رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور :

رئیس قضائی نیروهای مسلح کشور با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۲ هزار شهید کهگیلویه و بویراحمد و لزوم یادواری راه و هدف شهدا و گذشتن از جان خود اشاره کرد و گفت:کنگره‌های شهدا تروج دهنده فرهنگ ایثار وجهاد است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  «صبح زاگرس»حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان با تشکر مسئولان و افراد مختلف برای حضور در آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح گفت: ماه محرم الحرام و بعد از ماه صفر را پشت سر گذاشتیم و انشالله عزاداری حسینی را از ما قبول کند و آن شور حسینی را در کنار شعور حسینی که در بین ملت ایران است از ما بپذیرد و با عهد و همبستگی با شهدا و قرار گرفتن در راه سید الشهدا و اینکه در این راه ثابت قدم باشیم و چه بسا انسان زیارت عاشورا با صد لعن و سلام بخواند اما انسان خود را مفت بفروشد و در جرگه یزدیان باشد.

شهدا چشم و چراغ جامعه هستند
وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۲ هزار شهید کهگیلویه و بویراحمد و روز‌ ۱۷ شهریورماه و لزوم یادواری راه و هدف شهدا و گذشتن از جان خود اشاره کرد و گفت: امروز در‌خصوص شهید آرم زاده و‌فرزند او صحبت شد و امثال این شهید فراوان هستند، شهدای انقلاب جنگ تحمیلی مدافع حرم و امنیت و شهدای سلامت و همه کسانی که در این راه پا گذاشته و جان شیرین خود را فدا کردند همیشه از آنها با سرافزازی یاد خواهمیم کرد.

رئیس قضائی نیروهای مسلح کشور ادامه داد: امروز اگر عملیات طوفان الاقصی حدود یک ماه آینده در ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ اتفاق افتاد در سرزمین اشغالی و در زمین محصور و زندان وسیع رژیم صهیونسیتی، آنچنانی رژیم صهیونسیتی را به هزیز ذلت می برد که بعد از ۱۱ ماه اقدام به کشتار مردم غزه دارد و به قدری موفقیت آمیز بود که شهدا خون پاک خود را فدا کردند، در فلسطین با اینکه می دانستند هرچند قوی و مسلح باشد این شجاعت را به تبعیت از ایران اسلام اجرایی کردند، با پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۹۸۱ نتوانست یک وجب غصب کند، در عملیاتی تا قلب بیروت پیش رفت اما چند انفجار در مقرهای آمریکا و اروپا صورت گرفت آنها را عقب راند و معرف به پیروزی لبنان شد و تنها مزارع شعبا‌ که مربوط به قبل از انقلاب و متصل به جولان اشغالی است، انشالله آزاد خواهد شد.

پاسخ دندادن شکنی به رژیم صهیونیستی خواهیم داد

پورخاقان بیان داشت:امروز این رژیم غاصب درمانده تر از همیشه مقهور قدرت مقاومت شده است. مقام معظم رهبری در بیان فرمود: « مقاومت باید تامین شود و اینکه از مظلومان فلسطین پشتیبانی می کنیم» در جنگ ۳۳ روزه ما پشتیبانی کردیم اما در طوفان الاقصی خود فلسطینی ها مستقلاً آن پیروزی را رقم زدند و رژیم صهیونسیمی بعد از آن شکست نتوانستند جبران کنند و در این عملیات بیش از ۲۰۰ صهیونسیت به اسارت گرفته شود و ۱۱ ماه است که ۴۰ هزار انسان مظلوم را مورد کشتار قرار دادند.

وی افزود: یاد شهدا را گرامی می داریم و گوش به فرمان رهبری باشیم، زیرا هرچه داریم مدیون امامین انقلاب هستیم و انشالله به زودی زود بتوانیم انتقام خون شهید هنیه که به سرزمین و تمامیت ارضی ما حمله کرد، بدانید انتقام وی گرفته خواهد شد تا این رژیم پوسیده صهیونیستی که چنگ می زند تا خود را ترمیم کند،با این انتقام نابود شود، امروز‌ در آمریکا و دیگر کشور ها برای محکومیت این رژیم به میدان آمدند و دادگاه بین الملی نیز برای دستگیری آنان حکم صادر کرده است.

نیروهای مسلح عزت جامعه هستند

 پورخاقان ادامه داد: نیروهای مسلح به فرمایش امیرمومنان عزت جامعه و حاکمان است و امنیت جامعه،رعیت و زیبایی و زینت دین به نیروهای مسلح و امنیت جامعه به نیروهای مسلح است و نیروهایی می توانند که موجب افتخار و عزت باشند که زیر بیرق ولایت عمل‌ کند، این نیرو امنیت را ایجاد می کند و امنیت بخش است انها به بهترین شکل عمل می کنند.

وی ابراز داشت: سازمان قضائی نیروی مسلح براساس قانون اساسی و منویات رهبری معظم انقلاب رسیدگی به جرائم را دنبال میکند، جرائم در وزارت اطلاعات به این سازمان واگذار شده و کار کردن در آن به واسطه وظیفه و جامعه هدف‌ در کلام رهبری  بسیار حساس و مهم است و در سازمان قضائی نیروهای مسلح به واسطه مخاطبان آن اهمیت بیشتری دارد، چون مخاطب آن نیروهای نظامی و ایجاد کننده امنیت است، بنابراین باید شخصیت حقوقی آن حفظ شود و اگر در جامعه ای جایگاهش متزلزل شود جامعه روی امنیت نخواهد دید، زیرا نیروهای نظامی امنیت را ایجاد می‌کنند و اگر‌ آنها نباشد برای بازرگان، معلم و... ما امنیت آنها تامین نمی‌شود.

امنیت یک نعمت بزرگ برای کشور است
رئیس قضائی نیروهای مسلح کشور ادامه داد: دو سال درگیر کرونا بودیم و افراد چشم انتظار خانواده های خود بودند و افرادی فوت شدند و امروز‌ آن بیماری واگیر نباید فراموش شود و پیامبر صحت و سلامتی و امنیت را دو‌ نعمت پنهان می دانند، امنیتی که شما سبب آن هستید اگر‌ خانم دبیر و آموزگار کسی که طلا بر دست دارد و کسی متعرض او‌نمی شود به دلیل امنیتی است که شما ایجاد کردید و نباید شخصیتش پایمال شود.

پورخاقان گفت: آموزش هر چه بالاتر باشد امار‌ جرم‌ پایین تر می آید و بر خود فرض می دانیم اگر‌ مشکلی باشد آن را برطرف کنیم و ما خدمت شما می آییم و برای برگزاری کلاس نیروهای مسلح این آموزش ها ادامه داشته باشند، اگر در کنار همه آموزش ها جرمی اتفاق افتاد یعنی جرمی غیر سهوی یا سهل نگاری مانند ایجاد خسارت به بیت‌المال باید جرائم متناسب دید اما جرمی که از قُبل جایگاه و شغل مرتکب شده است در آن شرایط برای برخورد با شخصیت حقیقی نه براساس جایگاه برخورد خواهیم داشت تا شان جایگاه حفظ شود

وی ادامه داد: آقای شیخ علی در این جایگاه زحمات فراوانی کشیدند و وی را از سال ۷۵ می‌شناسم وی نیروی خدوم و با انگیزه هستند و از این برادر گرامی استفاده خواهیم کرد.

ملک حسینی انسان با پشتکار بالاست

پورخاقان با تشکر از ریاست کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد برای موافقت با حضور آقای ملک حسینی گفت: فرد جدید در راستای تعامل و هم‌اندیشی می‌ توانیم موفقیت ها را کسب کنیم، نیروهای ما در گرما و‌ روز‌ فعال هستند و در تعطیلات انها امنیت را حفظ می‌کنند و سعی ما این است جرمی رخ ندهد و اگر جرمی رخ دهد برخورد می کنیم.

سال گذشته جرمی در نیروی های مسلح زخ نداد

وی در پایان افزود: در سال گذشته هیچ جرمی در نیروهای مسلح واقع نشد یعنی دادستان، عقیدتی سیاسی، بازرسی ها و... موفق بودند گفت: باید دست در دست دهیم جرمی رخ ندهد.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار