر قوه قضاییه حرمت عدالت را به نهاد مقدس قضا برگرداندند و با جسارت و شجاعت مقابل فسادها و دانه‌درشت‌ها ایستادند و در دوره ریاست جمهوری هم از همان اول کار شعارشان اطاعت از ولایت و خدمت بیشتر به ملت بود.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی طعنه‌ها را به جان خریدند تا قطار خدمت را به ریل اصلی‌اش بازگردانند و نزدیک به سه سال شبانه‌روز برای مردم کارکردند و در سفرهای استانی رفع مشکل می‌کردند و پای درد دل مرم می‌نشستند و در این مدت هم 47 سفر استانی داشتند.

وی افزود: گره‌گشایی از کار مردم و دغدغه رفع مشکلات مردم از ویژگی‌های شهید آیت‌الله رئیسی بود و ایشان محبوب ملت ایران بودند و شخصیت‌های بزرگی از کشورهای مختلف برای عرض تسلیت به کشورمان آمدند و بسیاری از کشورها هم عزای عمومی گرفتند.

امام‌جمعه گچساران گفت: رئیسی خستگی‌ناپذیر بود و روحیه جهادی داشتند و بی‌قرار خدمت و پیگیر امور کشور در سطح کلان بودند و شهید امیرعبداللهیان هم همین‌گونه بودند و شجاعت داشتند و ایشان را وزیر خارجه محور مقاومت نام نهادند. در ترمیم روابط کشورمان با کشورهای منطقه و شکست حصار تحریم‌ها و دفاع از ملت مظلوم فلسطین و به انجام رساندن وعده صادق نقش شهید آیت‌الله رئیسی و وزیر امور خارجه مشهود است.

حجت‌الاسلام هاشمی منش اظهار کرد: شهید آیت‌الله رئیسی بذری کاشتند که ملت ایران در آینده ثمره‌اش را خواهند دید به شرطی که راه شهدا را باجرئت ادامه دهیم اما مردم ما قدرشناس چنین شخصیتی هستند و از لحظه شنیدن خبر سانحه بالگرد تا تشییع شهدای خدمت قیامتی به پا کردند که تاریخ باید بنویسد که این ملت چقدر قدردان خدمت‌گزاران خودشان هستند.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: رهبر انقلاب هم 23 وصف و صفت را در پیام تسلیتشان برای شهید آیت‌الله رئیسی دارند و این از عظمت این شهید بزرگ دار است و ملت ایران داغدار شهدای خدمت است و اما باید برای ادامه راهشان تلاش کنیم و دشمنان خواستند از این فضا سو استفاده کنند اما به نتیجه نرسیدند و مقام معظم رهبری فرمودند که هیچ خللی در مدیریت کشور اتفاق نخواهد افتاد و این مسیر تا ظهور امام عصر (عج) ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در چند شبانه‌روز اخیر رهبری عزیزمان هم رهبری کردند، هم رئیس‌جمهور بودند و هم مجلس را اداره کردند و هم وزارت خارجه را اداره کردند آیا شکر این نعمت بر ما واجب نیست؟ اما باید خداوند را شاکر باشند که ملت ایران شکر گذار است.

امام‌جمعه گچساران گفت: بنابراین باید مسیر خدمت و اقتدار جمهوری اسلامی با شدت و جدیت ادامه پیدا کند ما سختی‌ها زیادی را در طول مسیر انقلاب اسلامی دیدم اما کمر انقلاب اسلامی خم نشد و امروز هم باقوت و اقتدار زیر سایه حضرت ولی‌عصر (عج) و نایب برحقش، ملت ما به حول و قوه الهی این مسیر را ادامه خواهد داد.

حجت‌الاسلام هاشمی منش در ادامه اظهار کرد: به نمایندگانی که در آستانه مجلس جدید هستند توصیه‌هایی داریم و مراقب باشیم که حرکت خدمت نباید کند شود و تلاش‌ها با جدیت ادامه پیدا کند و امروز جمهوری اسلامی در عالم سربلند است ما از محور مقاومت غافل نشده و نخواهیم شد و این مسیر را باقدرت آغاز خواهیم کرد.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: هفتم خردادماه آغاز به کار مجلس جدید است و چند نکته خطاب به نمایندگان و منتخبان ملت عرض می‌کنم؛ حدود 174 نفر از نمایندگان مجلس جدید تازه‌نفس هستند و برخی هم سابقه نمایندگی درگذشته رادارند اولین مسئله آشنایی عمیق با قانون اساسی برای این عزیزان، آشنایی با وظایف و اسناد بالادستی کشور و همچنین آشنایی با گفتمان امامین انقلاب و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

وی افزود: تلاش نمایندگان مجلس باید رفیقانه و مؤمنانه باشد نه رقیبانه و برای تشکیل هیأت ریسه مجلس و اعضای کمیسیون‌ها باید تلاش شود که کار به کاردان سپرده شود لذا برای رفاقت در خدمت تلاش کنید و نه رقابت برای قدرت و این هم توصیه شهدا و امامین انقلاب است.

امام‌جمعه گچساران گفت: در واگذار کردن مسئولیت‌ها باید دقت کنید و تلاش شبانه‌روز برای رفع مشکلات مردم داشته باشید مردم به شماها اعتماد کردند و باید جواب اعتماد مردم را هم بدهید و مراقب باشیم که محبوب دل‌ها شویم و از فرصت‌ها برای خدمت بی‌منت به مردم تلاش کنیم و اگر خدمت کردیم محبوب مردم خواهید شد و اگر خدای‌ناکرده در مسیر خدمت خیانت کردید از نگاه مردم عزل می‌شوید بنابراین مسئولان قدر این مسئولیت‌ها را بدانند.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار