رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
در گفتگو با صبح زاگرس بررسی‌ شد:

رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران به شرایط تحویل زمین به خانواده‌های دارای 3 فرزند و بیشتر از آن پرداخت و گفت: در گچساران ۱۰۰ قطعه زمین برای ۲۰۰ نفر آماده شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» طرح جوانی جمعیت و تحکیم بنیان خانواده یکی از دستورالعمل‌های مهم کشور است تا از طریق ارائه تسهیلات فرزندآوری، حمایت مالی و اعتباری از نوزادان متولد شده و واگذاری زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا عملی شود.

در بین مشوق‌های مختلف طرح واگذاری زمین برای افراد دارای فرزند سوم به بعد به‌صورت رایگان و از سوی راه و شهرسازی واگذرا شد و خانواده‌ها می‌توانند از این امتیاز برای آتیه فرزندان خود استفاده کنند.

در کنار اهمیت این موضوع طبق اظهارات مطرح شده توسط متولیان راه و شهرسازی، ۶ هزار و ۹۸۰ مورد ثبت طرح جوانی جمعیت در استان انجام شده است که ۵ هزار و ۲۷ پرونده تأیید شده است.

با وجود تلاش‌های صورت‌گرفته در حوزه طرح جوانی جمعیت اما همچنان گلایه‌هایی از عدم واگذاری زمین وجود دارد که این موضوع توسط برخی از شهروندان در گچساران مطرح شده است.

تعدادی از شهروندان گچسارانی دراین‌رابطه اظهار داشتند: طرح واگذاری زمین در گچساران در راستای طرح فرزندآوری عملی نشده است.

این شهروندان اضافه کردند: متولیان مربوطه وضعیت اختصاص زمین به خانواده‌های دارای ۳ فرزند را پیگیری کنند و به خانواده‌های متقاضی زمین اختصاص دهند.
 رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» گفت: در گچساران ۱۰۰ قطعه زمین برای ۲۰۰ نفر آماده شده است.

محمدرضا عابدی به شرایط واگذاری این زمین‌ها پرداخت و گفت: این زمین‌ها به‌شرط ساخت به کسانی که از ۲۴ مهر ۱۴۰۰ به بعد صاحب فرزند سوم شده یا دارای فرزند بیشتر باشند تعلق می‌گیرد و کسانی که دارای شرایط مشابه باشند بین آنها قرعه‌کشی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: نقشه و توپوگرافی این زمین‌ها آماده شده و به اداره ثبت‌اسناد ارسال شد و سندها صادر شده است.


عابدی به روند واگذاری زمین‌ها اشاره داشت و تصریح کرد: پرونده‌ها به استان ارسال شده است و باید توسط هیئت نمایندگی راه و شهرسازی امضا و تصویب شود که برای این موضوع مدیرکل پای‌کار است و ۳ الی ۴ نفر برای هیئت نمایندگی معرفی کرده است تا با تعیین معاون املاک حقوقی راه و شهرسازی پرونده‌ها  امضا و به شهرستان جهت قطعه‌‌بندی زمین  ارسال شود.


این مسئول اضافه کرد: در باشت زمین برای تحویل به متقاضیان وجود نداشت؛ اما با مذاکراتی که با یک نهاد صورت‌گرفته است و از طریق تهاتر و در صورت موافقت، قرار است برای ۱۵۰ نفر زمین تحویل داده شد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار