رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/22 Sunday - 2024 13 October الأحد ، 10 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-22 08:51 شماره خبر : 7930 https://sobhezagros.ir/short/V5oWl 0
بررسی مطالبه مردمی؛

باوجود اهمیت «ام‌آرآی» و خدمات درمانی ناشی از آن؛ اما این روزها فعالیت این بخش با مشکل مواجه شده و سبب گلایه شهروندان ساکن در شهرستان چرام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» سلامت و درمان یکی از بسترهای مهم ایجادکننده رشد و توسعه کشور است و جامعه‌ای که سالم نباشد نخواهد توانست به سمت رشد و توسعه حرکت کند. 

باید اشاره کرد توزیع عادلانه امکانات و خدمات در بخش درمان سبب افزایش سلامت، کاهش بیماری‌ها و رضایت شهروندان خواهد شد و مشکلات و هزینه‌های خانوار کاهش پیدا خواهد کرد.

در طی سالیان مختلف رشد و توسعه خدمات درمانی در کهگیلویه و بویراحمد  با فراز و نشیب همراه بوده است؛ اما خدمات تا دورترین نقاط این استان گسترش داشته است. 

یکی از مطالبات مهم درمانی تخصیص امکانات درمانی و تجهیزات است. این امکانات سبب خواهد شد تا متقاضیان نیاز به طی مسافت‌های طولانی به مناطق هم‌جوار نداشته باشند.

یکی از این امکانات «ام‌آرآی» است و این موضوع سبب تصویربرداری از بافت‌های درونی بدن شده و تصویربرداری را آسان می‌کند.

در کنار این موضوع شناخت بیماری‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن امکان درمان بیماری‌ها را آسان خواهد کرد و این دستگاه  نقش مهمی در بررسی اجزا و بافت‌های درونی بدن خواهد داشت.

در کنار اهمیت این موضوع اما  «ام‌آرآی»  شهرستان چرام با مشکل مواجه است و این موضوع سبب گلایه شهروندان این مناطق شده است.

شهروندان ساکن این شهرستان با بیان اینکه نبود این دستگاه سبب مهاجرت ما به دیگر نقاط کهگیلویه و بویراحمد و حتی استان‌های دیگر خواهد شد.

این شهروندان اظهار دارند: در نبود «ام‌آرآی»  امکان شناخت بیماری‌ها و تشخیص آنها وجود نخواهد داشت و اگر فردی مبتلا به بیماری باشد به دلیل عدم شناخت در زمان مناسب خطرهای مختلفی سلامتی آن فرد را تهدید می‌کند. 

افراد ساکن چرام همچنین افزودند: در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد «ام‌آرآی»  به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند؛ اما این دستگاه در چرام فعالیت ندارد و همین موضوع سبب مشکلات برای ساکنان این مناطق شده است.

شهروندان چرام در حالی این روزها با مشکلات «ام‌آرآی»  مواجه هستند که طبق اظهارات مطرح شده، در نوبت‌های مختلف وعده‌هایی برای حل مشکلات آن به شهروندان ارائه شده است؛ اما این مشکلات همچنان حل نشده و  باقی‌مانده است.

انتهای خبر/

 

 

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار