رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج:

رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج از اوج گیری کویید19 در استان خبر داد.

به گزارش صبح زاگرس، فصل پاییز است و ویروس کویید نیز از خواب بهار و تابستانه بیدار شده است، سرعت انتشار این ویروس در مکان‌های عمومی و پر تردد بسیار بالا است و هر روزه افراد زیادی با آن درگیر می‌شوند.

بازگشایی مدارس نیز از راه رسیده است و کمک زیادی به انتشار ویروس کویید و آنفولانزا می‌کند، دانش اموزانی که ناقل می‌شوند و با رفتن به خانه دیگر اعضا را نیز مبتلا می‌کنند.

این زنجیره قطع نمی‌شود مگر اینکه همچون گذشته دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و از ماس در مکان‌های عمومی و پر تردد استفاده کنیم.

در همین خصوص با رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج گفت و گویی داشتیم که می‌خوانید.

وفاپور بیان کرد: تعداد مراجعه‌کنندگان به بخش اورژانس بیمارستان افزایش قابل توجهی داشته است می توان گفت ویروس کویید در حال اوج‌گیری است.


وی بیان کرد: حدودا هر ۸ ساعت تعداد ۱۵۰ نفر به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه می‌کنند یعنی روزانه قریب به ۶۰۰ نفر با علائم آنفولانزا و کویید به بیمارستان مراجعه می‌کنند.


رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج افزود: این افراد بر اساس تشخیص پزشک برخی بستری و برخی نیز سرپایی درمان می‌شود به طور میانگین می‌توان گفت روزانه حداقل ۱۲ نفر بستری می‌شوند.


وفاپور افزود: مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنید کویید اوج گرفته است علائم آن نیز شدید است افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند و بانوان باردار نکات بهداشتی را رعایت کنند و کمتر در جوامع حضوری پیدا کنند و در صورت حضور از ماسک استفاده کنند.

وی افزود: شهروندان در اولین فرصت نسبت به تزریق واکسن کویید و آنفولانزا ا اقدام کنید.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار