رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1402-10-07 19:56 شماره خبر : 1854 https://sobhezagros.ir/short/N3aO1 0
در گفتگو با صبح زاگرس مطرح شد:

مشکلات آنتن‌دهی جاده پاتاوه - دهدشت در مواقع ضروی همچون برقرای تماس با اورژانس 115 مشکلاتی ایجاد می‌کرد تا مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمدخبرهایی از رفع این مشکلات مطرح کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»جاده ملی پاتاوه به دهدشت روزانه با تردد زیادی همراه است و این ترددها با حضور انواع وسیله نقلیه انجام می‌شود.

یکی از موضوعات مهمی که باید در این محور موردتوجه باشد آنتن‌دهی تلفن همراه است که بتوان در مواقع ضروری تماس برقرار کرد.

با وجود اهمیت آنتن‌دهی تلفن همراه اما در این مسیر و در حدفاصل روستای گردوه - چنار تا روستایی عزیزی - لوداب آنتن‌دهی وجود ندارد.

نبود آنتن‌دهی سبب مشکلات مختلفی می‌شود که می‌توان به ناتوانی در برقراری تماس در زمان وضعیت‌های اورژانسی مانند تصادفات با ۱۱۵  اشاره کرد که عدم تماس فوری می‌تواند سبب به‌خطرافتادن جان افراد دچار سانحه اشاره کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس گفت: در پوشش جاده‌ها، قوانین بالادستی وجود دارد و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی مسئولیت قانون‌گذاری در این حوزه را بر عهده دارد.

سید محمود رادمنش با بیان اینکه قانون‌گذار برای اپراتور وظیفه تعیین تکلیف جاده‌های فرعی، اصلی و روستایی را دارد گفت: جاده یاسوج - شیراز و یاسوج - اصفهان اپراتورها وظیفه دارند مشکلات آنتن‌دهی را بررسی کنند که هم‌اکنون وضعیت مطلوب است.

رادمنش ادامه داد: جاده پاتاوه - دهدشت به‌تازگی افتتاح شده و به‌عنوان جاده رسمی معرفی شده است که قبل از افتتاح اپراتور تعهداتی نداشت؛ اما با پیگیری‌های که دنبال شد به دنبال حل مشکلات بودیم.

وی گفت: پروژه‌‌ای برای روستای گردوه تعریف و مجوز آن کسب شد تا علاوه بر حل مشکلات آنتن‌دهی در روستاها، حل مشکل در مسیر جاده‌ای رفع شود در این راستا اعتبار به پیمانکار تخصیص‌داده‌شده و در مرحله فنی کار است تا بعد از آن مرحله عمرانی شروع شود.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌ها دیگری که انجام گرفت سایت جدید ایرانسل تعریف شد تا در این مسیر این اپراتور فعال باشد و مشکلات نقاط کور از روستای گردوه تا روستای چنار تماس برقرار شود و مشکلات آنتن‌دهی وجود نداشته باشد و اکنون موضوع رومینگ همراه است که با روشن‌کردن آن امکان جستجوی شبکه و آنتن‌دهی تلفن همراه برقرار می‌شود و این موضوع باید اطلاع‌رسانی شود.

رادمنش گفت: بخش اول این جاده تا دم چنار مشکلات پوشش حل شده است و منطقه چنار و دم چنار پوشش وجود دارد و قبل از روستای عزیزی پروژه‌‌ای تعریف شد و اکنون در مرحله بهره‌برداری است تا این روستا و روستاهای هم‌جوار آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت فعال باشد.

وی ادامه داد: تا بعد از روستای عزیزی مشکلی در آنتن‌دهی وجود ندارد و پروژهٔ در روستای آبگرمک تعریف شده است تا بخش زیادی از جاده و مشکلات روستای آبگرمک را پوشش دهد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه جاده پاتاوه - دهدشت با تعریف پروژه‌های جدید و فعالیت پروژه‌های گذشته مشکلات آن حل می‌شود، گفت: به‌طورکلی کار در حال انجام است تا با ارائه راهکار بخشی از این مسیر که همچنان مشکلاتی دارد، رفع شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار