رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/17 Monday - 2024 06 May الاثنين ، 27 شوّال ، 1445
ساعت
1403-02-05 12:19 شماره خبر : 3725 https://sobhezagros.ir/short/N30aA 0
رئیس آب بویراحمد در گفتگو با صبح زاگرس:

رئیس آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد در خصوص مشکلات آب در مناطق الغدیر و شهرک ولایت یاسوج توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» تأمین آب شرب برای مصارف شرب و بهداشتی یکی از موضوعات مهمی است که باید توسط متولیان آب و فاضلاب در دستور کار باشد. 

نبود آب علاوه بر ایجاد مشکل برای مصارف شرب سبب می‌شود تا نیاز شهروندان  برای مصارف بهداشتی با مشکل مواجه شود. 

بر این اساس قطعی آب یکی از مشکلاتی است که سبب گلایه شهروندان می‌شود و این موضوع می‌تواند دلایل مختلفی همچون فرسودگی شبکه آب، اٌفت فشار و کمبود آن صورت گیرد که هر کدام به نوبه خود به دلیل اهمیت و ضروری  بودن آن می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد.

از طرفی اگر برخی قطعی‌ها به دلیل فرسودگی شبکه باشد با ترمیم شبکه آب در محلات مختلف یاسوج،  قطعی‌های صورت‌گرفته از بین می‌رود و جریان آب پایدار به جز در مواردی نظیر کم‌آبی همیشه وجود خواهد داشت.

با وجود اهمیت این موضوع اما طبق اظهارات مطرح شده آب مناطق شهرک ولایت و الغدیر یاسوج با قطعی مواجه می‌شود و  این موضوع سبب ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شده است.

این شهروندان با بیان مشکلات صورت‌گرفته در اثر قطعی آب اظهار داشته اند: آب شهرک ولایت و الغدیر  در ساعات مختلف شبانه‌روز و در دفعات مختلف دچار قطعی می‌شود.

رئیس آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» دراین‌خصوص گفت: آب این مناطق در برخی از ساعات با اٌفت فشار مواجه است و این موضوع سبب قطع می‌شود.

علمدار آرمین گفت: درگذشته لوله‌ای ۵ اینچی از سروک سبب تأمین آب شهرک ولایت، الغدیر و... می‌شد و امروز با افزایش مهاجرت به این مناطق و بیشترشدن تعداد خانوارها لوله مذکور پاسخگو نبوده و اٌفت فشار ایجاد شده است. 

وی به راهکار حل مشکلات آب در این مناطق اشاره کرد و ادامه داد: چاه دستی دهانه گشادی برای شهرک الغدیر و ولایت ایجاد خواهد شد و تلاش می‌شود این چاه تا شروع فصل گرم سال راه‌اندازی شود تا بتواند به رفع اٌفت فشار آب کمک کرده و بخشی از مشکلات حل شود هرچند راهکار دائمی رفع این مشکل اختصاص لوله بیش از ۵ اینچ آب برای این مناطق است که در سالیان گذشته تلاش‌ها برای این موضوع دنبال شد؛ اما برخی مشکلات نظیر تحریم‌ها و تجهیزات، روند کار را با وقفه مواجه کرده است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار