رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-20 11:56 شماره خبر : 4041 https://sobhezagros.ir/short/4yQvX 0
در جلسه شورای برداشت لنده مطرح شد؛

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان لنده در جلسه شورای برداشت این شهرستان از نیاز ضروری به مرکز خرید تضمینی گندم برای این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» صبح امروز جلسه ستاد برداشت غلات شهرستان لنده با اعضای شورای برداشت غلات و رئیس مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی و کارشناس مسئول کشت قراردادی سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده در ابتدای این جلسه گفت: میزان ۴ هزار و ۳۵۰ هکتار از اراضی شهرستان لنده در دو طرح کشت قراردادی و طرح جهش تولید در دیمزارها زیر کشت گندم و جو رفته است.

لنده؛ شهرستان بدون مرکز خرید گندم

عطب الله بیژنی نسب تأکید کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته از نظر عملکرد محصول گندم و جو یکسان است که امسال ۷۸۰ میلی‌متر بارندگی داشتیم که این بارندگی‌های سیل‌آسا باعث خسارت ۵۰درصدی  به بیش یک هزار هکتار از اراضی زیر کشت محصول جو شده که میزان خسارت به استان اعلام شده است.

وی در ادامه تأکید کرد: درخواست تجهیز مرکز خرید گندم شهرستان لنده در جلسه شورای برداشت استان مطرح شد که ضمن اعزام گروه نظارتی از طرف اداره کل تعاون روستایی مقرر شد برای سال آینده تجهیز و آماده خرید گندم در سطح شهرستان لنده و بخش سوق باشد.

لنده؛ شهرستان بدون مرکز خرید گندم

در ادامه نیز اسدی رئیس مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص نرخ برداشت کمباین گفت: برابر نرخ اتحادیه کمباین داران و نرخ اعلامی از طرف سازمان نظام‌مهندسی به‌صورت انباری کاه مبلغ ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال و به‌صورت ساعتی ۱۲ میلیون ریال اعلام شده است.

فرماندار شهرستان لنده در خصوص تجهیز مرکز خرید گندم شهرستان لنده گفت: راه‌اندازی مرکز خرید گندم یک فرصت خوبی برای خرید تضمینی و کاهش هزینه‌های کشاورزان است که باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

لنده؛ شهرستان بدون مرکز خرید گندم

جلال دانش گفت: توجه به بحث احداث جاده‌های بین مزارع، مدیریت تسهیلات بانکی برای خرید کمباین و تسهیل روند دریافت تسهیلات برای خرید کمباین از جمله مسائلی است که باید بانک کشاورزی نسبت به مدیریت این مهم اقدام نمایند.

وی افزود: همکاری کشاورزان، شورا و دهیاران برای مهمان‌نوازی از مالکین کمباین‌های مهاجر جهت حضور در شهرستان و خدمت‌رسانی یکی از اقداماتی است که همه باید نسبت آن تلاش کنیم تا هرچه سریع‌تر بحث درو محصول کشاورزان اجرایی شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار