رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-06-19 08:03 شماره خبر : 286 https://sobhezagros.ir/short/Vpx5V 0
حسرت پایتخت‌نشینان طبیعت برای یک ورزشگاه؛

ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج بعد از هفت سال از افتتاح، همچنان با بسیاری از مشکلات دست و پنجه نرم میکند که همین موضوع باعث شده که این غول بتنی در دیار دنا همچنان بدون استفاده ها شود.

 به گزارش پایگاه تحلیلی و اطلاع رسانی صبح زاگرس احداث ورزشگاه ۱۵ هزارنفری یاسوج از ابتدای سال ۸۶ آغاز شد و در اسفندماه ۹۳ با هزینه ۳۰میلیارد تومان پایان رسید و تا مرحله بهره‌برداری پیش رفت اما پس‌ازآن به دلایل نامعلومی رهاشده و سال‌هاست خاک می‌خورد و به جزء غولی بتنی و در حال مستهلک شدن است و حال اکنون مردم استان امید دارند در دولت سیزدهم نیز همچون دیگر طرح‌های زخمی به آن نگاه ویژه‌ای شود.

در سال‌های نه‌چندان دور و به دلیل نبود زمین چمن فوتبال استاندارد در کهگیلویه و بویراحمد موجب شد تا در سفر دور اول هیئت دولت وقت در سال ۸۵ طرح ساخت ورزشگاه ۱۵ هزارنفری شهر یاسوج در دستور کار این هیئت قرار گیرد.

حسرت پایتخت‌نشینان طبیعت برای یک ورزشگاه

عملیات اجرایی این استادیوم ۱۵ هزارنفری شهر یاسوج در زمینی به مساحت ۲۳ هزار مترمربع آغاز شد و هرچند قرار بود این پروژه مدت ۳۰ ماه به بهره‌برداری برسد اما اردیبهشت سال ۱۳۹۴ با حضور وزیر وقت ورزش و جوانان دولت اعتدال آن‌هم نیمه‌کاره افتتاح شد.

این ورزشگاه به دلیل داشتن برخی مشکلات و تحویل ندادن آن توسط شرکت توسعه، تجهیز و نگهداری مکان‌های ورزشی کشور به اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد امکان برگزاری فعالیت‌های ورزشی نیمه‌کاره رها شد و تاکنون بازی کردن تیم های فوتبال در آن میسر نبوده و همچنان همانند یک ورزشگاه غیرقابل استفاده رهاشده است.

این ورزشگاه دارای ۱۰ خط ویژه دوومیدانی، جایگاه خبرنگاران و رختکن بوده و جزو ورزشگاه‌های پیشرفته کشور است و کیفیت آن به تائید مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا رسیده و قابلیت برگزاری مسابقات فوتبال و دوومیدانی در سطح ملی در آن وجود دارد اما رها شدن آن توسط شرکت توسعه باعث شده که این غول بتنی همچون پروژه‌ای زخمی بر چهره همه مردم این دیار سنگینی کند.

ورودممنوع، حال این ورزشگاه نیست!

هرچند که قرار بود این ورزشگاه هدیه فراموش‌نشدنی دولت‌های قبل به مردم این استان و یک خدمت زیربنایی به توسعه ورزش کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه ورزش پرطرفدار فوتبال باشد اما دیری نپایید که همه آرزوها بر بادرفت و با حذف همیشگی تیم پرآوازه شهرداری یاسوج و بهاء ندادن مسئولان سابق به این ورزش مردمی، این آرزو در سرزمین پایتخت طبیعت ایران در حال خاک خوردن باشد.

باید بدانیم که استعدادهای نهفته ورزشی بسیاری در رشته‌های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارند که فوتبال یکی از همین رشته‌هاست و اکنون جوانان زیادی همچون محمدشید مظاهری، بابک مرادی و صیاد کوکبی،صالح حردانی در تیم های پرطرفدار کشوری مشغول بازی هستند که اگر به این ورزش بهاء داده شود شاهد شکوفایی ورزشکاران دیگری در این زمینه  خواهیم بود.

شکوفایی این استعدادها نیازمند توسعه امکانات ورزشی و زیربنایی است و جوانان مستعد استان بسیار فراوان‌اند، هرچند که قرار بود کشف این استعدادها از محروم‌ترین نقاط استان تا مرکز استان در همین ورزشگاه صورت گیرد اما بخت ورزشگاه ۱۵ هزارنفری یاسوج برگشت و سکوت و رکود میهمان همیشگی‌اش شد.

هرچند و برفرض مثال طبق نظر کارشناسان ورزش در استان، تکمیل و بهره‌برداری از این ورزشگاه به توسعه ورزش استان کمک شایانی خواهد کرد و استعدادهای ورزشی استان بهتر معرفی خواهند شد و مجالی برای استعدادیابی به وجود خواهد آمد.

غول بتنی همچنان در حسرت یک مسابقه

باید به این مسئله نیز اشاره کرد  که ضعف ورزش کهگیلویه و بویراحمد در میزبانی نکردن از تیم های کشوری و آماده نبود‌ن ورزشگاه 15هزارنفری آن‌هم در شهری که به شهر پایتخت طبیعت معروف بوده باعث شده که ظرفیت‌های زیادی از استان در این زمینه رها شوند.

امروز باید به این مسئله اشاره کرد که مشکل ورزش در این استان نبود فضای فیزیکی برای بسیاری از هیئت‌های ورزشی است و با بهره‌برداری از این پروژه مهم ورزشکاران پایتخت‌نشین در شهر یاسوج از فضای ورزشی مناسب برخوردار می‌شوند و شاهد رشد و شکوفایی بیش‌ازپیش ورزش خواهیم بود.

هرچند که مسئولان استانی ازجمله نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت مبهم و غیرقابل درک این ورزشگاه گلایه کرده بودند،باید بدانیم که طبق آخرین آنالیزها برای بازسازی و رفع موانع این ورزشگاه مبلغی حدود سه برابر هزینه احداث آن نیاز است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد  در باید از این وزرشگاه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود ورزشگاه ۱۵ هزارنفری یاسوج برای بازسازی کامل مبلغ حدود ۸۰ میلیارد تومان نیاز داشته باشد، گفته است: ورزش و جوانان تیم کارشناسی تشکیل و برآورد دقیقی از تأسیسات، تجهیزات، محوطه‌سازی، سرویس و آبخوری انجام دهد تا در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

حال باوجوداین همه سفارش و پیگیری بازهم خبر سرقت از این ورزشگاه تیتر برخی از رسانه‌ها قرارگرفته  است.

طبق بررسی‌های میدانی حکایت‌ها از سرقت در و پنجره، شیرآلات، سیم، کابل برق و ...ورزشگاه 15 هزار یاسوج دارد که این سرقت سومین سرقت از ابتدای تکمیل این ورزشگاه تاکنون بوده است،مسئله که مدیرکل ورزش و جوانان استان آن را تأیید کرده است.

حال باید مسئولان  استانی و مسئولان ورزش و جوانان فکری به حال پروژه‌های زخمی دیار زاگرس بکنند و نگذارند این اماکن ورزشی به خرابه‌ای بیشتر شبیه باشد و با توسعه و زیرساخت آن‌هم جلوی حیف‌ومیل بیت‌المال و هم جلوی از بین رفتن این ورزشگاه را بگیرند.

 

انتهای پیام

ورودممنوع، حال این ورزشگاه خوب نیست!
ورودممنوع، حال این ورزشگاه خوب نیست!
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار