رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
سه‌شنبه 1403/08/01 Tuesday - 2024 22 October الثلاثاء ، 19 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
پیگیری مطالبات مردمی در دنا؛

شهر پاتاوه با جمعیت حدود ۳۰ هزار نفر با مشکلات مختلفی از جمله نبود شعبه‌های بانکی مواجه شده و همین موضوع سبب مهاجرت آنها به یاسوج شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» شهر پاتاوه با جمعیت حدود ۳۰ هزار نفر، دو دهستان بزرگ پاتاوه و سادات محمودی را زیر مجموعه خود دارد، مدت‌هاست که زمزمه شهرستان شدن آن نیز به گوش می‌رسد.

در این شهر تنها شعبه بانک صادرات، ملی، کشاورزی و پست بانک آن هم با خودپرداز‌های اغلب خراب و از کار افتاده وجود دارد.

وجود شعب بانکی از جمله بانک سپه، ملت، رفاه، تجارت، رسالت و... در این شهر پرجمعیت که حدود ۴۵ کیلومتر با مرکز استان فاصله دارد یک امر ضروری است و عدم وجود شعب بانک‌های مختلف در این شهر پرجمعیت مشکلات  زیادی را برای شهروندان و روستائیان مراجعه‌کننده و در پی این مشکلات نارضایتی‌هایی را برای مردم ایجاد کرده است.

خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» در این باره به میان مردم رفت و گلایه‌های مردم این شهر گمنام را جویا شد؛

انصاری از شهروندان پاتاوه با اظهار ناراحتی خود از وضع قبلی و فعلی شهر پاتاوه گفت: بیش از ده سال است که بخش پاتاوه به شهر تبدیل شده است، در مدت این ده سال شهر ما هیچ‌گونه رشد چشمگیر و یا قابل‌توجهی نداشته است، این شهر بیشتر همانند یک روستا است و از بسیاری از امکانات شهری برخوردار نیست.

وی افزود: از جمله مهم‌ترین نیازهای مردم در تمام شهرها وجود شعب مختلف بانکی و باجه‌های پرداخت در آن شهر است و فکر نمی‌کنم مطالبه ما مطالبه ناحقی باشد، ما در پاتاوه تنها بانک‌های صادرات، کشاورزی، پست‌بانک و بانک ملی با باجه‌های پرداخت خراب و ازکار افتاده را داریم.

انصاری گفت: این شهر و روستاهای اطراف آن حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد، این مردم مجبورند برای ایجاد یک حساب، تعویض یک رمز، فعال‌کردن یک پیامک بانکی و... که مربوط به شعب بانک‌های دیگر است حدود ۴۵ کیلومتر مسیر را طی کرده تا در شهر یاسوج برای رفع مشکل خود اقدام نمایند.

این شهروند پاتاوه‌ای با اظهار نگرانی گفت: مردم روستاهای اطراف که بعضاً فاصله زیادی نیز با شهر پاتاوه دارند برای انجام کارهای خود به این شهر سفر می‌کنند لیکن با عدم وجود این شعب برخورد کرده و مجبورند مسیر طولانی تر پاتاوه تا یاسوج را نیز برای رفع مشکل خود طی کنند.

انصاری گفت: از مسئولان و متولیان امر درخواست داریم برای یکبار هم که شده به این شهر سفر کنند و خود شاهد مشکلات هزار، هزار این شهر باشند، حتی اگر برای رفع این مشکلات چاره‌ای ندارند لااقل به وظیفه و وعده وعیدهای دم انتخاباتی خود عمل کرده و به این شهر گمشده سری بزنند.

انصاری در پایان گفت: هرساله مسئولین برای جلب‌اعتماد و آرای مردم به این شهر و روستاهای اطراف آن سفر می‌کنند لیکن ما تاکنون پیگیری چشمگیری از آنان در زمینه حل مشکلات خود ندیده‌ایم، صدای ما به گوش مسئولین نمی‌رسد، رسانه‌ها وظیفه دارند صدای ما را به آنان رسانده و در صدد حل مشکلات ما برآیند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار