رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
مدیرکل استاندارد کهگیلویه وبویراحمد مطرح کرد:

مدیرکل استاندارد کهگیلویه وبویراحمداز نظارت بر مغازه های فروش لوازم یدکی و لاستیک خودرو در استان خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» حتماً برای شما نیز چنین اتفاقی افتاده است که برای تعمیر خودروی شخصی خود چند قطعه نیاز داشته اید وبه لوازم یدکی‌ها برای خریدشان مراجعه کرده‌اید، اگر مغازه دار شما را از کیفیت قطعه مد نظرتان مطمئن کرد حتی حاضر هستید مبلغ بالاتری نیز پرداخت کنید که قطعه اصل به دستتان برسد، اما دریغ از اینکه قطعه فروخته شده به شما، فیک و تقلبی است.

خیلی از ما با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنیم، اعتماد به مغازه‌ای که بتواند لوازم یدکی اصل را به شما بفروشد سخت شده است واین موضوع باعث می‌شود خسارت زیادی به خودروی شما وارد شود؛ در حقیقت شما با خرید قطعه‌ای از لوازم یکی فیک به جای تعمیر خودروی خود، صدمات زادی به آن وارد میکنید.

سید مسلم حسینیان مدیرکل استاندارد کهگیلویه وبویراحمد در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: به صورت مرتب از فروشگاه‌های لوازم یدکی بازدید می‌شود، البته فعلا  نظارت از مغازه‌های فروش لاستیک‌های خودرو شروع شده و به صورت تصادفی بازدید‌هایی به عمل می‌آید.

وی افزود:وسایل یدکی که علامت استاندارد ندارند یا قاچاق و یا تقلبی هستند،که این اجناس صلاحیت ورود به بازار را ندارد و با این مغازه داران برخورد‌های لازم انجام می‌شود.

حسینیان ادامه داد: بازدید‌ها به صورت سرزده ادامه دارد و در حال انجام است اما در این میان، نیاز است مردم نیز کمک کنند.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: اگر قطعه‌ای توسط شخصی خریداری شده و بعد متوجه تقلبی بودن آن شده‌اند می‌تواند آن را گزارش دهد و در صورتی که لازم باشد نیز می‌تواند حضوری مراجعه کند که در این صورت بررسی‌های لازم انجام می‌شود.

حسینیان عنوان کرد: در بخش مغازه‌های لوازم یدکی در استان نیز مغازه‌های زیادی تاکنون به مراجع قضایی معرفی شده اند که با توجه به اینکه توجه زیادی به لاستیک خودرو بود، چند فروشگاه معتبر در سطح استان بازرسی شد که خوشبختانه مورد غیرقانونی و قاچاقی کشف نشد.

وی گفت: بازرسی‌ها ادامه خواهد داشت و مغازه‌های متخلف و مغازه‌هایی که جنس تقلبی به مردم می‌فروشند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار