رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
سه‌شنبه 1403/08/01 Tuesday - 2024 22 October الثلاثاء ، 19 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-04-02 06:16 شماره خبر : 5210 https://sobhezagros.ir/short/4Qv6Y 0
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باشت خبر داد:

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باشت گفت: بیش از ۳۰هزار تن هندوانه از اراضی این شهرستان برداشت شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» هندوانه با سطح زیر کشت جهانی ۳/۵ میلیون هکتار از مهم­ ترین صیفی جات به شمار می­‌آید، بنابراین مصرف جهانی میوه و دانه‌های هندوانه در مقایسه با سایر کدوئیان بیشترین مقدار است. هندوانه غیر از آن که منبع ویتامین­ های A و C است، حاوی منیزیم و آنتی اکسیدان لیکوپن است و نسبت به سایر میوه­‌ها و سبزیجات، مقدار بیشتری بتاکاروتن­، سدیم و پتاسیم دارد، همچنین سرشار از ویتامین­ های گروه B به ویژه ( B1 و B6) است، که برای تولید انرژی، حیاتی هستند، و به علت آبدار و شیرین بودن و مزه خوب آن بین مردم دنیا طرفداران زیادی دارد.

کاشت هندوانه در مناطق گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز طرفداران زیادی دارد یکی از شهرستان‌هایی که هر ساله بخش زیادی از زمین‌های آن زیر کشت هندوانه می رود شهرستان باشت است و جایگاه ویژه‌ای در میان صیفی‌جات به خود اختصاص داده است.

  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باشت  در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» گفت: در۱۴۰۲/۱۴۰۳ بیش از ۷۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان باشت به زیر کشت صیفی‌جات از جمله هندوانه ،خربزه ،خیار و گوجه فرنگی رفته و از این میزان حدود ۵۵۰ هکتار زیر کشت هندوانه بود که با میانگین هر هکتار ۶۰ تن در هکتار حدود بیش از ۳۰ هزار تن هندوانه از سطح زمین‌های کشاورزی شهرستان برداشت شده است. 

مجید انصاری بیان کرد: از این میزان برداشت امسال علاوه بر تامین بازارهای داخلی کشور و حدود ده هزار تن از محصول هندوانه به کشورهای همسایه از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه صادر شد.

 وی مطرح کرد: در بحث تامین آب با توجه به اینکه کشاورزان شهرستان باشت روش‌های نوین آبیاری را در سطح مزارع خود اجرا می‌کنند و سیستم آبیاری تمام مزارع به صورت آبیاری تحت فشار یا همان آبیاری قطره ای بوده خوشبختانه کشاورزان با مشکل کم آبی مواجه نشدند. 

انصاری در پایان گفت: حدود ۶۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه زیر کشت گوجه فرنگی است که از امروز برداشت گوجه در سطح شهرستان شروع شده است .

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار