رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
داستان مشکلی ادامه‌دار؛

حدود یک هفته از شکستگی لوله آب در انقلاب ۴ یاسوج سپری می‌شود اما متولیان مربوطه اقدامی نکرده‌اند.

به گزارش پایگاه تحلیل واطلاع رسانی صبح زاگرس؛ در سالیان اخیر تنش آبی در نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلات مختلفی را برای تأمین آب ایحاد کرده است به‌گونه‌ای که در برخی از شهر‌های استان شاهد کمبود آب و در مناطق روستایی طبق اظهارات مسئولان سبب مهاجرت از روستا به شهر‌ها شده است.

 

فرسودگی شبکه آب و اتلاف منابع آبی سبب گلایه شهرودان شده است

در کنار تنش آبی مشکلات در حوزه تأمین آب شرب سالم بهداشتی به دلیل فرسودگی شبکه و اتلاف آب نگرانی‌های را افزایش داده است تا متولیان امور آب و فاضلاب در این سال‌ها به دنبال جذب اعتبارت ملی برای رفع مشکلات آبی باشند.

 

ابلاغ اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای ترمیم شبکه آب

در این شرایط در سفر دور اول ریاست جمهوری طبق اظهارات مسئولان آب و فاضلاب استان بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای برطرف کردن فرسودگی شبکه آب درنظر گرفته شد تا از این اعتبار بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شود

از طرفی حدود ۶۰۰کیلومتر شبکه آب وجود دارد که حدود ۲۰۰ کیلومتر با فرسودگی شبکه مواجه است و این حجم از فرسودگی می‌تواند سبب هدر رفت آب شود، هرچند بیش از ۳۰ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه‌های آب در مرکز استان به سرانجام رسیده است.

 

شکستگی لوله‌های آب داستان ادامه‌دار در مرکز استان 


در کنار تلاش‌های صورت گرفته برای اصلاح و ترمیم شبکه آب همچنان در مرکز استان شکستگی لوله‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده است، در تازه‌ترین مورد در مسیر منتهی به شهرک امام حسین (ع) و در فرعی ۴ انقلاب یاسوج حدود یک هفته است که لوله آب آشامیدنی دچار شکستگی شده است.



هدر رفت آب در این نطقه از شهر در حالی در طی یک هفته ادامه دار بوده است که حجم زیادی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی که با زحمت و تلاش فروان به دست می‌آید و به صورت بی‌رویه، در حال جاری شدن در جدول هدایت آب‌های سطحی و جاری شدن در سطح خیابان است.

 

اقدامی برای هدر رفت آب در انقلاب ۴ صورت نگرفته است

برای شکستگی لوله آب در این نطقه از شهر تا اکنون اقدامی نشده است و همچنان آب که اهمیت حیانی در شرایط تنش و خسکشالی دارد به صورت غیر مفید و بلا استفاده به هدر برود.



این شکستگی علاوه بر از بین بردن منابع آب می‌تواند سبب فرسایش سطح خیابان و معابر شود و اگر در این خیابان اٌفت فشار وجود داشته باشد تأمین آب مورد نیاز ساکنان با مشکل مواجه می‌شود.



متولیان آب و فاضلاب در کهگیلویه و بویراحمد می‌بایست نسبت به ترمیم شکستگی لوله آب در انقلاب ۴ یاسوج که در هفته‌های اخیر حجم زیادی آب به صورت بی‌رویه از بین رفته است اقدام کنند تا شاهد از بین رفتن منابع آب سالم و بهداشتی در شرایط کمبود آب در فصل گرم سال نباشیم.

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

هدر رفت آب در انقلاب ۴ یاسوج  و بی‌توجهی متولیان
هدر رفت آب در انقلاب ۴ یاسوج  و بی‌توجهی متولیان
هدر رفت آب در انقلاب ۴ یاسوج  و بی‌توجهی متولیان
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار