رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-01-18 16:30 شماره خبر : 3431 https://sobhezagros.ir/short/Vp9ro 0
به استقبال از دومین کنگره ملی شهدا

فرمانده تیپ زرهی ۳۷ ارتش گفت: بخشی از دست آوردهای ارتش جمهوری اسلامی در اجلاسبه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد نمایش داده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، سرهنگ زرهی ستاد بهادر افشاری پور فرمانده تیپ زرهی ۳۷  ارتش شیراز در نشست با اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اجلاسیه شهدای ارتش استان گفت:  زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد ارتش دچار دگرگونی‌هایی شده بود یک سری تصمیمات اشتباه گرفته شد و باعث شد نتواند حرفی برای گفتن داشته باشد یکی از اینها کاهش خدمت سربازی بود بحث تخصص در ارتش از بین رفته بود و نقل و انتقالات بی مورد داشت یگان‌های مرز خالی از نفرات شده بودند این موارد باعث ایجاد یک سری مشکلات شده بود.

 

فرمانده تیپ زرهی ۳۷  ارتش گفت: اما بودن یک رهبر ولایی و خدایی و رهبری که تمام حرفهایش معجزه بود باعث شد ارتش در کنار نهاد مقدس سپاه ۸ سال در مقابل ۳۰ لشکر از ارتش عراق ایستاد و مقاومت کرد  یک وجب از خاک ایران را در هشت سال از دست ندادیم در خالی که در جنگ های گذشته بخش‌هایی از ایران جدا شد.

 

وی بیان کرد: در ۸سال دفاع مقدس ارتش در همه عملیات‌ها نقش داشت و در برخی عملیات‌ها فقط ارتش حضور داشت بر همه شهدا درود می فرستیم. 

 

افشاری پور با اشاره به تفاوت‌های ارتش رمان طاغوت و امروز گفت: این ارتش آزموده و با تجربه است بازنشستگان ما این کاراموزگی را نسل به نسل منتقل می‌کنند این ارتش اکنون خودش مبتکر است در زمان طاغوت فقط مصرف کننده بود اکنون ارتش در راستای منویات رهبر انقلاب خود سلاح جنگی تولید می‌کند فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی بر عهده ولی فقیه است که مهمترین تفاوت ارتش امروز با ارتش زمان طاغوت است.

 

فرمانده تیپ زرهی ۳۷  ارتش در خصوص این تیپ گفت: بخش زیادی از مردم این استان در تیپ زرهی ۳۸ آموزش دیده و خدمت کرده‌اند اما اولین شهید این تیپ در اردیبهشت ماه یعنی دو ماه قبل از آغاز جنگ تحمیلی بوده است.

افشاری پور تصریح کرد: تیپ زرهی ۳۷ ارتش ۵۳۸ شهید  ۷۰۲ آزاده دارد این تیپ دو بار از بین رفته و مجددا بازسازی شده است.

 

وی در خصوص برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در استان گفت: اجلاسیه شهدای ارتش در ۶ اردیبهشت ماه در گچساران برگزار خواهد شد، حضور فرماندهان و پیشکسوتان ارتش در گچساران ، انتشار تولیدات مختلف، رونمایی از دو کتاب حوزه دفاع مقدس، گردآوری تمثال و زندگی نامه شهدای ارتش استان، حضور فرماندهان در شبکه استانی دنا، حضور  و سخنرانی در  پیش خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری نمایشگاه دست آوردهای ارتش جمهوری اسلامی از برنامه‌های اجلاسیه است.

 فرمانده تیپ زرهی ۳۷  ارتش با اشاره به اینکه ارتش انقلابی شعار اجلاسیه است گفت: یک تیم پزشکی و جهادی به روستاهای محروم گچساران اعزام خواهد شد،  اعزام تیم روانپزشکی و روان شناسی ارتش به روستاهای محروم، برپایی بیمارستان صحرایی با ویزیت رایگان از دیگر برنامه های اجلاسیه است.

وی گفت: در راستای اجلاسیه شهدای ارتش میدان انقلاب یاسوج به اسم شهدای ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری خواهد شد.

نمایش بخشی از دست‌آوردهای ارتش در‌گچساران
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار