رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-10-01 13:38 شماره خبر : 1796 https://sobhezagros.ir/short/V9AKV 0
گزیده خطبه‌های نمازجمعه استان؛

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کهگیلویه و بویراحمد با حضور قشرهای مختلف مردم در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» امام جمعه شهر یاسوج در خطبه اول نماز جمعه مرکز استان با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: کلمات نورانی حضرت امیر المومنین علی علیه السلام همه ما را نصیحت فرمودند، و فرمود: تقوای الهی کلید درستی، خوشبختی و نیک‌ بختی است و اگر فرامین پرودگار را اجرا کند و مطیع باشد این موضوع کلید خیر و خوبی است و این موضوع سبب زیبا شدن دنیا و آخرت انسان می‌شود، نماز، روزه، زکات، خمس، پرهیز از حرام بخشی از عبادات است.»



آیت الله سید نصیر حسینی با بیان اینکه برخی از گناهان کلید گناهان بزرگ است، گفت: کسی که شراب خورد و مست شد و عقل خود را از دست داد گناهان دیگر را مرتکب خواهد شد.


وی با بیان اینکه مسیرهای سخت و دشواری بعد از مرگ و در عالم آخرت وجود دارد و اگر کسی اهل تقوا و پرهیز از گناه نباشد در قعر مشکلات گرفتار خواهد شد، ادامه داد: اگر می‌خواهیم مرکب خوبی داشته باشیم و عوالم بعد از مرگ را به خوبی طی کنیم راه آن تقوا و دوری از گناه است.



امام جمعه یاسوج افزود: عالم قبر، برزخ و قیامت را در پیش‌رو داریم که نماز، روزه، زکات و خمس و حجاب و حیا کارگشا است، گاهی با کار اشتباه عذاب ذخیره می‌شود و گاهی با انجام کار نیک خوراک، ثواب، نیکی و خیر برای ما ذخیره می‌کنند.



وی با بیان اینکه بهشت توسط فرشتگان از طریق خیر و برکت در دنیا ساخته می‌شود، ادامه داد: در برخی مواقع اعمال انسان و خیر انسان تباه می‌شود که این موضوع در اثر ارتکاب گناه است.



امام جمعه شهر یاسوج ادامه داد: گناهانی همچون غیبت سبب ثبت کردن ثواب اعمال و گناهان در پرونده اعمال فرد غیبت شونده می‌شود.


وی ادامه داد: قضاوت کردن، غیبت کردن و دروغ گفتن همه ثبت می‌شود و این موضوعات باقی می‌ماند.



آیت الله حسینی گفت: تقوا برای رهایی از گناهی است که انسان تحت فرمان آن قرار گرفته است و از طرفی اقامه نماز برای دوری از فحشا و منکرات است و بهترین توشه برای انسان تقوا برداری است.




امام جمعه مرکز استان ادامه داد: اگر دنبال آزادی هستید و شعار زن، زندگی و آزادی سر می‌دهید راه آن نماز و تقوا است و اگر کسی به دنبال کلک بازی است راه آن گناه و معصیت ،بعد از مرگ آتش قبر و بعد جهنم ابدی  نصیبشان می‌شود و راه آزادی را حضرت امیر تقوا و پرهیزگاری می‌دانند.


وی تاکید کرد: اگر انسان به دنبال مقصد و مقصود و بهشت است همه موارد در تقوا است و هرکجا مشکل بود مربوط به بی تقوایی است و خداوند متعال می‌فرماید اگر اهل تقوا باشند از زمین و آسمان برای آنها برکت و نعمت می‌بارد.

 

آیت‌الله سید نصیر حسینی در خطبه دوم نماز جمعه شهر یاسوج با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: دوشنبه میلاد حضرت مسیح (ع) است و این روز را تبریک می‌گوییم؛ این پیامبر یکی از معجزات الهی است که بدون پدر از مادری قدیس در زمان حملی کوتاه و وضعیت خاصی با بشارت فرشته الهی متولد شد، به آن مادر فرمان رسید که از بیت المقدس باید خارج شوی و فرزندت متولد شود در آن زمان جاهلیت مردم معجزه الهی و آیات را درک نکردند.



امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه تولد حضرت عیسی برای مردم قابل پذیرش نبود، گفت: حضرت مریم با تکیه بر  نخل خرما فرزندش متولد شد و به او گفته شد اگر فرزند تو‌ سوال شد به فرزند اشاره کن، در قرآن حضرت عیسی نوزاد است و تکلم می‌کند و خود را پیامبر می‌نامد؛ امامت امام جواد در سن کودکی نیز از دیگر آیات است.


وی ادامه داد: برخی از مدعیان پیروان حضرت مسیح دچار فحشا و انحراف و تحریف شدند که آن حضرت از اعمال آنها بیزاری می‌جوید.


آیت الله حسینی به روز ایمنی پرداخت و گفت: در ساخت سازه‌ها باید توسط مردم و حاکمیت توجه شود و باید به توصیه‌های نظام مهندسی توجه شود.

آیت‌الله حسینی ادامه داد: بلاها و حوادث محصول گناهان و طغیان ما است و اگر انسان از گناه و آلودگی بپرهیزد این بلاها کاهش پیدا می‌کند و بلاها برای افراد بی ایمان بیشتر است  اما زکات و ایمان سبب رفع کاهش بلایا و در ابعاد مادی سبب رشد اقتصاد و رشد جامعه می‌شود.


امام جمعه شهر یاسوج به اهمیت صدقه پرداخت و ادامه داد: صدقه سبب دفع بلا می‌شود.

وی به سالروز وفات حضرت ام البنین پرداخت و اشاره کرد و گفت: مادرانی همانند حضرت ام البنین سرمایه و‌ جگرگوشه‌های خود را در دفاع مقدس برای امنیت و عزت کشور فدا کردند.


آیت الله حسینی به تشکیل نهضت سواد آموزی پرداخت و ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی ۲۸ درصد مردم باسواد بودند و در سال ۱۴۰۲ در کشور رشد سواد آموزی بیش از ۹۲ درصد است.


وی با تقدیر و تشکر از عزاداری‌ها، تشییع پیکر شهدا و مراسم حرم تا حرم پرداخت و گفت: ۳ دیماه سالروز تشکیل ثبت احوال است کسانی که از مرزهای هویتی ما‌ حمایت می‌کنند در این رابطه نیاز از اسامی نیکویی استفاده کرد اسم‌هایی که برخی موارد افراد از آن گاه نیستند و گاهی اسمی انتخاب می‌شود که فحش است و در شأن و منزلت مخلوق خدا نیست و فرهنگ دینی و انسانی ما را به انتخاب اسم نیکو دعوت می‌کند.

 

----------------------------------------------------------

امام جمعه چرام: کدام مسئول، فسادش ثابت شد و جمهوری اسلامی با او برخورد نکرد؟

 حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام با بیان اینکه درجات مختلفی را برای تقوا بیان کرده‌اند گفت: در روایتی به نقل از امام صادق(ع)، سه مرتبه برای تقوا ذکر شده که عبارتند از تقوای عام که ترک محرمات به سبب خوف از عذاب جهنم است، تقوای خاص که عبارت است از این که شخص، نه تنها محرّمات، بلکه شُبُهات (کاری که احتمال حرام بودن دارد) را نیز ترک کند و تقوای خاصُّ الخاص، مرتبه‌ای است که شخص نه تنها شبهات، بلکه (بعضی از) امور حلال را نیز ترک می‌کند.


امام جمعه چرام با بیان اینکه اخیرا طی اطلاعیه‌ای سازمان بازرسی کل کشور، مجددا این خبر اختلاس با عنوان چای دبش را مطرح کرد که فضای عمومی کشور را تحت تأثیر قرار داد، افزود: این قضایا فرصتی است تا فارغ از نگاه های جناحی و سیاسی و فراتر از اتهام زنی‌های مختلف، به اصل مبارزه با فساد و شناسایی عوامل و ریشه‌های آن پرداخته شود.


 وی با بیان اینکه گام اول در مبارزه بافساد، شناخت عوامل مختلف فساد اقتصادی و مالی است، ادامه داد: بدون تردید بروز فساد اقتصادی تک عاملی نیست، نگاه تک بُعدی به این موضوع، راهزن خواهد بود و به ‌جای نمایاندن راه‌های مبارزه راه را گم خواهد کرد.


 افشار به عوامل حقوقی در ایجاد و تقویت فساد اقتصادی اشاره کرد و گفت: تعدد و تورم قوانین و مقررات، عدم شفافیت قوانین و مقررات، كاستی‌ها و خلأ قوانین و مقررات است.


 وی با بیان اینکه عوامل فرهنگی بروز و ظهور فساد اقتصادی است، عنوان کرد: ضعف ارزشهای اسلامی و انقلابی در جامعه، زدوده شدن شدن قبح فساد و ضعف كنترل‌های درونی، رواج مادی‌گرایی واشرافیگری دربین مدیران، نگاه طلبگارانه و متوقعانه مدیران، رویکرد قومی- قبیله‌ای و چیرگی روابط بر ضوابط است.


افشار با بیان اینکه فساد - کم یا زیاد- در شأن نظام اسلامی نیست و تبعات منفی آن که کاهش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی نظام است و برای اصل نظام می‌ماند، افزود: بنابراین تشدید مباحثات جناحی و سیاسی نه تنها مشکل را نمی‌کاهد بلکه مردم را ناراحت‌تر خواهد کرد.


وی با بیان اینکه نحوه مواجهه با فساد باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: این‌که حکومت و دستگاه اجرایی کشور چگونه با فساد برخورد می‌کند؟ رسیدگی به پرونده تخلفات در جمهوری اسلامی در رده های مهم مدیریتی انجام گرفته و کدام مسئول، فسادش ثابت شد و جمهوری اسلامی با او برخورد نکرد؟


افشار با بیان اینکه برخی ها القاء میکنند که برخوردی در مواجهه با فساد صورت نمی گیرد، گفت: اکبر طبری (معاون سابق اجرائی حوزه ریاست قوه قضائیه) و برخی قضات آلوده، تا پرونده برادر و دستیار رئیس‌جمهور سابق، تخلفات چند نماینده سابق مجلس، برخی مدیران سابق بانک مرکزی، رؤسای وقت ایران خودرو و سایپا، دختر و داماد دو وزیر اسبق صمت و کار و رفاه، رئیس اسبق صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه، رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی، و... تا این اواخر، در قالب تشکیل پرونده برای فرزندان یکی از مدیران دستگاه قضائی و پرونده تخلفات ارزی مربوط به واردات چای، پسر و دختر مقامی که مسئولیت‌های مختلفی داشت و از رئیس‌جمهور تا رئیس مجمع تشخیص مصلحت بود به دلیل ارتکاب جرایم به زندان محکوم شدند و یا اینکه دو فرزند معاون اول قوه قضائیه پس از وصول گزارش مستند، بازداشت شدند و پدر آنها نیز اعلام کرد که تسلیم قانون است و ضابط و دادسرا و دادگاه، بدون ترس ورود کردند، بنابراین ما هیچ ابایی از برخورد بدون تبعیض و بدون تعارف با فساد و مفسد نداریم.

 


امام جمعه چرام افزود: از آغاز به‌کار دولت فعلی و حتی در ایام انتخابات، آقای سیدابراهیم رئیسی از گشت ارشاد مدیران سخن گفت و آقای غلامحسین محسنی اژه‌ای در کسوت رئیس دستگاه قضا از سوت‌زنی و افشای فساد حمایت کرد و خبر بازداشت مدیرعامل شرکت چای دبش و تعدادی از مسئولان و مدیران در ماجرای این فساد ۳ میلیارد دلاری، از همین جنس بود.


----------------------------------------------------------

امام جمعه گچساران: مسئولان برای حل مشکلات بافت فرسوده چاره‌اندیشی کنند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: تعرض به امنیت ایران اسلامی آن‌هم در خطه سیستان و بلوچستان باهدف قرار دادن حافظان نظم و امنیت جامعه، هدفی جز برهم زدن اتحاد و انسجام ملت بزرگ ایران را ندارد و ملت ما همواره وحدت کلمه را بر هر سیاست تفرقه‌افکنانه‌ای ترجیح داده و می‌دهد.

 

وی افزود: امروز ملت بزرگ ایرانی اسلامی برای صیانت از امنیت تلاش می‌کند و بر این مسئله بر هیچ‌کسی هم پوشیده نیست، اما مسببان جنایت اخیر شهادت 11 مأمور فراجا حتماً تقاص خواهند داد و دشمنان نظام اسلامی بدانند این اقدامات ضربه‌ای به اراده پولادین ملت ایران در ادامه مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی وارد نخواهد ساخت و به کوری چشم دشمنان، آینده ایران روشن و توأم با پیروزی و سرافرازی خواهد بود.

 

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: در آستانه میلاد حضرت مسیح علیه‌السلام هستیم که به پیروان واقعی ایشان نیز تبریک عرض می‌کنیم. حضرت مسیح یکی از پیامبران بزرگ الهی است که مظهر و پیام‌آور صلح و برادری بودند و ما اعتقادداریم که در آخرالزمان همراه با حضرت ولی‌عصر (عج) ظهور خواهند کرد و پشت سر امام زمان (عج) نماز اقامه خواهند کرد.

 

خطیب جمعه گچساران گفت: امروز دشمنان و شیطان‌صفتان با ادیان الهی سر ستیز دارند و پیروان ادیان اجازه ندهند که دشمنان به اهداف پلیدشان برسند. همه باید توجه داشته باشیم که بهترین راه برای رسیدن به سعادت و خوشبختی دین اسلام ناب محمدی (ص) است و در سایه دین اسلام است که عاقبت‌به‌خیری نصیب انسان‌ها می‌شود.

 

حجت‌الاسلام هاشمی منش اظهار کرد: سوم دی‌ماه روز ثبت‌احوال است که به خدمتگزاران این عرصه تبریک عرض می‌کنم. پنجم دی‌ماه سالروز فرمان تاریخی حضرت امام مبنی بر استقرار سپاه در فرودگاه‌ها و تأمین امنیت پرواز است که در طول این چهار دهه این عزیزان هم امنیت لازم را به وجود آوردند و هم مقتدرانه در این راستا تلاش می‌کنند.

 

وی ادامه داد: پنجم دی‌ماه نیز سالروز حادثه غم‌بار زلزله بم است که روز ملی ایمنی در مقابل زلزله و کاهش بلاهای طبیعی نیز نام‌گذاری شده است بنابراین می‌شود با رعایت اصول ایمنی و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها تا حدود زیادی از خسارت ناشی از زلزله اقدام کرد و متولیان امر بایستی این موارد را به مردم آموزش دهند.

 

امام‌جمعه گچساران بیان کرد: البته همچنان در بافت‌های فرسوده خطراتی مردم را تهدید می‌کند و از مسئولین می‌خواهیم که در این خصوص چاره‌اندیشی کنند و دیگر ساختمان‌های بافت‌های فرسوده نیز مقاوم‌سازی شوند و تسهیلات ویژه‌ای به مردم داده شود تا بازهم مردم نسبت به مقاوم‌سازی هرچه بیشتر خانه‌هایشان اقدام کنند.

 

خطیب جمعه گچساران یادآور شد: چهارشنبه سالروز وفات حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها مادر حضرت ابوالفضل علیه‌السلام است که به نام تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده است. از صبر و استقامت خانواده‌های معظم شهدا قدردانی می‌کنیم که باتحمل سختی‌ها و صبر بر مصیبت‌ها درراه پایداری ایران اسلامی قدم برداشتند و عزت آفریدند.

 

حجت‌الاسلام هاشمی منش خاطرنشان کرد: امروز دشمنان با بهره‌گیری از فضای مجازی می‌خواهند به ارزش‌های انقلاب اسلامی ضربه بزند که یکی از راه‌های مقابله با برنامه‌های دشمن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است. هشتم دی‌ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به‌فرمان حضرت امام (ره) است اما تأسیس نهضت سوادآموزی یکی از اقدامات مهم و ماندگار امام (ره) برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در کشور بود.

 

وی افزود: مبارزه با بی‌سوادی از اهداف نظام اسلامی است و جامعه‌ای پویا است که بتواند در راستای پیشرفت و توسعه گام بردارد و همه متولیان امر جهت فراهم آوردن شرایط آموزش، تحصیل و باسواد کردن جامعه هدف تلاش کنند چراکه علم همانا عزت و اقتدار می‌آورد و هراندازه که جامعه علمی شود پیشرفت آن جامعه مقدورتر است.

 

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: نکته دیگر اینکه تجلیل و تکریم علمای بزرگ و افراد بزرگ هر منطقه وظیفه آحاد مردم آن جامعه است و مرحوم حجت‌الاسلام متقی کاشانی عمری برای خدمت به مردم شهرستان تلاش کردند که بنا داریم در سطح استان علمای بزرگی که خدمات برجسته‌ای ارائه دادند، خدمات آن‌ها مکتوب به نسل آینده ارائه شود.

 

خطیب جمعه گچساران گفت: از حضور مردم گچساران در مراسم تشییع شهدای گمنام تشکر می‌کنم و از همه عزیزانی که در برپایی مراسمات فاطمیه اول و دوم عرض ارادت کردند نیز تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدواریم سال‌به‌سال این مراسمات باشکوه‌تر برگزار شود.

 

 -----------------------------------------------------------

امام جمعه دهدشت: کارکنان ادارات در استان سرویس مدارس بچه هایشان هستند یا نیرو خدوم دولت!؟

حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در خطبه های نماز جمعه این هفته دهدشت با بیان اینکه این روزها همچنان نگاه دنیا به مردم مظلوم غزه است، افزود: و همچنان رژیم غاصب صهیونیستی با حملات متعدد با ادوات نظامی آمریکایی و اروپایی بر سر این مسلمانان مظلوم و بی دفاع می‌ریزد و علی‌رغم بیداری جهانی که مسئله غزه ایجاد کرد دولت های منطقه و دنیا اجازه اظهار نظر مردم را نمی‌دهند. 

وحدانی فر با بیان اینکه قاعده جنگ نسل کشی، طفل کشی، زن کشی و بستن آب و راه نیست، گفت: آنهایی که برای حقوق زنان ادعایشان می شود ببینید که در غزه چکار می کنند.

وی در ادامه افزود: ۲۰ هزار شهید را این مدت محدود به شهادت رساندند ولی صدای هیچ سازمان بین‌المللی و حق بشری که در نمیاد هیچ بلکه روزانه میلیارد ها دلار هزینه می‌کنند برای اینکه یک باریکه کوچک ۳۶۵ کیلومتری را از بین ببرند.

حجت‌الاسلام وحدانی فر خاطرنشان کرد: موفق نشدند و نخواهند شد چرا که جبهه مقاومت هشیار است همه تکیه های پازل جبهه مقاومت همانطور که طراحی شده بود دارد پیش می‌رود.

وی به انتخابات پیش رو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرد و از مشارکت بالا، رقابت، سلامت و امنیت به عنوان چهار راهبرد مهم که باید مورد توجه همه باشد نام برد.

وحدانی فر به نقش مردم برای آینده کشور اشاره کرد و گفت: به افراد رأی ندهید به برنامه ها رأی دهید. 

امام جمعه دهدشت بیان اینکه اگر استان ما محروم است، ماحصل تصمیم گیری های گاها نادرست در انتخابات است، گفت: مراقب باشیم که انتخابات حق‌الناس است، نماینده مجلس رأی که می‌دهد برای همه ملت ایران رأی می‌دهد. 

 وحدانی فر خاطرنشان کرد: برخی از کاندید ها در خصوص بیان مسئله فاتحه خوانی ها از ما گلایه کردند، اما برای باز هم می‌گوییم اجازه دهید مردم اموات خود را دفن کنند بعد بروید، فاتحه خوانی جای انتخابات نیست.

وی با بیان اینکه آقایان به جای اظهار نگرانی و گلایه به ما رویه را اصلاح کنند، افزود: بعضی ها فکر می‌کنند که با این حرف ها بنده دست از روشنگری بر میداریم، امکان ندارد شک نکنید هر چه جلو تر رویم شاخص های یک انتخاب درست را از نظر امام راحل و مقام معظم رهبری را برای مردم خواهیم گفت و اگر نیاز باشد برخی از نکات را به مردم گوشزد هم خواهیم کرد.

حجت الاسلام وحدانی فر به روز نهضت سواد آموزی اشاره کرد و گفت: یکی از مبارک ترین دستاورد های انقلاب اسلامی شکوفایی نهضت سواد آموزی و جریان سازی تعلیم خواندن و نوشتن برای عموم مردم ایران اسلامی بود.

امام جمعه دهدشت با انتقاد از وضعیت ادارات کهگیلویه و بویراحمد، گفت: خدمت رسانی کارکنان بعضی از ادارات در استان ما جای سوال دارد که آیا آن‌ها سرویس مدارس بچه هایشان هستند یا نیرو خدوم دولت !؟ 

وی خاطرنشان کرد: اینکه بین دو تا سه ساعت از وقت روزانه مردم در ادارات برای اینکه آقایان صبحانه می‌خورند و بچه هایشان را مدرسه می‌برند و می‌آورند میگذرد مطلوب نیست. 

حجت‌الاسلام وحدانی فر تصریح کرد: چرا مردم را اذیت می کنید اگر این چنین است ادارات را ساعت ۱۱ تعطیل کنید تا آقایان به مدرسه بچه هایشان برسند. 

وی بیان کرد: عملا خدمات به مردم ارائه نمی‌شود فکری به حال این مسئله شود کار ناپسندی است، این رویه را اصلاح کنید.

 

-----------------------------------------------------

امام جمعه پاتاوه: «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» گفتن از تقوای قلب ها است

حجت الاسلام والمسلمین عباس آبرومند نسب ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با بیان اینکه شیطان دشمن آشکار بنی آدم است به شرح و تفسیر آیه (۶۰) سوره مبارکه یاسین پرداخت و اظهار کرد: وقتی رسول خدا (ص) آن شبی به معراج تشریف بردند و همه جا را دیدند، «شیطان عرض کرد یا رسول الله، آن منبر شکسته وارونه و ورشکسته سوخته متعلق به من بود، بالای آن منبر ملائکه را موعظه می کردم، به علت تکبر، نخوت، غرور و سجده نکردن بر آدم رانده و ملعون درگاه الهی شدم و اکنون بدتر و ملعون تر از من در درگاه الهی کسی نیست».

 

امام جمعه موقت پاتاوه گفت: شیطان بابت عباداتش از خداوند متعال، پنج درخواست داشت نخست اینکه خداوند متعال اجازه دهد تا روز قیامت زنده باشد، و خدای متعال تا روز ظهور حجت به شیطان مهلت داد، دوم شیطان از خداوند طلب کرد در مقابل هر یک از فرزندان آدم دو فرزند به شیطان عطا کند، شیطان از خداوند خواست که او را در بدن اولاد آدم مانند خون جریان دهد تا بتواند انسان ها را بر معصیت بنشاند.

 

وی ادامه داد: شیطان از خداوند متعال درخواست کرد، فرزندان آدم او را نبینند، ولی من (شیطان) آنها را ببینم، و خدایا من از تو می خواهم این قدرت را به من بدهی که به هر صورت بخواهم دربیایم.

 

حجت الاسلام آبرومند نسب افزود: همچنین شیطان از رب العالمین خواست تا روح در بدن آدم و اولادش هست، بر آنها مسلط گردد تا آنها را وسوسه کند، حتی در حال احتضار، و در آخر شیطان از پروردگار عالم خواست او را در سینه آدم و اولادش مسلط گرداند تا آنها را وسوسه کند.

 

خطیب موقت نماز جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز به مصادیق تقوا اشاره کرد و یادآور شد:یکی از مصادیق تقوا، شناخت دشمن و بشریت و تبری جستن از او است.

 

وی بیان کرد: اسرائیل و آمریکا، گاهی کشورهای ضعیف را مستعمره خود می کنند، گاهی آنها را گرفتار جنگ داخلی و خارجی کرده، گاهی فتنه ها، گاهی ترور دانشمندان را در دستور کار دارد و گاهی هم آب و برق مردم را نشانه می گیرد و گاهی هم جایگاه های سوخت را مختل کرده و با بی شرمی تمام مسئولیتش را برعهده می گیرند، اینجا است که خداوند می فرماید،«قتل الانسان ما اکفر» پس مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل گفتن از تقوای قلب ها است.

 

حجت الاسلام آبرومند نسب در بخش دیگری از خطبه سیاسی نماز روز کشاورزی و دهیاری را به کشاورزان (ستون اقتصاد کشور) و دهیاران تبریک گفت و افزود: دامداری و کشاورزی دو شغل و پیشه مقدس و حلال ترین درآمدها را دارا هستند.

 

در حال تکمیل ...

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار