رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-20 17:38 شماره خبر : 4053 https://sobhezagros.ir/short/enlYQ 0
پیگیری مطالبات مردم؛

فصل برداشت گندم و جو در بیشتر مناطق شهرستان بهمئی آغاز اما کمبود کمباین باعث شده است این محصولات کشاورزی از بین برود و کشاورزان را با مشکلات جدی روبه‌رو کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«صبح زاگرس»، خردادماه اوج برداشت محصولات کشاورزی در شهرستان بهمئی از جمله گندم و جو است و طبق بررسی‌ها، کشاورزان این شهرستان اراضی کشاورزی خود را به کشت این ۲ محصول اختصاص داده‌اند. در حال‌ حاضر از اکثر مناطق شهرستان بهمئی خبرهایی مبنی بر کمبود یا نبود کمباین برای برداشت محصولات کشاورزی به گوش می‌رسد که باعث نگرانی کشاورزان شده است.

نرخ بالای کمباین‌ها:

یکی از کشاورزان شهرستان بهمئی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح زاگرس می‌گوید: اقتصاد روستای ما بر پایه کشاورزی استوار است، متاسفانه کشاورزان شهرستان برای برداشت محصولات خود، به خصوص گندم و جو، با کمبود کمباین روبه‌رو هستند.

 

این کشاورز اضافه می‌کند: آن تعداد اندک کمباین هم که در منطقه هستند، با قیمت‌های گزاف کار می‌کنند. از مدیریت محترم جهاد کشاورزی خواهشمندیم به این مشکل ورود کند و بررسی‌های لازم را انجام دهد.

 

گفتنی است هم‌اکنون نرخ کمباین به ازای هر ساعت کار در شهرستان بین 860هزار تا یک میلیون‌ و 30هزار تومان است که باعث متضرر شدن کشاورزان شده است.

 

 از بین رفتن محصولات:

یکی از کشاورزان روستای بنه پیر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار صبح زاگرس می‌گوید: این روزها برداشت محصولات کشاورزی از جمله جو و گندم آغاز شده است ولی متاسفانه کمباین به اندازه کافی وجود ندارد و کشاورزان از این مشکل رنج می‌برند. 

«خداداد بخرد» اظهار می‌کند: مسئولان جهاد کشاورزی دست به کار شوند و تعداد مورد نیاز کمباین را تامین کنند تا دسترنج کشاورزان در اولین فرصت ممکن برداشت شود.

 وی می‌افزاید: در سال‌های گذشته به دلیل نبود کمباین یا عدم حضور به‌موقع آن شاهد از بین رفتن محصولات بعضی از کشاورزان روستا بوده‌ایم.

 

فعالیت ۱۱ دستگاه کمباین در شهرستان بهمئی

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار صبح زاگرس می‌گوید: تاکنون از ۸هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان حدود۲ هزار هکتار برداشت شده است. 

«اکبر زکی نژاد» با اشاره به فعالیت ۱۱ دستگاه کمباین در شهرستان بهمئی اضافه می‌کند: کمبود کمباین در شهرستان ناشی از عدم وجود کمباین بومی در شهرستان می‌باشد.

 

زکی نژاد ادامه می‌دهد: کشاورزان شهرستان هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند چون به زودی از دیگر مناطق کشور تعدادی کمباین‌ برای برداشت محصولات کشاورزی وارد شهرستان می‌شود تا محصولات این شهرستان به‌موقع برداشت شود. 

 

وی می‌گوید: نرخ‌های دستمزد مالکان کمباین‌ها از سوی اتحادیه کمباین داران کشور مصوب و اعلام شده است. هم کشاورزان و هم مالکان کمباین‌ها باید این نرخ‌ها را رعایت کنند که هیچ‌کدام متضرر نشوند.

اکبر زکی نژاد با اعلام اینکه یک مرکز خرید گندم در شهرستان فعال می‌باشد گفت: مرکز خرید گندم بصورت شبانه روزی آماده خرید این محصول به قیمت ۱۷هزار و پانصدتومان می‌باشد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار