رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/02/30 Sunday - 2024 19 May الأحد ، 11 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-12 09:38 شماره خبر : 3873 https://sobhezagros.ir/short/Nj517 0
در پی انتشار خبر صبح زاگرس صورت گرفت:

در پی انتشار خبر صبح زاگرس در خصوص شکستگی لوله آب روستاهای شیتاب و مونه رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان لنده جوابیه‌ای ارسال کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» در پی انتشار خبر "ترکیدگی چندین ماهه لوله آب روستای شیتاب" بنابه‌درخواست شهروندان این روستا از سوی این پایگاه خبری در قالب پیگیری سوژه‌های مردمی و شهروند خبرنگاران این پایگاه خبری، رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان لنده با ارسال جوابیه‌ای علت شکستگی‌ها را تشریح کرد.

در این جوابیه آمده است:

از مردم عزیز و خبرنگار محترم به جهت گزارش و درج این خبر تشکر می‌کنم.

۱- شکستگی‌ها محدود به چند ماه نمی‌شود و بیشتر چیزی است که در این خبر آمده است! به دلایل خاص.

۲- از سال ۹۵ تا الان منهای یک ماه اخیر هر چند روز یکبار از سر تنگ لنده تا نرسیده به روستای شیتاب تعمیرات انجام شده است.

۳- شکستگی این قسمت از خط انتقال معروف به خط انتقال شیتاب - مونه که درواقع روستاهای (سر تنگ لنده، شیتاب، مله شیتاب، دم اشکفت مونه، بنه ابزا - مونه - مال شیخ - مال ملا - آتشگاه - آبدره - مال آخوند، دره بنگ و تلگنجگه) را پوشش می‌دهد به دلیل فرسودگی، عمق کم، در مسیر تردد ماشین‌آلات بودن و عمده آن به دلیل بستن شیرفلکه جلوی خط جهت آبرسانی به شیتاب اتفاق می‌افتد.

 ۴- چند سالی است که به‌عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار تعریف شده و می‌شود؛ ولی به دلیل عدم اعتبار و جوابگو نبودن اعتبارات شهرستانی و استانی تا کنون به مرحله‌ای که همگان انتظار دارند نرسیده است.

۵- از شیتاب تا انتهای پیچ بعد از مله شیتاب نیز در زمین‌های مردم و حتی زیر خانه‌های مسکونی قرار گرفته است و ابن می‌طلبد که هر چه سریع‌تر اقدامی از طرف شرکت آبفا صورت گیرد.

۶- اصلاح و تعویض ۴ کیلومتر از دم تنگ لنده تا انتهای مله شیتاب در سال جاری اگر خداوند یاری کند اجرا و به سرانجام می‌رسد.

(با تشکر از فرماندار محترم در خصوص درنظرگرفتن اعتبارات سفر ریاست  جمهور و نفت) 

۷- متاسفانه شرایط روستای شیتاب به نحوی است که تا شیرفلکه روی خط را کاملاً نبندیم مخزن آبگیری نمی‌شود و این از سال ۶۸ بوده و با تعویض خط نیز پابرجاست اما شکستگی مدتی اتفاق نمی‌افتد و تنها راه پایدار شدن وضعیت آب شرب این روستا یک خط اختصاصی با حدوداً ۵ میلیارد تومان اعتبار است.

۸- از شهریور ۱۴۰۰ تا کنون منهای روزهایی که در ایستگاه‌ها مشکل داشتیم با علم به فشار بالای خط و شکستگی‌های زیاد با هماهنگی شورا دهیار محترم شیتاب روزانه مخزن مربوطه را آبگیری کردیم. (حتی تمام مراسمات عروسی و عزاداری و ساخت‌وسازها برایمان قابل‌احترام بود و جهت رفاه مردم مخزن روستا آبگیری شده).  

۹- در دو هفته گذشته محله‌ای که در این روستا مشکل داشت و با همکاری برادران حسینی زحمت‌کش با تعویض ۱۴۰ متر لوله پلی‌اتیلن ۶۳ میلیمتر (۲ اینچ) نسبت به رفع مشکل اقدام و به سرانجام رسید.

 

انتهای خبر

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار