رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/02 Monday - 2024 23 September الاثنين ، 20 ربيع الأول ، 1446
ساعت
سرپرست بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد:

سرپرست بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد به نقش بهزیستی در کاهش مشکلات اجتماعی در جامعه اشاره کرد و گفت: باید بگوییم که نتوانستیم به مردم بگوییم بهزیستی نیز خیلی از زمینه‌ها حرف برای گفتن دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس » آسیب‌های اجتماعی موضوع است که در همه استان‌ها وجود دارد، راه کارهای مختلفی برای کاهش آن هست که یکی از این موراد اورژانس اجتماعی است، فعالیت اورژانس اجتماعی در شهرستان‌ها می‌تواند تا اندازه‌ای آسیب‌های اجتماعی را کنترل کند اما متاسفانه نقش اورژانس اجتماعی به درستی مشخص نشده است.

به بیانی دیگر می‌توان گفت مردم نمی دانند اورژانس اجتماعی چه نقشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد در همین خصوص با سرپرست بهزیستی استان مصاحبه‌ای داشتیم که می‌خوانید.

در همین راستا اسماعیل دامیار سرپرست بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از 9 شهرستان استان 6 شهرستان دارای اورژانس اجتماعی است که نحوه مراجعه به اورژانس اجتماعی به این شکل است که یا خود فرد مراجعه می کند و یا از طریق سایر ارگان ها به اورژانس اجتماعی ارجا داده می‌شوند.

دامیار با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های اورژانس اجتماعی مشاوره دادن در زمینه‌های مختلف است، گفت: متاسفانه در استان وضعیت به این شکل است که اگر فردی به مشاور یا روانشناس ارجا داده شود می گوید مگر من دیوانه هستم بخواهم به روانشناس مراجعه کنم.

وی بیان کرد: خدماتی که توسط مشاور و روانشناس به مراجعه کننده ارائه می‌شود برای مردم شناخته شده نیست و اینکه سهل انگاری نیز از ناحیه ما بوده است که نتوانستیم برای مردم بگوییم که ما در بهزیستی خطوط تلفن مختلفی در پاسخگویی داریم مثلا در اورژانس اجتماعی خط 123 و درزمینه اعتیاد 9627 فعالیت دارد متاسفانه این موارد به خوبی معرفی و مطرح نشده است که مردم بشناسند.

وی ادامه داد: باید بگوییم که نتوانستیم به مردم بگوییم بهزیستی نیز در این زمینه‌ها حرف برای گفتن دارد.
سرپرست بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با توجه به هجمه فرهنگی و جنگ نرمی که وجود دارد یک سری آسیب اجتماعی نیز ایجاد شده است چشم و هم چشمی‌هایی که وجود دارد عدم آگاهی والدین و فضای مجازی باعث ایجاد یک سری آسیب‌ها شده است اکر اعتیاد را حل کنیم طلاق کمتر می‌شود طلاق که کمتر باشد خودکشی کمتر می‌شود .

دامیار افزود: نیاز است علوم پزشکی ، هلال احمر و استاندار برای کمک به میدان بیایند وظیفه اورژانس اجتماعی به خوبی تبین نشده است نیاز است که به مردم گفته شود که روانشناس می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار باشد.

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های مختلف را در دستور کار دارم اگر به درستی آگاهی داده شود و والدین آگاهی پیدا کنند و نحوه ارتباط شان را با جوانان و نوجوانان داشته باشند و حتی والدین بدانند که نباید یک شغل را به فرزند خود تحمیل کنند بخشی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی حل خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار