رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/06/18 Sunday - 2024 08 September الأحد ، 5 ربيع الأول ، 1446
ساعت
امام جمعه بهمئی در جمع خبرنگاران:

امام جمعه بهمئی گفت: مطالبات مردم بهمئی از جمله پروژه آب‌رسانی از سد کوثر، محرومیت‌های منطقه پهنوک، ظرفیت‌های سد ایلی آباد، مناطق تفریحی سولک، ماغر و برم الوان و دیگر مطالبات را به گوش مسئولان رسانده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صلواتی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن خیرمقدم، خوش‌آمدگویی و تشکر از خبرنگاران گفت: نقش برجسته خبرنگاران باعث بیداری، خدمت به مردم و آگاهی بخشیدن به مردم می‌باشد

امام جمعه لیکک نقش اصحاب رسانه را باعث آگاهی بخشیدن به جامعه دانست و افزود: کار اصحاب رسانه یک کار با ارزش و با عظمت است.

وی کار اصحاب رسانه را به انبیاء الهی تشبیه کرد و گفت: انبیاء و اولیای الهی برای آگاهی، بصیرت افزایی، آگاه شدن مردم مبعوث شدند و رسالت اصلی خبر نگار هم آگاهی بخشیدن و بصیرت افزایی است.

دغدغه‌های مردم را از مسئولین مطالبه خواهیم کرد

امام جمعه لیکک با اشاره به منویات مقام معظم رهبری خدمت به محرومین و گره‌گشایی مشکلات مردم را یکی از بهترین اعمال دانست و گفت: اصحاب رسانه خود را وقف مردم کردند و بزرگترین افتخار خبرنگاران گره گشایی از کار مردم است.

صلواتی شرط اصلی موفقیت یک نهاد، اداره و سازمان را تعامل با خبرنگار و احترام به وی دانست و افزود: بر همه مسئولان لازم است که در جهت اهداف سازمان مربوطه با اصحاب رسانه و خبرنگاران تعامل داشته باشند و از ظرفیت‌های آنها استفاده کنند.

وی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست: نسبت به قشر دلسوز خبرنگار توجه بیشری داشته باشند و به نیازهای آنها توجه کنند و حق اصحاب رسانه در سطح استان ادا شود.

دغدغه‌های مردم را از مسئولین مطالبه خواهیم کرد

صلواتی در بخش دیگر سخنان خود در جمع خبرنگاران گفت: نماز جمعه به خاطر اجتماع مردم در این روز برای نماز است و بخاطر مردم تشکیل شده است.


امام جمعه لیکک ادامه داد: نماز جمعه قبل از هر چیز یک عبادت بزرگ دست جمعی است و اثر عمومی عبادات را که تلطیف روح، جان و شستن دل از آلودگی‌های گناه و زدودن زنگار معصیت از قلب است.

صلواتی با بیان اینکه اولین نماز جمعه توسط پیامبر اسلام اقامه شد و پیامبر موسس نماز جمعه از طرف خداوند است گفت: پیامبر اسلام که روز دوشنبه وارد محله قبا شده بود، نخستین مسجد اسلام را بنا کرد. سپس روز جمعه، به سوی مدینه حرکت کرد و در وادی «رانوناء» همراه مردم مدینه «نخستین نماز جمعه» را اقامه کرد. از آن پس و تا پایان عمر پیامبر اسلام، نماز جمعه، برنامهٔ هفتگی مسلمانان شد.

وی گفت: نماز جمعه تنها عبادتی است که خداوند در اسلام برای اقامه آن دستور به عجله و شتاب داده است.

دغدغه‌های مردم را از مسئولین مطالبه خواهیم کرد

صلواتی آگاهی بخشیدن به مردم در زمینه‌ معارف اسلام و رویدادهای مهم اجتماعی و سیاسی را از برکات نماز جمعه برشمرد و گفت: ایجاد همبستگی و انسجام هر چه بیشتر در میان صفوف مسلمین به گونه‌ای که دشمنان را به وحشت افکند و پشت آنها را بلرزاند، تجدید روح دینی و نشاط معنوی برای توده‌ مردم مسلمان و جلب همکاری برای حل مشکلات عمومی از برکات نماز جمعه است.

وی گفت: امروز به برکت امام راحل و خون شهدا بیش از 900 پایگاه نماز جمعه در سطح کشور داریم، و رسالت‌های سنگینی بر عهده این پایگاه‌ها است که در همه بحران ها و اتفاقات از جمله سیل، زلزله، کرونا وجود داشت و نقش خود را ایفا کرده است.

صلواتی به وظایف امام جمعه اشاره کرد و افزود: امام جمعه نماینده گفتمان حاکمیت، رهبر حکیم انقلاب و ولایت است و سخنگوی انقلاب و نظام اسلامی است.

دغدغه‌های مردم را از مسئولین مطالبه خواهیم کرد

امام جمعه لیکک نماز جمعه را تریبون مردم دانست و گفت: امام جمعه در این تریبون علاوه بر تعریف و تحلیل حرف نظام و گفتمان ولایت به مردم، مطالبات مردم را از حکومت، نظام اسلامی و مسئولین مطرح کند.

صلواتی به عملکرد دوساله خود در شهرستان بهمئی اشاره کرد و گفت: در این مدت علاوه بر تبیین نظام اسلامی همزمان پیگیری مطالبات مردم از طریق این تریبون بودم.

وی گفت: مطالبات مردم بهمئی از جمله پروژه آب‌رسانی از سد کوثر، محرومیت‌های منطقه پهنوک، ظرفیت‌های سد ایلی آباد، مناطق تفریحی سولک، ماغر و برم الوان، راه ارتباطی ممبی و سراسیاب، امکانات بهداشتی و درمانی و دیگر دغدغه های مردم بهمئی در دیدارهای استانی و کشوری به گوش مسئولین رسانده شد و باز هم دغدغه‌های مردم را از مسئولین مطالبه خواهیم کرد.

صلواتی ایجاد همبستگی و انسجام را از رسالت‌های امام جمعه برشمرد و افزود: امام جمعه‌ای خوب است که در حوزه استحفاظی خود بین مردم و مسئولین وحدت، همدلی و انسجام را صورت دهد.

دغدغه‌های مردم را از مسئولین مطالبه خواهیم کرد

وی گفت: در این مدت جهت رفع مشکلات مردم تمام تلاش خود را برای انسجام و همدلی بین مسئولان و مردم بکار بردم و تلاش کردم برای حل مشکلات مردم از تمام ظرفیتها از جمله بسیج، هییات مذهبی، آموزش و پرورش، جامعه فرهنگیان، علما و روحانیت استفاده شد.

صلواتی گفت: نماز جمعه در شهرستان بهمئی بیش از ۱۷ سال برقرار است.

امام جمعه مردم بهمئی را مردمی شریف، عزیز، مومن، متدین و دین دار دانست و افزود: بهمئی ها جواهر هستند، در انتخابات، راهپیمایی‌ها، مراسمات مذهبی و جنگ دفاع مقدس همیشه اول بودند و پای آرمانهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند و مردمی در همه جهات الگو هستند.

وی در پایان گفت: در  این مدت چیزی جز مهر، محبت، صفا و صمیمیت از مردم بهمئی  ندیدم.

دغدغه‌های مردم را از مسئولین مطالبه خواهیم کرد

در پایان این نشست خبرنگاران به بیان دغدغه‌ها و نظرات خود در خصوص معضلات فرهنگی شهرستان بهمئی پرداختند و از امام جمعه شهر لیکک مطالبه حضور پررنگ‌تر مسئولان در برنامه های فرهنگی  را خواستار شدند.


انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار