رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-07-15 06:47 شماره خبر : 597 https://sobhezagros.ir/short/NKgjN 0

ساخت مسکن محرومان علاوه بر خانه‌دار کردن قشر کمتر برخوردار جامعه برای داشتن سرپناه، سبب جلوگیری از مهاجرت‌ها به شهرها خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس؛مسکن یکی از دغدغه‌های بزرگ مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است زیرا در کنار توجه به کنترل قیمت‌ها سبب امنیت روانی جامعه، ازدواج و تشکیل خانواده و فرزندآوری به موضوع مسکن مرتبط است.



در کنار اهمیت ساخت مسکن اما متأسفانه وضعیت امروز حوزه مسکن مطلوب نیست زیرا هم میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی و هم نرخ‌های اجاره‌بها، حکایت از روزهای دشواری برای مردم به‌ویژه طبقات متوسط و ضعیف دارد.



از طرفی این روز‌ها تلاش‌های مختلفی برای ساخت مسکن در جریان است به گونه‌ای که براساس آمار مطرح شده حدود 135 هزار واحد مسکونی نهضت مسکن در کهگیلویه و بویراحمد در حال ساخت است که تکمیل آنها می‌تواند در کاهش قیمت اجاره بها و مسکن موثر باشد.



ذکر این نکته ضروری است افزایش هزینه‌های ساخت و ساز و رشد قیمت‌ها در بازار مسکن و اجاره بها سبب محرومیت اقشار آسیب پذیر جامعه برای ساخت مسکن و داشتن سرپناه شده است.



در این رابطه اقشار آسیب پذیر و محروم جامعه در مناطق روستایی یکی از مهمترین بخش های جامعه برای برخورداری از مسکن و سرپناه در قالب مسکن محرومان هستند تا آنها همانند دیگر افراد جامعه صاحب سرپناه و خانه شوند تا رنج و سختی نداشتن سرپناه یا خانه‌های نا ایمن برای آنها به پایان برسد.


افراد محروم در روستاها که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند با حداقل‌ها گذران زندگی دارند و افزایش هزینه‌های ساخت و ساز در سالیان اخیر سبب شده است تا آنها ناتوان از داشتن سرپناه حداقلی باشند که در این راستا مسکن محرومان می تواند کمک مضاعفی به آنها داشته باشد.



بر همین اساس در استان کهگیلویه و بویراحمد افراد و محرومان جامعه می بایست نیازهای آنها در حوزه مسکن شناسایی شود تا بتوان برای تحقق مطالباتشان گام برداشت. یکی از ارگان های مهم و تأثیرگذار برای ساخت مسکن محرومان، بنیاد مسکن است تا یکی از اولویت‌هایش تامین و تخصیص اعتبار ساخت مسکن برای محرومان باشد و درد و رنج نداشتن سرپناه یا خانه‌های ناامین را برای این قشر محروم به حداقل برساند.



بنیاد مسکن که یکی از مهترین وظیفه‌های آن توجه به محرومان است علاوه بر ساخت مسکن موضوع مقاوم سازی  را می‌تواند اجرایی کند تا در کنار ساخت مسکن، بافت‌های فرسوده روستایی ترمیم شود تا با رشد مسکن در مناطق روستایی برخی مهاجرت‌ها به شهرها که مشکلاتی در ابعاد مختلف برای شهرها در پی دارد جلوگیری شود.

 

به دلیل اهمیت مسکن محرومان این پایگاه خبری بعد از تماس‌های مکرر و عدم پاسخگویی بنیاد مسکن استان، آماده دریافت عملکرد مسئولان بنیاد مسکن  کهگیلویه وبویراحمد است تا  در حوزه ساخت مسکن‌ محرومان در استان کهگیلویه و بویراحمد اقدامات و تدابیر آنها منتشر شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار