رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-20 09:27 شماره خبر : 4030 https://sobhezagros.ir/short/VbrjL 0
رئیس اداره بهزیستی لنده خبرداد:

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده از اجرای طرح غربالگری اضطراب در کودکان لنده‌ای برای پیشگیری از مشکلات روحی و روانی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» رقیه دهقان در نشست کمیته بانوان شهرستان لنده با اشاره به نقش خانواده در میزان آسیب‌های اجتماعی گفت: آسیب‌های اجتماعی دارای ابعاد مختلفی هستند که به‌حسب موضوع نیازمند بررسی دقیق هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده گفت: تاب‌آوری خانواده‌ها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به‌خصوص در حوزه خودکشی یکی از مهم‌ترین مسائل موردنیاز جامعه است.

وی تأکید کرد: برگزاری کارگاه‌های سلامت زنان و دختران، مادر و کودک فرزند زیر ۳ سال، طرح مانا، پیشگیری از معلولیت‌ها، پیشگیری از اعتیاد از مهم‌ترین مباحثی است که در طول سال باتوجه‌به میزان نیازمندی اقشار مختلف جامعه توسط اداره بهزیستی در محلات مختلف شهرلنده با حضور کارشناسان و روان‌شناسان اجرا می‌شود.

دهقان گفت: در یک سال گذشته بیش از ۱ هزار ۱۸۰ مورد مشاوره در حوزه‌های مختلف اعتیاد، طلاق، مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج و سایر مباحث از سوی اداره بهزیستی داشتیم.

وی افزود: توجه به امر غربالگری اضطراب کودکان برای پیشگیری از بروز مشکلات روحی و روانی کودکان و پیشگیری از معلولیت‌های ذهنی و روانی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بهزیستی در شهرستان‌ها است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده گفت: در سال گذشته با اعطای تسهیلات ویژه‌ای که به مددجویان این شهرستان اعطا شد توانستیم زمینه اشتغال ۲۸ نفر از زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست را فراهم کنیم.

وی افزود: خودکشی یک چالش مهم و اساسی در خانواده‌ها است که این مهم تحت‌تأثیر عوامل مختلفی حادث می‌شود که نیازمند تحقیق و بررسی دقیق است.

دهقان گفت: در سال گذشته ۳ نفر کارشناس را برای بحث مسائل اورژانس اجتماعی جهت دوره به استان معرفی کردیم که با شرکت در دوره‌های تخصصی از این کارشناسان در حوزه‌های مسائل اورژانسی استفاده خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: احساس ترس، ازدواج، اعتمادبه‌نفس، خیانت‌های زناشویی و فضای مجازی و آسیب‌های مهم اجتماعی در جامعه هستند که نیازمند آموزش اقشار مختلف جامعه است.

  انتهای خبر

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار