رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-30 01:14 شماره خبر : 81 https://sobhezagros.ir/short/Ngo3N 0
امام‌جمعه موقت گچساران در گفتگو با صبح زاگرس:

امام‌جمعه موقت گچساران گفت: پیاده‌روی اربعین یک حرکت بزرگ مذهبی، سیاسی و اجتماعی است که مستضعفین و آزادی خواهان عالم را به جوش‌وخروش در این مسیر حق‌طلبی و ظلم‌ستیزی وامی‌دارد.

حجت‌الاسلام علیرضا صفایی، امام‌جمعه موقت گچساران در گفتگو با صبح زاگرس؛ در خصوص تبیین ابعاد پیاده‌روی اربعین گفت: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت عاشوراست و حضرت امام (ره) انقلاب 57 را به نام امام حسین علیه‌السلام آغاز کردند و بارها هم فرمودند که هرچه امروز داریم از محرم و صفر است.

 

وی افزود: امروز اجتماع بزرگ اربعین باعث رعب و وحشت در دل دشمنان شده است، نظام سلطه در سال‌های اخیر فتنه‌های بسیاری برای اخلال در این همایش بزرگ برنامه‌ریزی کرد که به شکست انجامید و این مراسم هرسال نیز باشکوه و عظمت خاصی برگزار می‌شود.

 

امام‌جمعه موقت گچساران ادامه داد: بنابراین پیاده‌روی اربعین یک حرکت بزرگ مذهبی، سیاسی و اجتماعی است که از جنبه‌های مختلف موردتوجه و اهمیت قرار خواهد گرفت به‌طوری‌که  مستضعفین و آزادی خواهان عالم را به جوش‌وخروش در این مسیر حق‌طلبی و ظلم‌ستیزی وامی‌دارد.

 

حجت‌الاسلام صفایی در ادامه بابیان اینکه دشمنان به روش‌های مختلف تلاش کرده‌اند که مانع تحقق این حرکت بزرگ مردمی شوند، تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین حرکتی ارزشمند است که از گذشته‌های دور تا به اینجا رسیده است، مراسم اربعین به معنای حقیقی، همان صف‌آرایی مقابل قدرت‌های استکباری جهان است.

 

وی در ادامه اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین یکی از کم‌نظیرترین اجتماعات مذهبی جهان را به وجود آورده و اقتداری وصف‌نشدنی از قدرت محبان اهل‌بیت علیهم‌السلام را به نمایش گذاشته است بااین‌حال نیز اقتدار آفرینی در سایه وحدت از ویژگی‌های بارز این همایش عظیم است.

 

امام‌جمعه موقت گچساران بابیان اینکه اجتماع بزرگ اربعین دارای ابعاد گسترده‌ای است كه اولين بُعد آن اثرات و فوايد تربيتی آن است، گفت: زائر امام حسين علیه‌السلام در اين ايام سبک زندگی جديدی را تجربه می‌کند همه مناسبات و شئون در اين ايام بر محور اباعبدالله علیه‌السلام شكل می‌گیرد. همه انگیزه‌ها حسينی است و به عشق امام حسين علیه‌السلام تحمل سختی‌های این سفر نیز آسان می‌شود.

 

حجت‌الاسلام صفایی با تأکید بر اینکه اجتماع اربعین می‌تواند آماده‌سازی شيعه برای عهد با امام عصر (عج) پس از ظهور باشد، اظهار کرد: می‌توان به اين سفر به چشم يک سيره تربيتی نگاه كرد كه انسان را برای مدت كوتاهی از تعلقات دنیوی جدا كرده و در شرايط سخت ازلحاظ مادی، انسان را برای یاری امام زمان (عج) مهيا می‌سازد اگرچه دشواری‌های سفر نيز برای خودسازی و مبارزه با نفس كه علمای اخلاق بسيار سفارش می‌کنند، بسيار نافع است.

 

امام‌جمعه موقت گچساران مراسم اربعین را بزرگ‌ترین اجتماع مردمی در جهان اسلام برشمرد و گفت: پیاده‌روی اربعين، سیاسی‌ترین حركت دنيا است چراکه اگر سياسی نبود از طرف رسانه‌های غربی بايكوت نمی‌شد هرچند دشمن در این امر هم شکست‌خورده است و شیعیان، مسلمانان و آزادی خواهان جهان با عزمی راسخ در این مسیر تا ایجاد تمدن نوین اسلامی به‌پیش می‌روند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار