رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
اینجا همچنان بوی خطر میدهد؟

یکی از مهم‌ترین بازارهای شهر یاسوج در منطقه بنسنجان به نام جمعه‌بازار یا همان بازار روز بوده، بازاری که بر اساس مشاهدات میدانی امروز به یک بمب ساعتی تشبیه شده و این حلبی‌آباد می‌تواند در آینده خطرات زیادی را در پی داشته باشد.

 به گزارش پایگاه خبری  صبح زاگرس؛ شهر یاسوج که لقب جوان‌ترین مرکز استان‌ها را نیز به خود اختصاص داده با مشکلات عدیده‌ای روبر رو بوده که با توجه به توسعه این شهر و بزرگ شدن وسعتش بر سیل مشکلات آن هرروز افزوده می‌شود.

 

از سویی دیگر شهر یاسوج دارای بازارچه‌های متعددی بوده که می‌توان به بازار بزرگ آن به نام بازار رضا در مرکز شهر اشاره کرد که اولین و بزرگ‌ترین بازار درون شهرشهره است، هرچند که بازار بزرگ خلیج‌فارس که انتظار می‌رفت در این شهر احداث شود به دلیل اهمال و کم‌کاری مدیران بالادستی به فراموشی سپرده شد.

 

اینجا همچنان بوی خطر میدهد؟

اما امروز یکی از مهم‌ترین بازارهای این شهر در منطقه بنسنجان به نام جمعه‌بازار یا همان بازار روز بوده، بازاری که بر اساس مشاهدات میدانی امروز به یک بمب ساعتی تشبیه شده و این حلبی‌آباد می‌تواند در آینده خطرات زیادی را در پی داشته باشد.

 

همان‌گونه که می‌دانیم ساختمان پلاسکو در سال‌های چندان دور در تهران دچار حریق شد که در این سانحه آتش‌سوزی تعداد از همنوعانمان جان خودشان را از دست دادند و امروز حلبی‌آباد یاسوج یا همان جمعه‌بازار با توجه به بافت و ساختارش به دلیل ایمنی نبودن ازیک‌طرف و از سویی دیگر جاگذاری آن در ورودی شهر و پرترافیک بودن این مسیر به یکی از معضل‌های مهم شهر یاسوج تبدل شده که میتوان لقب پلاسگو یاسوج را نیز بر آن نهاد.

 

از سویی مشاهده شدن مشکلاتی دیگر از قبیل پارک‌های دوبله، عدم رعایت قانون و مقررات، نبود پارکینگ کافی بر حجم ترافیک شهری در این منطقه  افزوده است.

 

مصائب حلبی آباد پایتخت طبیعت ایران

حال درسایه برخی بی‌توجهی‌ها جولان دادن وانت‌های میوه‌فروش در سطح شهر یاسوج آن‌هم در مجاور جمعه‌بازار که خود چالشی برای مسئولان شهری برای جابه‌جایی کسبه محسوب می‌شود دیده میشود که  در پیاده‌روها بعد از میدان مقاومت با احداث بازارچه‌های کپری اقدام به فروش محصولات خود می‌کنند.

 

 شهروندان ساکن مجاورت جمعه‌بازار یاسوج با ابراز گلایه از پارک وانت‌های میوه‌فروش در منطقه محل سکونت خود برای فروش میوه و تره‌بار خواستار بررسی این موضوع شده‌اند.

 

از سویی دیگر  در اوقات مختلف شبانه‌روز در این منطقه شاهد ایجاد ترافیک برای عبور و مرور خودروها هستیم و هرچند که درگذشته تنها در روز جمعه موضوع ترافیک برای شهروندان مشکل ایجاد می‌کرد اما این مشکل در حال حاضر در تمام‌روزهای هفته دیده می‌شود.

 

آلودگی‌های صوتی توسط بوق خودروها و شلوغی‌ها در عصرها توسط این وانت‌های میوه‌فروش باعث شده که شهروندان ساکن در این منطقه خواهان سامان دادن به این مسئله شوند.

 

آیا این مصوبه شهر یاسوج را نجات میدهد

هرچند که بر اساس مصوبه جدید شورای ترافیک باید برای این خودروها مکان‌های ثابت و قابل‌اطمینانی چیده شود، اما همچنان این مسئله در ورودی شهر یاسوج و در کنار حلبی‌آباد یاسوج مشاهده می‌شود.

 

گفتنی است حضور وانت‌های میوه‌فروش در سطح شهر یاسوج  درگذشته در سطح شهر مشاهده می‌شد که با دخالت مجموعه دستگاه‌های مختلف ازجمله پلیس، دستگاه قضا و همچنین شهرداری ساماندهی و جمع‌آوری شد اما اکنون و به‌تازگی برای بار دیگر حضور وانت‌های میوه‌فروش بعد از میدان مقاومت شهر یاسوج و در مجاورت جمعه‌بازار یاسوج  مشاهده می‌شود  و زنگ خطر ایجاد سازه‌های ما ایمن و خطرساز جدیدی که از حلبی‌آباد تعبیر می‌شود در صورت عدم  توجه مسئولان به وجود خواهد آمد.  

 

لازم به ذکر است در سانحه دل‌خراش جمعه یاسوج در ورودی شهر یاسوج از سمت شیراز به دلیل ازدیاد بیش‌ازاندازه وانت‌های دست‌فروش در این مکان شاهد چندین تصادف بودیم که مهم‌ترین و دل‌خراش‌ترین این تصادف زیر گرفتن بیش از چند خودروی سواری توسط یک یدکش در این منطقه بود که باعث زخمی و کشته شدن تعداد زیادی از همنوعانمان شد.

 

 انتهای پیام

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار