رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/16 Monday - 2024 07 October الاثنين ، 4 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
درنشست با خبرنگاران مطرح شد؛

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد در نشست با خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت پتروشیمی گچساران پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست با خبرنگاران به تشریح وضعیت پتروشیمی گچساران پرداخت و گفت: علت ورود ما این بود که در رسانه‌ها منتشر شده در پتروشیمی گچساران ۲ هزار میلیارد تومان تولیدات سوخت شده و سرمایه ملی از بین رفته است، به خاطر جنایات رژیم منحوس صهیونیستی فکر سران مملکت درگیر جنایات این رژیم است و ما نباید این مشکل را در شرایط فعلی به مشکلات کشوری اضافه کنیم، این موضوعی است که از نظر اقتصادی برای استان ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وحید موسویان تصریح کرد: در خصوص رفع مشکلات و موانع مربوط به شرکت پتروشیمی گچساران به منظور حفظ منابع مالی و جلوگیری از ضرر ماهانه هزار تا دوهزار میلیارد تومان تولید محصول و طولانی شدن روند اجرایی باقی‌مانده مسائل زیست‌محیطی در حدود موارد اعلام شده از سوی محیط زیست، عدم امکان صادرات و فروش محصول وجود دارد.

وی ادامه داد: به‌لحاظ عدم ثبت در سامانه جامع تجارت و قاچاق محسوب شدن تولید و جلوگیری از اعتصاب و اعتراض «یک هزار و 250» نفر کارگر و پرداخت بدهی‌ها و تسهیلات شرکت و پرداخت حقوق کارگران و با تأکید بر اولویت مسائل زیست‌محیطی و ضرورت اتخاذ تصمیم فوری جهت جلوگیری از ورشکستگی شرکت متولیان مربوط به هر مشکل اقدامات لازم را جهت رشد اقتصادی استان انجام دهند.

موسویان خاطرنشان کرد: تعهد مکتوب مدیرعامل شرکت پتروشیمی مبنی‌بر رفع، اجراء و تکمیل تمام مسائل و موارد خواسته شده زیست‌محیطی در ظرف یک‌سال آینده با نظارت دادستانی مرکز استان و اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اقدام کند.

وی عنوان کرد: اداره کل صنعت و معدن و تجارت به قید فوریت نسبت‌به صدور پروانه بهره‌برداری ظرف ده روز اقدام نماید و دادستانی مرکز استان بر روند حل مسائل زیست‌محیطی نظارت لازم را خواهد داشت.

دادستان مرکز استان بیان داشت: با توجه به قوانین راجع‌به مسئولیت اجتماعی حساب‌های شرکت پتروشیمی حساب‌های خود را به حساب‌های بانکی استان انتقال دهد تا باعث تقویت منابع بانکی استان صورت پذیرد.

وی تأکید کرد: اداره کل صنعت و معدن و تجارت به قید فوریت نسبت‌به صدور پروانه بهره‌برداری ظرف ده روز اقدام نماید و دادستانی مرکز استان بر روند حل مسائل زیست‌محیطی نظارت لازم را خواهد داشت.

دادستان مرکز استان اظهار داشت: مدیرعامل محترم مجموعه پتروشیمی به‌منظور افزایش تراز صادراتی استان و استفاده از منافع و مزایای صادراتی و امکان قانونی موضوع به مرکز دادستانی استان و با پیگیری از اتاق بازرگانی تهران کارت بازرگانی شرکت پتروشیمی را به اتاق بازرگانی یاسوج جهت برخورداری استان از منافع پتروشیمی انتقال دهند.

موسویان افزود: استاندار محترم استان در خصوص امکان تزریق کامل محصول تولیدی پتروشیمی گچساران به خط اتیلن غرب مکاتبات و اقدامات لازم را جهت بازاریابی و فروش محصول تولید شده انجام دهند.

تصاویر تکمیلی:

ورود دادستان کهگیلویه‌وبویراحمد به مشکلات پتروشیمی گچساران
ورود دادستان کهگیلویه‌وبویراحمد به مشکلات پتروشیمی گچساران
ورود دادستان کهگیلویه‌وبویراحمد به مشکلات پتروشیمی گچساران
ورود دادستان کهگیلویه‌وبویراحمد به مشکلات پتروشیمی گچساران
ورود دادستان کهگیلویه‌وبویراحمد به مشکلات پتروشیمی گچساران
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار