رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
سد معبر در باشت؛

در شهر یاست به‌ وضوح شاهد سد معبر صنوفی هستیم که بساط کاسبی‌شان همواره سهم مردم را از پیاده‌رو و خیابان اشغال می‌کند.

به گزارش صبح زاگرس؛ اگرچه تجاوز وسایل نقلیه به محدوده پیاده‌روهـا یا اشغال خیابان‌ها توسط اشخاص برای کسب‌وکار و یا قرار دادن کالا‌ها، مغایر قانون شهرداری است ولی به عادتی مألوف در باشت تبدیل‌شده.

در شهر باشت  به‌ وضوح شاهد سد معبر توسط رستوران‌داران، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها،  بنگاه‌ها خودرو و ماشین‌های میوه‌فروشی سیار  که بساط کاسبی‌شان همواره سهم مردم را از پیاده‌رو و خیابان اشغال می‌کند هستیم.


 امروزه سد معبر یکی از مشکلات حل نشدنی شهرداری‌هاست، شهرداری‌ موظف است از معابر به‌عنوان ملک عمومی حفاظت کرده و آن را برای استفاده عموم آماده نگه‌داشته و از تجاوز به معابر و پیاده‌روها که حق طبیعی هر شهروندان است جلوگیری نماید.

علاوه بر شهرداری، دادستانی هم در مقام مدعی‌العموم به‌عنوان حافظ حقوق عامه و مردم این فضا و امکان را دارد که به رفع انسداد معابر توسط افراد حقیقی و حقوقی از طرق قانونی ورود کند.


اگر بخواهی در این عرض کوتاه معبر که برای عابرین پیاده تعبیه‌شده است عبور کنیم باید حوصله به خرج داده و یا با استفاده از نیروی بدنی و قوه قهریه از بین جمعیت خود را خارج کنیم.

اگر در بیشتر خیابان اصلی شهر باشت که تمام بانک‌های این شهر و بیشتر ادارات این شهر در آن قرار دارند عبور کنید فاصله عبور از عابر پیاده جلوی مغازه‌داران به یک متر هم نمی‌رسد و دلیل این امر نیز تصرف پیاده‌روها توسط اصناف است که باعث شده حقوق شهروندی در این شهر زیر پا گذاشته شود.


بار ها برای بسیاری از ما پیش‌آمده که هنگام عبور در مسیر پیاده‌رو به دلیل سد معبر به‌ناچار مدتی صبر کرده یا این‌که مسیر را به سمت خیابان تغییر داده‌ و مشکلاتی را هم برای خود و هم برای وسایل نقلیه به وجود آورده‌ایم و طبیعی است که این عمل احتمال بروز حادثه را نیز به همراه دارد، این در حالی است که مشتری برای خرید  به  مغازه‌ها می‌آید تردد املا سخت است و باید مسیر خود را تغییر دهند و از خیابان اصلی که هیچ‌گونه پل عابر پیاده در آن نیست حرکت کنند.

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار