رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد:

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده از مشارکت ۳۰ درصدی مردم این شهرستان در طرح ملی غربالگری سلامت فشارخون بالا و دیابت خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«صبح زاگرس»، فریبرز یاوریان در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص پویش ملی غربالگری و پرفشاری خون در خانواده‌ها گفت: شناسائی بیماران فشارخون بالا برای اجرای طرح ملی پایش سلامت در برنامه کاری است که نیازمند مشارکت همگانی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده گفت: افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامدها و اهمیت تشخیص زودرس و کنترل دیابت و پرفشاری خون در رده سنی ۱۸ سال به بالا اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: این طرح ابتدای آذرماه در سطح شهرستان‌ها آغاز و به مدت ۲ ماه در سطح همه پایگاه‌های سلامت اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از جمعیت ۲۴ هزارنفری شهرستان لنده تعداد ۱۶ هزار و ۸۲۱ نفر واجد شرایط هستند که تا کنون بیش از ۵ هزار و٢٠٠نفر در این طرح ملی مشارکت داشتند که مابقی شهروندان نیز در حال انجام فرایندهای غربالگری هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده گفت: درصد بالایی از شهروندان قطعاً درگیر بیماری فشارخون هستند که متأسّفانه نه دارو استفاده می‌کنند و نه برای سیر درمانی و غربالگری مراجعه می‌کنند.

یاوریان گفت: این آمار باید بر اساس تمام فرایندهای غربالگری طرح ملی فشارخون بالا و دیابت در دو پایگاه شماره ۱ و ۲ در مرکز جامع سلامت آماده خدمات‌رسانی شوند.

وی در ادامه گفت: سبک زندگی ما در افزایش بیماری‌ها نقش تأثیرگذاری دارد؛ لذا باید در سبک زندگی تغییرات چشمگیری ایجاد کنیم تا گرفتار بیماری‌ها نشویم.

انتهای خبر/

مشارکت مردم لنده در طرح ملی سلامت
مشارکت مردم لنده در طرح ملی سلامت
مشارکت مردم لنده در طرح ملی سلامت
مشارکت مردم لنده در طرح ملی سلامت
مشارکت مردم لنده در طرح ملی سلامت
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار