رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/02/20 Thursday - 2024 09 May الخميس ، 1 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-07 13:10 شماره خبر : 3767 https://sobhezagros.ir/short/VW112 0
در خطبه‌های نمازجمعه مرکز استان مطرح‌شد:

امام جمعه شهر یاسوج با ابراز نگرانی از افزایش خودروهای شوتی در استان گفت: خودردهای شوتی که با سرعت بالایی رانندگی می‌کنند علاوه خطر برای خودشان برای بقیه نیز خطرآفرین شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» آیت‌الله سید نصیر حسینی  خطبه‌های اول نماز عبادی سیاسی این هفته مرکز استان با دعوت به تقوای الهی و دوری از گناه گفت: اوصافی برای بندگان خدا بیان‌شده است، انفاق درراه خداوند یکی از اوصاف بندگان خداوند است، حتی افرادی که فقیر هستند بخشی از مال خود را انفاق کنند تا این انفاق مایه خیروبرکت زندگی شود، یکی از راه‌های فقرزدایی همین انفاق است اما در انفاق نیز نباید زیاده‌روی کرد نه دست‌بسته باشیم نه خسیس بلکه باید اعتدال نیز رعایت شود.

امام‌جمعه یاسوج بیان کرد: بنده‌های خدا شریکی برای خداوند یکتا قائل نیستند و خدای یکتا را عبادت می‌کنند مشرک نیستند بالاترین گناه شرک به خداوند است و خداوند این را نمی‌بخشد کسی که مشرک هست هرگز وارد بهشت نخواهد شد.

وی افزود: بندگان خدا قتل نفس انجام نمی‌دهند، انسان نزد خداوند ارزشمند است‌، اگر انسانی را بدون گناه کُشتید گویا تمام انسان‌ها را کُشته‌اید، انسان باید مواظب رفتارش باشد و دستش به این گناه آلوده نشود این گناه در کنار شرک خداوند قرار دارد.

سقط‌ جنین در چهار ماهگی قتل نفس است

امام‌جمعه یاسوج افزود: گاهی انسان فرزند خود را می‌کُشد درگذشته برای فرار از فقر می‌کشتند و امروز در دوران جنینی او را می‌کشند، این قتل نفس است بعد از چهارماهگی سقط ‌جنین به معنای انجام قتل است.

دنیای غرب از خطوط قرمز انسانیت عبور کرده است

حسینی افزود: امروز حکومت‌های غرب از همه خطوط قرمز الهی عبور کردند هم‌جنس‌بازی را قانونی می‌کنند هم‌جنس‌بازی که باعث نزول بلا بر قوم لوط شد، انسانی که می‌خواهد بنده خدا باشد باید مواظب چشم و گوش و دامنش باشد.

وی گفت: هرکس مشرک، قاتل و زناکار بود و خودش را پاک نگه نداشت مجازات سختی خواهد داشت عذاب دردناکی دارد و در آتش جهنم می‌رود.

امام‌جمعه یاسوج ابراز داشت: انسان حیوان نیست که چشم و گوش و دامنش را رها کند، خداوند انسان را خلق کرد که در مسیر قرار بگیرد و با شیطان مبارزه کند، اگر آدم مثل حیوانات رفتار کند حلال و حرام را نداند، فرقی به حیوانات ندارد.

حسینی گفت: خداوند از دیدنی‌ها و حتی شنیدنی‌های ما سوال می‌کند حتی از چیزی که به ذهن‌مان می‌رسد، سوال خواهند پرسید چشم، گوش، قلب را کنترل کنید، فرزندان‌تان را اهل مسجد و نماز کنید، آدم موجود استثنایی دست باید مراقب رفتار خودش باشد.
 
وی در خطبه‌های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته با دعوت به تقوای الهی و دوری از گناه گفت: یک ابدیتی در پیش داریم عالم قبر و برزخ و قیامت وجود دارد ما هستیم و از بین نمی‌رویم، در این مقطع زمانی در دنیا چه‌کارهایی انجام داده‌ایم،  ببینیم درعالم برزخ جهنم و بهشت رنج و سختی هست، اگر در مقطع دنیا به درستی عمل نکردیم گرفتاری زیادی خواهیم داشت، عاقل و خردمند باشیم افرادی که علیه دین حرف می‌زنند افرادی بی دین و جاهل هستند، اگر کسی مردم را به بی نمازی دعوت کرد فردی ذلیل و جاهل است، همه احکام اسلام علمی است و سراسر عقل و خردورزی است.

واکنش امام‌جمعه یاسوج به خودروهای شوتی

امام‌جمعه یاسوج با اشاره به‌روز ایمنی و حمل‌ونقل گفت: روز ایمنی و حمل‌ونقل است، این موضوع باید موردتوجه قرار بگیرد، برخی از این حوادث مربوط به مردم و برخی به دلیل زیرساخت‌هاست، باید قوانین را رعایت کنیم، با سرعت اطمینان رانندگی کنیم این خودروهای شوتی که با سرعت بالایی رانندگی می‌کنند علاوه خطر برای خودشان برای بقیه نیز خطرآفرین می‌کنند. 

وی گفت: خودروهای ایمن ساخته شود و زیرساخت‌ها به‌درستی ایجاد شوند این موارد باعث می‌شود ایمنی خوبی داشته باشید. 

جایگاه بارز معلم در جامعه

حسینی با اشاره به شهادت شهید مطهری و روز معلم گفت: شخصیت شهید مطهری شخصیتی جامع در فقه، ادبیات ، اصول در فلسفه و کلام بود، انسانی شایسته و انقلابی و شخصیتی برجسته بود، فقدان این شهید برای جامعه علمی ما خسارت‌بار و سنگین بود، معلم جایگاه رفیعی در جامعه دارد این روز را تبریک می‌گوییم، معلمان وظیفه سنگینی دارند تعلیم و تربیت را انجام می‌دهند پيامبران نیز معلم بودند.

وی افزود: در کنار تعلیم ، تزکیه مهم است، علم باید مهد آرامش بشر باشد ولی امروز به مهد کشتن بشر تبدیل‌شده است، بمب‌هایی که بر سر غزه مظلوم فرود می‌آید از علم است، اما در کنار این علم تزکیه وجود نداشته است، دانش بدون تزکیه و تربیت مثل چاقویی است که در دست بچه است.

امروز غرب چیزی از مفاهیم انسانی نمی‌داند

امام‌جمعه یاسوج ادامه داد: اسلحه در دست انگلیس و غرب و بایدن وحشی است که هیچ‌چیزی از مفاهیم انسانی نمی‌دانند و بر غزه مظلوم بمب می‌ریزند چندین هزار نفر کشته شدند، چندین میلیون نفر آواره شدند، این‌ها دست آورد غرب وحشی است که ادعای حقوق بشری دارد.

حسینی در ادامه با تبریک روز کارگر گفت: بابت همه تلاش و زحمات این قشر تشکر می‌کنیم، کار اگر نباشد جامعه تعطیل می‌شود «برو کارکن مگو چیست کار» سرمایه جاودانی است کار، این سرمایه به دلیل کار کردن کارگران است باید به کارگران توجه کرد و اجازه ندهیم دچار رنج شوند حقوقشان به‌موقع پرداخت شود.

واکنش امام‌جمعه یاسوج به پرداخت نشدن حقوق موقه کارگران شهرداری یاسوج

وی عنوان کرد: برخی کارکنان شهرداری هستند تا چندین ماه حقوق شان‌پرداخت نشده است نباید این‌گونه باشد به رفاه کارگران باید توجه شود کارگران در جامعه زحمات زیادی می‌کشند.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار