رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-01-15 22:48 شماره خبر : 3194 https://sobhezagros.ir/short/en0QK 0

آیا تاکنون اقدامات گسترده‌ای جهت معرفی ظرفیت‌های گردشگری به سایر استان‌ها توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» فرارسیدن تعطیلات نوروز فرصتی مناسب برای مسافرت و گشت و گذار پس از گذراندن یک سال پر تکاپو است گر چه تقارن این ایام با ماه مبارک رمضان فرصت سفرهای چند روزه را به شهروندان نمی دهد اما انتشار یک خبر در خصوص میزان تردد خودرو در روزهای ابتدایی سال در استان کهگیلویه و بویراحمد جنبه های دیگری نیز می تواند داشته باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۲۹۹ هزار خودرو در محورهای استان تردد داشتند.

حمید رضا پیمان جو روز شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا چهارم فروردین ماه ۱۴۰۳ تعداد ۲۶۰ هزار خروجی از استان داشتیم.

وی اضافه کرد: ترددها در محورهای استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۰ تا ۱۲ درصدی را نشان می دهد.

قطعا این میزان از تردد و کاهش آن نسبت به سال گذشته خبر خوبی برای حوزه گردشگری استان نخواهد بود چرا که حضور گردشگران و مسافران در این ایام می تواند به اقتصاد استان کمک کند و حداقل برای برخی افراد شغل های موقت چند روزه اما با سود بالا را به دنبال داشته باشد.

یکی از سوالاتی که در این خصوص به وجود دارد این است که اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تا چه اندازه در کاهش آمار می تواند نقش داشته باشد.

استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن مواهب طبیعی بسیار زیاد اما آیا تاکنون اقدامات گسترده‌ای جهت معرفی ظرفیت‌های گردشگری به سایر استان‌ها توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام شده است.

به نظر می‌رسد صنعت گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد همچنان بر همان چرخه قدیمی و سنتی می‌چرخد و الا باید تاکنون شاهد شکوفایی این صنعت در استان بودیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار