رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-06-25 16:59 شماره خبر : 339 https://sobhezagros.ir/short/VlEYN 0
آخرین وضعیت مهمترین پروژه عمرانی شهرستان لنده:

راه یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه‌ای در جامعه است که فراهم‌کردن زیرساخت‌های آن باعث توسعه منطقه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه هر شهر و استان ایجاد زیرساخت‌های فنی و جاده‌ای برای خروج از بن‌بست تاریخی آن است که این مهم در طی چند سال گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد به طور جد مورد پیگیری قرار گرفته شد.

شهرستان لنده یکی از شهرستان‌های استان است که به دلیل عدم ارتباطات جاده‌ای در طی چند دهه گذشته با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده است که در یک دهه گذشته با تمرکز بر راه ارتباطی لنده به تراب و اتصال به راه اصلی دهدشت به پاتاوه و اصفهان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کرویدرهای کشور محسوب می‌شود.

جاده لنده به تراب در فاز اول به طول ۵ کیلومتر با اعتباری افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده است که تا کنون بیش از 75درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 علی نیک‌بخت مدیر نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده گفت: فاز اول جاده لنده - تراب از آذرماه ۹۹ با مشارکت ۱۰۰ درصدی بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی در شهرستان لنده با اعتماد به یکی از پیمانکاران جوان بومی این منطقه شروع شد که امروز با پیشرفت بیش از ۷۵ درصد در مراحل پایانی و بیس ریزی است.

نیک‌بخت با اشاره به شرایط سخت‌کار در چنین پروژه‌ای بیان داشت؛ عملیات خاک‌برداری بیش از ۹۵ درصد و عملیات خاکریزی ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نیک‌بخت تصریح کرد؛ عملیات ساخت و تکمیل ابنیه با احداث ۱۴ پل به اتمام رسید و عملیات خاکریزی سنگی و خاکریزی با تراکم به اتمام رسید است.

وی افزود؛ تمامی مقاطع به هم متصل و ۴ کیلومتر از مسیر سابگرید شد و عملیات بیس ریزی جهت آماده‌شدن مسیر جهت عملیات قیرپاشی و آسفالت شروع شده است.

مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده گفت: برخی از مسائل مختلف از جمله بارندگی‌ها و تیرهای برق و معارضات مهم‌ترین دلیل در تأخیر روند اجرایی پروژه بوده است که با پیگیری مسئولان قضایی، امنیتی و انتظامی، نماینده و استاندار و مدیرکل راهداری و همه مجموعه پرتلاش شرکت اسکان و پیمانکار بومی شهرستان رفع شده است و امیدواریم در کمترین زمان ممکن این مهم به بهره‌برداری برسد.

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

 
انتهای خبر
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار