رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-09-12 23:55 شماره خبر : 1535 https://sobhezagros.ir/short/eRAA4 0
به استقبال از کنگره شهدای استان:

بر اساس صحبت‌های هم‌سنگران، ایشان در جبهه جنگ تا لحظه شهادت مشغول تلاش و کار فرهنگی و نظامی و انسجام بخشیدن بیشتر به نیرو‌های گردانش بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، شهید محمدرضا جهان نژادیان در اول فروردین‌ماه سال ۳۷ در روستای گل سرخ ممبی شهرستان بهمئی از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد در خانواده‌ای بی‌بضاعت و مذهبی دیده به جهان گشود.

 شهید محمدرضا جهان نژادیان از همان دوران کودکی و دوره ابتدایی ازنظر هوش و استعداد تحصیلی آن‌چنان خوب بود که دوپایه سوم و چهارم ابتدایی را در یک سال گذرانده است.وی در کارگاه نیروی هوایی (تونل ماغر) و بندر امام خمینی به کارگری نیز می‌پرداخت و درهمان سال با آن وضع کارگری درس‌هایش را خواند و با سعی و علاقه‌ای که به ادامه تحصیل داشت و با کوشش پدرش در امتحانات خرداد همان سال شرکت کرد و موفق به اخذ پایه پنجم ابتدایی گردید و سال ششم ابتدایی را هم با موفقیت به پایان رسانید.

 وی تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش به پایان رساند و به دلیل نبودن مراکز آموزشی جهت ادامه تحصیل در مقطع راهنمایی راهی استان خوزستان و شهرستان آبادان در کنار عمویش شد که نهایتاً تحصیلات راهنمایی را با بهترین نمرات به پایان رسانیده و برای ادامه تحصیل در مقطع متوسطه به شهرستان بهبهان عزیمت نموده و تحصیلات متوسطه را در این شهرستان به پایان رساند؛ و پس از اخذ دیپلم سربازی را گذرانید و پس از پایان خدمت سربازی به خانه‌اش بازگشت.

در آزمون تربیت‌معلم شرکت و ازجمله پذیرفته‌شدگان تربیت‌معلم شهید ایزدپناه یاسوج بود؛ که بر این مدت تقریباً دو سال از انقلاب اسلامی گذشته بود؛ که اوج مبارزات خود را بر اساس بصیرت و آگاهی که داشت ازاینجا شدت بخشید و در دوره ریاست جمهوری بنی‌صدر وی ایشان را مهره آمریکا و اسرائیل نامید و در میان انبوهی از دانشجویان و حامیان بنی‌صدر در این مرکز خروشید که این اعتراض بیداری و بصیرت و آگاهی ایشان باعث گردید توسط عده‌ای ناآگاه و کوردل به‌شدت مجروح شود.

 شهید جهان نژادیان در سراسر زندگانی‌اش به فعالیت کار و تحصیل دانش مشغول بود. هیچ‌گاه تحصیل و تهذیب را فراموش نمی‌کرد تا اینکه با عزمی راسخ و استوار پس از مراحل طی شده به استخدام آموزش‌وپرورش درآمده است و باهدف به الله و تعلیم و تربیت اسلامی جوانان و نوجوانان دانش آموزش مشغول به کار شد و در امر آموزش‌وپرورش فعالیت‌های چشمگیری داشته است.پس از مدتی کار و تدریس در مدارس که با جدیت تمام مخصوصاً به دروس قرآن و دینی و عربی و علوم تجربی علاقه خاصی داشته است و دانش آموزان مدارس تحت سرپرستی وی صد در صد و یا بیشترین قبولی را می‌دادند.

پس از تدریس در مدارس راهنمایی ایشان را در زمره کارکنان و کادر آموزش‌وپرورش منطقه بهمئی درآورده‌اند که بعد‌ها مسئول آموزش و سپس براثر فعالیت‌ها و لیاقتی که در ایشان نمایان بود.مسئول امور تربیتی و معاونت پرورشی آموزش‌وپرورش منطقه بهمئی گردیده است و در امر تعلیم و تربیت کوشا و جدی بود.

آری به‌راستی‌که بر همگان واضح بوده است که شهید جهان نژادیان درراه اسلام و اهداف انقلاب اسلامی زحمت‌های فراوان کشیده است؛ و در منطقه بهمئی یکی از فعال‌ترین نیرو‌های دلسوز انقلاب اسلامی حزب‌الله بوده است.

وی مسئول حزب جمهوری اسلامی شاخه بهمئی و سرپرست شورای اسلامی بخش بهمئی روستای ممبی بود و در منطقه فعالیت‌های چشمگیری داشت. شهید در حین حضور فعال در سنگر تعلیم و تربیت و حضور مستمر در جنگ در آزمون علمی کارشناسی شرکت کرده و پذیرفته شد که پس از یک نیمسال صندلی کلاس را ترک و وارد میدان نبرد با دشمن بعثی شد و درنهایت در آزمون بزرگ قرب الهی پذیرفته و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

بر اساس صحبت‌های هم‌سنگران ایشان در جبهه جنگ تا لحظه شهادت مشغول تلاش و کار فرهنگی و نظامی و انسجام بخشیدن بیشتر به نیرو‌های گردان که او فرمانده یکی از گروهان های آن بود محسوب می‌شد، میدان جنگ را بارزترین جایگاه آزمایش برای انسان قلمداد می‌نمود و خود هم بر این عقیده استوار بود و نهایتاً خداوند پاداش تلاش‌ها و زحمات طاقت‌فرسای دوران محدود حیاتش را با پذیرش قامت خونین قبول نمود؛ و وی را در چهارم اردیبهشت‌ماه سال 66 در جوار صالحان خوش‌عاقبت جای داد.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار