رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
موبایل را دست کم نگیریم؛

مادران برای آرام کردن کودکان آینده آن ها را تباه نکنند.

به گزارش صبح زاگرس، پدر و مادری که برای ساکت کردن کودکان خود تلفن همراه را تنها راه کار می دانند این را نیز بدانند که با این راهکار خلاقیت درون کودکان را از بین می برند، این کودکان ذهنشان بسته و محدود به یک صفحه سفید رنگ می شود که باید روزانه حرکات درون این جعبه کوچک را دنبال کنند، این ذهن دیگر زمانی برای فکر کردن و خلاق بودن ندارد.

 

پدر و مادر تمام دقت شان را به کار می برند که فرزندشان گرسنه نماند سعی می‌کنند بهترین لباس و نوشیدنی را برایشان فراهم کنند اما متاسفانه گاهی از موارد دیگر غافل می شوند و آینده هرکسی نیزمتاثر از دوران کودکی ونوجوانی است.

 

استفاده زیاد از تلفن همراه را خیلی از والدین موضوعی پیش پا افتاده و ساده می‌انگارند اما دریغ ازاینکه استفاده زیاد ازگوشی برای کودکان و نوزادان علاوه بر مشکلات جسمی مشکلات روحی زیادی را نیز برای آنها بوجود می آورند.

 

کارشناسان گفته اند کودکان زیر دو سال به هیج عنوان نباید به صفحات الکترونیک مثل تلویزیون و تلفن همراه نگاه کنند چرا که این نور تاثیرات منفی زیادی بر مغز آنها خواهد داشت.


گاهی مادر برای ساکت کردن نوزاد خود به سراغ تلفن همراه می رود و بدون اینکه بداند چه ظلمی در حق کودکش انجام داده است از اینکه توانسته او را آران کند خوشحال است.

ضعف بینایی،کاهش کیفیت خواب، ایجاد اختلالات ذهنی و مغزی،بروز مشکلات عصبی و گوشه نشینی تنها بخش کوچکی از مشکلاتی است که در انتظار کودکان با استفاده زیاد از موبایل است.

اما برای کنترل این مشکلات چه راهکارهایی وجود دارد مگر می‌شود‌ گوشی را به صورت کامل از دسترسی کودکان دور کرد؟

نکته اول اینکه کودکان زیر دو سال تا حد امکان نباید صفحه موبایل را نگاه کنند درصورت محبور بودن مدت زمان استفاده را کوتاه کنید.

برای کودکان بالای ۲ سال جهت استفاده از موبایل زمان بندی مشخص کنید.

این‌نکات را مورد توجه قرار دهید.

سعی کنید اگر فرزند شما زیر 16 سال است به هیچ عنوان به او تلفن همراه ندهید.(مغز کودک بیش از حد حساس است و نمی تواند در برابر اثرات مضر اشعه موبایل و تلفن همراه مقاومت کند.)


اجازه ندهید فرزندتان تلفن همراه را مستقیماً روی گوش و کنار سر خود نگه دارد. به جای آن از هدست (هدفون) یا هندزفری استفاده کنند.


اجازه ندهید فرزندتان دراتوبوس، قطار، اتومبیل و آسانسور با تلفن همراه خود تماس بگیرد. تلفن همراه ازحداکثر ظرفیت خودجهت خروج امواجش از محیط فلزی اطراف خود بهره می گیرد لذا این موضوع باعث ساطع شدن حداکثری امواج می شود.


وقتی سیگنال یا اصطلاحا آنتن تلفن همراه ضعیف است، اجازه ندهید کودکان از تلفن همراه استفاده کنند.در این حالت تلفن همراه برای اتصال به رله و آنتن جدید، از حداکثر توان خود استفاده می کند.


استفاده خودتان از تلفن همراه را پیش کودکان محدود کنید.


اطمینان حاصل کنید که در نزدیکی خانه و ترجیحا مدرسه کودک شما هیچ دکل تلفن همراه یا برج مخابراتی وجود ندارد.


اجازه ندهید کودکان تلفن های همراه خود یا شما را به مدرسه ببرند.


شب ها و یا مواقع خواب تلفن همراه را در اتاق خواب فرزندان رها نکنید.

 

انتهای پیام

موبایل دشمن خلاقیت در کودکان
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار