رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
در گفتگو بامدیرکل‌دفتر امور شهری مطرح شد؛

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر دفع بی خطر پسماندهای بیمارستانی و مراکز بهداشتی تاکید کرد و گفت: کم کاری در مدیریت پسماند از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس؛ بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی بیش از ۴۰ درصد پسماندهای بیمارستانی عفونی هستند و سالانه ۶ میلیون نفر در جهان به دلیل نبود مدیریت صحیح این پسماندها جان خود را از دست می دهند.


گرچه از چند سال پیش وزارت بهداشت بیمارستان ها را موظف به بی خطرسازی و دفع مجزای زباله های عفونی و غیرعفونی از مبدا كرده، اما برخی كارشناسان مدعی هستند این اقدام در همه مراكز درمانی انجام نمی شود.


از طرفی بیش از ۴۰ درصد پسماندهای بیمارستانی عفونی هستند و درصورت رها سازی آنها در حاشیه بیمارستان ها و یا مناطق شهری سبب تهدید سلامت جامعه شهری خواهد شد.


در این رابطه شهر یاسوج به عنوان مرکز استان که دارای مراکز درمانی، مطب ها، کلینیک ها، بیمارستان ها است و پسماندهای این مراکز درمانی باید به طریق اصولی دفع شود و زیرا  پسماندهای عفونی بیماری‌زا، قابل اشتعال، سمی و دارای قابلیت خورندگی هستند.



 مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه گفت:بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی دولتی، مطب‌ها و کلینیک‌ها توجه مناسبی به دفع اصولی و بی خطر پسماندها و زباله‌ها داشته باشند.

 

بابکان‌پور تصریح‌کرد: دفع نامناسب زباله‌های بیمارستانی و عفونی، عواقب جبران ناپذیری دارد.

 

وی با تاکید بر اهمیت چرخه مدیریت پسماند و توجه به تولید، جمع آوری، انتقال و دفع پسماندها، اظهار کرد: باید بر اساس یک برنامه راهبردی و مدون نسبت به مدیریت این مهم اقدام کرد.

 

بابکان پور گفت: کم کاری در مدیریت پسماند از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست و تاکید بر فرهنگ سازی تفکیک زباله نیز ضروری است.

 

وی تخلیه نخاله ساختمانی در ورودی شهرها را یک آسیب دانست و بیان داشت: این مسئله به منظر شهری آسیب زده و باید از چنین اقداماتی جلوگیری شود.

 

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار