رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/07/14 Saturday - 2024 05 October السبت ، 2 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
صبح زاگرس گزارش می‌دهد؛

شاگردان «داریوش یزدی» در تیم فوتبال نفت و گاز گچساران فعل خواستن را صرف کرده و خیلی زود خود را به جمع تیم‌های مدعی صعود به لیگ برتر رسانده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» تیم نفت و گاز گچساران فصل جاری رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور را با تیم‌های فجر شهید سپاسی، پیکان، صنعت نفت آبادان، آریو اسلامشهر، مس شهربابک، شهر راز شیراز، بعثت کرمانشاه، شهرداری نوشهر، سایپا، پارس جنوبی جم، مس سونگون، مس کرمان، پالایش نفت بندرعباس، داماش گیلان، نیروی زمینی، نفت مسجدسلیمان و شهرداری آستارا آغاز کرد.

داریوش یزدی برای سومین مرتبه هدایت طلایی پوشان نفت و گاز گچساران را در 10 سال اخیر برعهده‌گرفته است اگرچه سرمربی نفتی‌ها در این فصل رویکرد قبلی خود را تا حدودی حفظ کرده و با استفاده از بازیکنان جوان و آینده دار بارقه امید را به فوتبال شهرستان تزریق کرده است.

داریوش یزدی در این فصل از رقابت‌ها نیز ریسک بزرگی کرده و تیمی متشکل از بازیکنان بومی و باتجربه را روانه رقابت‌های این فصل کرده است. نفت و گاز گچساران در این فصل شروعی رؤیایی داشت که در هفته‌ ابتدایی مقابل شهرداری نوشهر به برتری دست‌یافت و از همان ابتدا خط و نشانی جدی برای تیم‌های قدرتمند جام آزادگان کشید.

بااین‌حال نفتی‌های گچساران هر دو دیدار بعدی‌شان مقابل بعثت کرمانشاه و فجر شهید سپاسی شیراز را واگذار کردند؛ اما باانگیزه کسب دومین پیروزی فصل پا به میدان مسابقه بعدی گذاشتند و با برتری مقابل نیرو زمینی تهران در جمع 10 تیم برتر جدول این فصل از رقابت‌ها قرار گرفتند و بعدازاین دیدار بود که بازهم بارقه‌های امید به اردوی نفتی‌های گچساران وارد شد.

بنابراین تیم نفت و گاز گچساران در هفته پنجم رقابت‌های این فصل از جام آزادگان در یک دیدار حساس موفق شد تیم نفت مسجدسلیمان را با نتیجه یک‌بر صفر شکست دهد و جایگاه هفتم جدول رده‌بندی این رقابت‌ها را تصاحب کند.

با شکل‌گیری و ثبات تیم‌ها در رقابت‌های این فصل، کم‌کم تیم‌ها نیز در قامت مدعی ظهور یافتند و در کنار تیم نفت و گاز گچساران، تیم‌هایی مثل فجر شهید سپاسی، آریو اسلام شهر، پیکان تهران، صنعت نفت آبادان، مس شهربابک، پارس جنوبی جم بالای جدول را به خود اختصاص داده‌اند.

بر این اساس نیز داریوش یزدی و شاگردانش در نفت و گاز گچساران نشان داده‌اند که شایستگی این رادارند که تا روزهای آخر از تیم‌های مدعی صعود باشند و اگر آن‌ها بتواند روند پیروزی‌های خود را هم چنان حفظ کنند، به‌طورقطع به لیگ برتر فوتبال راه خواهند یافت.

سرمربی فوتبال نفت و گاز گچساران پیش‌تر نیز در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی به مشکلات تیمش اشاره‌کرده و گفته بود: اگر داریوش یزدی به‌عنوان سرمربی است و تلاش دارد شرایط بهتری فراهم شود برای کل مجموعه خواهد بود ما شرایطی را به باشگاه جهت برگزاری اردوها و برنامه‌ها ارائه دادیم اما عملیاتی نشد.

وی ادامه داد: بنابراین در توضیح اینکه چرا این اقدامات هنوز رقم نخورده است باید توجه کرد که الآن یک معضل بزرگ داریم و قبل از اینکه به رقابت‌ها ورود کنیم با مجموعه مدیریت باشگاه صحبت کردم و معضل بزرگ این است که بازی‌های خانگی تیم نفت و گاز گچساران به خاطر استانداردسازی و بهسازی ورزشگاه شهدای نفت خارج از خانه برگزار می‌شود و حتی وقتی‌که میزبان هستیم باید خارج از استان بازی کنیم.

یزدی بیان کرد: انتظار این است که مسئولان و مجموعه مدیریتی باشگاه نیز تمهیداتی در نظر بگیرند که این رفت‌وآمدها به ما ضرر نزنند، الآن در بازی‌های گذشته توان بازیکنانمان از دقیقه 75 به بعد کم شد و بنده علت اصلی را خستگی راه و مسافت می‌دانم.

سرمربی نفت و گاز گچساران در ادامه هم تصریح کرد: مشکل عمده تیم همین بحث مسافت است چراکه مجبوریم بازی‌های خانگی را خارج از استان بازی کنیم اگرچه باید حواسمان هم باشد که ریکاوری مطلوبی انجام دهیم تا در دیدارها آینده نمایش خوبی را داشته باشیم. لذا در اکثر مسابقات و دقایق پایانی خستگی بر بازیکنان ما چیره می‌شود و این خستگی هم نشأت‌گرفته از همین پیمودن مسیر با اتوبوس است.

یزدی افزود: بنابراین مسیری هم از گچساران تا اهواز برای بازی‌های خانگی راداریم که باید سوار اتوبوس شویم که رفت‌وبرگشت هم هشت‌ساعتی می‌شود و این مسئله خودش یک رقیب خیلی سرسخت و جدی برای نفتی‌ها است و نیز دیدارهایی که همیشه بیرون از خانه برگزار می‌شوند اگرچه امیدواریم که باشگاه تمهیدات مناسبی را بیندیشد به جهت اینکه بتوانیم ریکاوری خوبی داشته باشیم.

سرمربی نفت و گاز گچساران تصریح کرد: بنابراین عملاً این اتفاق را در تیممان نداریم و با صحبت کردن و اجرای برخی امورات تاکتیکی تیم را آماده مسابقات می‌کنیم. واقعاً سخت است و داریم هم مقاومت می‌کنیم و بازیکنان تلاش می‌کنند و انتظارمان از باشگاه این است که اتفاق خوبی را برای شرایط بهتر مسابقات بعدی رقم بزنند.

بااین‌حال نفتی‌ها روزهای سختی را در پیش رو دارند و باید دید و به انتظار نشست که نفت و گاز گچساران با هدایت «داریوش یزدی» باتجربه می‌توانند بار خود را به‌سلامت از این میدان پر از مین عبور دهد که با توجه به روحیه بسیار بالای بازیکنان نفت و گاز گچساران این موفقیت نیز دور از ذهن نخواهد بود؛ بنابراین در این خصوص حمایت مسئولین بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

گفتنی است تیم فوتبال نفت و گاز گچساران با سه پیروزی و دوشکست و کسب 9 امتیاز در رده هفتم جدول رده‌بندی رقابت‌های این فصل لیگ دسته اول فوتبال کشور قرار دارد. تیم فجر شهید سپاسی با هدایت «پیروز قربانی» سرمربی فصل قبل نفتی‌ها و با کسب 12 امتیاز همچنان صدرنشین این رقابت‌هاست.

 انتهای خبر/

 

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار