رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
با آب رفتن وزن نان؛

در حالی این روزها شاهد صف های طولانی شهروندان برای تهیه نان در شهر یاسوج هستیم که شهروندان از وضعیت آب رفتن وزن چانه و کیفیت پائین نان ناراضی هستند و مشخص نیست چه کسی باید پاسخگوی گلایه ها باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی و خبری صبح زاگرس،با افزایش قیمت نان و ساماندهی قوت مردم در همه شهر های کشور یاسوجی ها چشم انتظار بالا رفتن کیفیت و استاندارد شدن وزن این مایهتاج روزانه بودند اما بنظر می رسد مسئولان پاسخگوی نارضایتی شهروندان در آب رفتن وزن و کیفیت نان نیستند.

مردم در کنار مصرف برنج و با افزایش قیمت آن به عنوان قوت اصلی خود از نان استفاده زیادی می‌کنند و شایدبتوان گفت نان قوت غالب بیشتر شهروندان یاسوجی شده و این موضوع را با شلوغ شدن صف های نان می توان تایید کرد.


با اجرای طرح هوشمند سازی یارانه نان انتظار شهروندان از مسئولان بالاتر رفته و نگاه بلند مدت مردم افزایش کیفیت نان بود اما متاسفانه آنگونه که برخی از شهروندان اذعان می کنند در شهر یاسوج وزن چانه های نان آب رفته و کیفت تغییر چندانی نداشته است.


700 خبازی در استان کهگیلویه و بویراحمد روزانه وظیفه تولید نان را برعهده دارند و در حالی که این خبازان مقصر اصلی کیفیت پائین نان را آرد نامناسب ارزیابی می کنند اما مسئولان تجهیزان فرسوده خبازی ها و عدم آموزش مناسب را علت اصلی عنوان می کنند تا همچنان پاسخی برای گلایه شهروندان داده نشود و نان بی کیفیت با وزن پائین همیار طرح هوشمند سازی یارانه نان در این استان باشد.


خبرنگار ما برای بررسی و تایید این موضوع به سراغ برخی از نانوایی های شهر یاسوج رفت اما بخش عمده ای از خبازی ها از حضور و تصویر برداری خبرنگار ما جلوگیری کردند و حتی از مشتری ها می خواستند اگر می خواهند مصاحبه ای انجام دهند جلوی محل کسب آنها این کار را انجام ندهند، یكی از شهروندان یاسوجی در حال خرید نان از نانوایی افزود: نان نسبت به گذشته خیلی كوچك شده است.
وی تاكید كرد: در گذشته با یك قرص نان یك نفر سیر می شد اما در حال حاضر سه قرص نان لواش به اندازه یك قرص نان گذشته شده و در واحدهای سنگگی و بربری نانوا چانه را آنقدر كش می دهد تا اندازه نان بزرگ شود در حالیكه وسط نان بسیار نازك و خالی است.این شهروند اضافه كرد: نبود نظارت موجب كم فروشی نانواها می شود، چنانچه نظارت و برخورد جدی شود هیچ نانوایی نمی تواند چنین تخلفی كند و می توان به جرات گفت انگشت شمار هستند نانوایی هایی که استاندارد های تولید یک قرص نان را در شهر یاسوج رعایت می کنند.


اگر چه برخی از خبازی ها مدعی بودند که سهمیه آرد نانوایی آنها کم شده است اما نباید از گران فروشی نان در برخی از نانوایی های سنگگ شهر یاسوج غافل شد که هر قرص نان را با وزن 600 گرم به بالغ بر 29 هزار ریال عرضه می کنند در حالی که عدم پخت مناسب و خمیر بودن این نان ها در وزن نان آنها تاثیر عمده ای گذاشته است.


بهر حال پاسخگویی به گلایه های مردم وظیفه اصلی مسئولان می باشد و نباید از عدم رضایت مردم کم فروشی و گران فروشی غافل شد.

 

انتهای پیام

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار