رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-07-02 11:16 شماره خبر : 409 https://sobhezagros.ir/short/VbLy4 0
ضرب‌الاجل رئیسی جواب داد؛

احیای کارخانه آرد یکی از مطالبات مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج است و باید دید آیا وعده احیای فاز اول در دو ماه آینده محقق خواهد شد یا خیر.

به گزارش صبح زاگرس احیای واحدهای صنعتی راکد یکی از برنامه‌های ویژه دولت سیزدهم در استان‌های مختلف کشور است که تاکنون نیز در این زمینه موفق عمل کرده و واحدهای زیادی را احیا کرده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به کارخانه قند یاسوج اشاره کرد و که پس از سال‌ها بلاتکلیفی و حواشی فراوان افتتاح شد.

 

یکی دیگر از واحدهای تولیدی در شهر یاسوج که در سفر اخیر رئیس‌جمهور موردتوجه وی قرار گرفت کارخانه آرد بود؛ آیت‌الله رئیسی در بیست  ششمین روز تیرماه سال جاری در آیین افتتاح واحدهای تولیدی راکد کارخانه قند یاسوج با واکنش به فروش کارخانه آرد یاسوج اظهار کرد: مردم یاسوج هر روز هدر رفتن کارخانه آرد و نشاسته یاسوج را به چشم خود می‌بینند.

 

وی احیای واحدهای تولیدی و اقتصادی از اولویت‌های برنامه‌های دولت برشمرد و تأکید کرد:در صورت راه‌اندازی نشدن کارخانه آرد در وقت مقرر، احیای آن به سازمان دیگری واگذار می‌شود.

 

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر پیش‌تر با اشاره به فروش کارخانه آرد یاسوج گفت: کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج با توجه به زیان ده بودن آن به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

 

اکنون مهلت ضرب‌الاجل رئیس‌جمهور در خصوص کارخانه آرد یاسوج به پایان رسید و به نظر می‌رسد تعیین مهلت از سوی رئیس‌جمهور باعث تکاپو برای تعیین تکلیف این کارخانه در شهر یاسوج شده است.


ابراهیم غلامی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد که به‌منظور اجرای قبل از موعد دستور ریاست محترم جمهوری صورت گرفت، گفت: پس از دستور ریاست جمهوری طی نشستی با معاون اول رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسئولان استانی برای احیای کارخانه آرد یاسوج، مقرر شد ۱۲۰ میلیارد تومان از سوی سازمان اقتصادی کوثر تأمین شود که تأمین شد. همچنین مقرر شد مابقی اعتبارات که شامل ۶۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه‌وبودجه و ۵۰ میلیارد تومان از سوی شرکت نفت تأمین شود.


مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر بابیان اینکه کارخانه آرد یاسوج در چهار فاز احیا خواهد شد، عنوان کرد: در فاز اول کارخانه آرد با ظرفیت ۱۰۰درصد ظرف دو ماه آینده احیا می‌شود، در فاز دوم کارخانه نشاسته و تصفیه‌خانه، در فاز سوم کارخانه گلوکز و دکستروز و در فاز چهارم کارخانه کنستانتره و خوراک دام طی ۱۸ ماه احیا خواهد شد.


احیای این کارخانه یکی از مطالبات مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج است تا بتوانند همانند کارخانه قند شیرینی احیای این کارخانه را نیز در دولت سیزدهم بچشند.


انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار