رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
چهارشنبه 1403/07/25 Wednesday - 2024 16 October الأربعاء ، 13 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-24 17:55 شماره خبر : 8003 https://sobhezagros.ir/short/4yjJ7 0
در نشست اقتصادی اتاق بازرگانی یاسوج مطرح شد؛

استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از زنجیره‌های ارزش فعالیت‌های تولیدی حمایت می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» هشتاد و دومین نشست شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی عصر امروز سه‌شنبه ۲۴ مهرماه در سالن جلسات اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد.

 یدالله رحمانی در این نشست گفت: از اینکه زمینه و بستر فراهم شد که این جلسه را در اسرع وقت تشکیل شود خوشحال و خرسند هستم، همان‌طور که از اسم شورا پیدا است، این شورا جایگاهی است که بخش دولتی و بخش خصوصی به اتقاق هم برای حل مشکلات بخش خصوصی تدبیر می‌کنند، بر این اساس جلسه بسیار مهم است و مهم‌ترین رسالت دولت در کنار امنیت این است که به بسترسازی فضای تولید و اشتغال، سرمایه‌گذاری و درنهایت تأمین معیشت مردم کمک کند.

وی ادامه داد: از اهداف تشکیل این شورا تلاش در جهت بهبود فضای کسب‌ و کار از جمله تسهیل فرآیندهای اداری و صدور مجوزها به‌ویژه در ارتباط با کارایی تولید و سرمایه‌گذاری و رفع موانع و مشکلات تولید است.

یدالله رحمانی خاطر نشان کرد: دسته‌بندی بخشی از مسائل به کارکرد ما در سیستم بانکی، سیستم مالیاتی و تأمین اجتماعی برمی‌گردد، نه به‌جهت اینکه آن‌ها می‌خواهند مانع ایجاد کنند، بلکه به جهت قوانین و مقرراتی که وجود دارد، شاید در جاهایی نتوانند انعطاف و مقررات انجام دهند؛ اما اگر ما همفکری کنیم می‌توانیم آن موانع را کمتر کنیم.

استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: برای اینکه همه کارها انجام شود و هم قوانین و مقررات نقض نشود می‌توان راهکارهایی پیدا کرد و پیدا کردن این راهکارها به تلاش‌های ما در دستگاه‌های مالیاتی، تأمین اجتماعی، سیستم بانکی و... بستگی دارد. 

وی عنوان کرد: در بحث تولید هم تأکید می‌شود که حمایت از زنجیره‌های ارزش فعالیت‌های تولیدی بایستی در رأس حمایت‌ها از تولید قرار بگیرد، بالاخره از لحاظ علم اقتصاد و کسانی که در اقتصاد کلان دستی بر آتش دارند بحث این است از زنجیره‌های تولید و هم فعالیت‌های تسهیل تولید حمایت کنند. بنابراین در اولویت باید از فعالیت‌های زنجیره‌ای فعالیت‌هایی که مبتنی بر واقعه تولیدات و ظرفیت‌های خود استان باشند حمایت ویژه انجام بگیرد.

رحمانی اضافه کرد: من در بازدیدهایی که هفته قبل انجام دادم و دلیل اینکه اولین بازدیدم را از زنجیره گیاهان دارویی شروع کردم این بود که هم مبتنی بر قابلیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است و هم شرکت دانش‌بنیان که شرکت‌های دانش‌بنیان ما به‌واقع عنصر اصلی مؤثر در فرایند توسعه در دنیای کنونی هستند.

استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: طبق گزارش‌ها استان ما جایگاه ۳۱ شاخص‌های امنیت سرمایه‌گذاری است، البته این اختلاف بین استان‌ها خیلی زیاد نیست و ما با تلاش می‌توانیم جز رتبه‌های تک رقمی تبدیل شویم و اینکه ما باید به‌عنوان شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی راهکارهایی ارائه دهیم که فضای کسب‌ و کار کشور بالاتر برود.

وی افزود: نیروی انسانی اصلی‌ترین عنصر در استان ما است و نتیجه‌اش همین است که در شرایط کنونی در مدیریت کلان کشور اگر ما یک درصد جمعیت سهامداری کشور را داریم، پنج درصد نقش‌آفرینی را داریم.

وی در ادامه مطرح کرد: وقتی ما در همه عرصه‌ها از جمله عرصه معروف جبهه، جنگ و حمایت از ارزش‌های انقلاب جایگاه اول را داریم حتماً باید باید به بخش منابع پیگیری کنیم که سهم متعصب آن را داشته باشیم.

رحمانی در ادامه بیان کرد: در کنار تولید یک نظام توزیع است که نظام تولید بدون نظام توزیع و نظام توزیع بدون نظام تولید معنا ندارند، تسهیلات باید در بخش تولید و در بخش توزیع لحاظ شود.

استاندار استان در ادامه قول حمایت داد و گفت: بخشی از نتیجه‌ها برمی‌گردد به عملکرد ما در مجموعه‌ای که قرار داریم، باتوجه به شناخت نسبی که از بخش تعاون دارم ظرفیت خوبی دارد؛ اما در مدیریت تعاونی‌ها باید بازنگری شود، باید سطح آموزش مدیریت تعاونی‌ها را بالا ببریم و آن‌ها را با قوانین و مقررات آشنا کنیم که اگر تعاونی‌ها کارآمد باشند خود می‌توانند نقش و سهم خود در اقتصاد را بالا ببرند و ما هم در کنار آن‌ها خواهیم بود.

وی در آخر گفت: یکی از بخش‌های اصلی و پتانسیل‌های کهگیلویه و بویراحمد صنعت است که مبتنی بر بخش نفت و گاز است که ۲۵ درصد از سهم وزارت نفت و گاز کشور را داریم. صنعت نفت و گاز هنوز نتوانسته تعاملی با توسعه استان به صورت پررنگ داشته باشد که همه باید به هم کمک کنیم نقش آن را در توسعه استان پررنگ‌تر کنیم.

وعده‌های استاندار برای حمایت از تولید در کهگیلویه‌وبویراحمد
وعده‌های استاندار برای حمایت از تولید در کهگیلویه‌وبویراحمد
وعده‌های استاندار برای حمایت از تولید در کهگیلویه‌وبویراحمد
وعده‌های استاندار برای حمایت از تولید در کهگیلویه‌وبویراحمد
وعده‌های استاندار برای حمایت از تولید در کهگیلویه‌وبویراحمد
وعده‌های استاندار برای حمایت از تولید در کهگیلویه‌وبویراحمد
وعده‌های استاندار برای حمایت از تولید در کهگیلویه‌وبویراحمد
وعده‌های استاندار برای حمایت از تولید در کهگیلویه‌وبویراحمد

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار