رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
پیگیری مطالبات مردمی؛

والدین شهرستان بهمئی با ارسال پیام به این پایگاه خبری تحلیلی از کمبود شیر خشک در داروخانه‌های شهر لیکک ابراز نگرانی کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»؛ کمبود شیرخشک در داروخانه های کشور و به تبع آن شهر لیکک به صورت موضوعی نگران کننده برای والدین تبدیل شده است، بطوریکه به یکی از مشکلات اصلی حوزه سلامت و خانواده تبدیل شده و مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده است.

در این راستا رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» اظهار کرد: کسری شیرخشک به خصوص آپتامیل یک، دو، سه و انواع آپتامیل رژیمی کشوری هست وتوزیع به صورت مقطعی و سهمیه ای صورت میگیرد.

دانیال ظفری زاده افزود: بقیه شیرخشک ها هم تقریباً توزیع سهمیه ای دارند ولی نسبت به آپتامیل شرایط بهتری دارند.

وی با اشاره به اینکه تأمین شیر خشک شهرستان بهمئی از شرکتهای پخش دارویی اهواز صورت می‌گیرد گفت: سهمیه از سوی معاونت دارو و غذا تعیین می‌شود و هرچه تعداد داروخانه ها کمتر باشد این کمبود بیشتر مشهود هست.

ظفری زاده عدم پرداخت به موقع مطالبات داروخانه‌ها از سوی سازمان‌های مرتبط را علت کمبود شیرخشک دانست و گفت: هر شیر خشکی توسط شرکت خاصی توزیع می‌شود و همه شرکت‌ها هرروز توزیع ندارند و مشکل دیگری که وجود دارد بحث مالی شیرخشک هست وعدم پرداخت به موقع مطالبات داروخانه ها از سوی سازمان‌های مرتبط که این تاخیر در پرداخت مطالبات شیر خشک داروخانه ها موجب مسدود شدن حساب داروخانه در شرکت‌های پخش می شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بهمئی افزود: روزانه موجودی شیر خشک داروخانه های شهر بررسی می‌شود و در جلسه ساماندهی توزیع شیرخشک مصوب شد شرکت‌های توزیع کننده جهت توزیع به موقع درصورت موجود بودن شیر در شرکت مربوطه اقدام کنند.

وی تاکید کرد: بیشترین شیر مصرفی در شهرستان ما آپتامیل ونان هست که توسط دو شرکت داروپخش وهجرت اهواز به صورت مقطعی و درصورت موجود بودن شیر درشرکت انجام می شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بهمئی ضمن اینکه در بررسی‌های صورت گرفته تاکنون کم کاری درخصوص شیر خشک از سوی هیچکدام از داروخانه ها مشاهده نشده است تصریح کرد: مسئولان فنی داروخانه‌ها موظف هستند جهت تامین شیرخشک تمام تلاش خود را بکار گیرند و درصورت  کسری انواع شیر خشک مراتب را به این شبکه گزارش دهند تا با معاونت غذا و داروی استان گزارش دهیم و معاونت مکاتبات لازم را با معاونت غذا و دارو اهواز وبه تبع آن شرکت‌های پخش انجام می دهد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار