رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-01-11 10:37 شماره خبر : 3304 https://sobhezagros.ir/short/NKQ9E 0
در آستانه برگزاری دومین کنگره‌ملی۲۰۰۰شهیداستان‌کهگیلویه‌وبویراحمد؛

فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه وبویراحمد گفت:رزمایش رزمی و رزمایش فرهنگی از برنامه های تیپ 48 فتح استان بوده که این رزمایشات همزمان با برگزاری این کنگره برگزار خواهد شد.

سرتیپ دوم حسن حکمتیان راز فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه وبویراحمد در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، در خصوص آخرین اقدامات تیپ ۴۸ برای کنگره شهدای استان بیان داشت: یادواره شهدای گردان‌ها را به سرانجام رسانده ایم که گردان‌های که در دوران دفاع مقدس تأثیرگذار بودند و جزء گردان‌های اصلی تیپ ۴۸ فتح بودند.

وی ادامه داد: این گردان‌ها عبارت‌اند از حضرت رسول (ص)، امام علی (ع)، حضرت زهرا (س)، امام حسن (ع)، امام حسین (ع) که یادواره ۳ گردان را انجام داده‌ایم و ۲ گردان را نیز در ۲ ماهه اول سال جاری انجام خواهیم داد.

حکمتیان راز اذعان داشت: مستند شمال غرب را در دستور کارداریم که این مستند در خصوص تیپ ۴۸ بعد از دفاع مقدس است که مراحل تولید آن در حال انجام است و موضوع این مستند برگرفته از رشادت‌های تیپ ۴۸ فتح در شمال غرب کشور و مقابله با بحران‌های طبیعی مثل سیل و زلزله، مبارزه با کرونا، محرومیت‌زدایی است.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: دانش‌نامه تیپ48 فتح را در راستای این کنگره به سرانجام رسانده ایم که در حال تکمیل شدن است و بخش عظیمی از آن کارشده و قطعاً تا قبل از شروع کنگره شهدا تکمیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: رزمایش رزمی فرهنگی را باید تیپ ۴۸ فتح انجام بدهد که قرارداد آن با موسسه اوج نوشته‌شده که در همین راستا بازدیدی از اهواز داشته‌ایم و موسسه اوج نیز بازدیدی از استان کهگیلویه وبویراحمد به عمل آورده و زمینی که قرار است این رزمایش در آن صورت گیرد مشخص‌شده است.

حکمتیان راز افزود: بعد از پایان تعطیلات عید نوروز با استقرار ماشین‌آلات تیپ ۴۸ کاربر روی زمین این رزمایش انجام خواهد شد که خود این کار ۴ ماه به طول می‌انجامد تا به کنگره ۲ هزار شهید استان برسد.

وی گفت: رزمایش رزمی و رزمایش فرهنگی از برنامه های شاخص تیپ 48فتح در راستای این کنگره بوده و از سویی دیگر همچنین در حوزه ترابری با توجه به اینکه بخش عظیمی از کار کنگره ۲ هزار شهید استان موضوع پشتیبانی است بخشی از پشتیبانی این کنگره را تیپ ۴۸ انجام می‌دهد.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه وبویراحمد اذعان کرد: در حوزه امنیت چه در کنگره دوره گذشته و چه کنگره امسال تیپ ۴۸ فتح خدمت‌رسانی خواهد کرد.

حکمتیان راز ادامه داد:تیپ 48 فتح  استان کهگیلویه وبویراحمد با همه اجلاسیه های که قرار است برگزار شود همکاری خواهد کرد که می‌توان برای مثل اجلاسیه ارتش را مثال بزنیم که بخشی از نیازمندی‌های این اجلاسیه را تیپ ۴۸ فتح تأمین می‌کند.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه وبویراحمد در پایان گفت: شب‌های شیدایی که همان رزمایش فرهنگی است را در دهکده دفاع مقدس با مجری گری تیپ ۴۸ فتح استان بوده در ایام برگزاری هفته دفاع و کنگره شهدا برگزار خواهیم کرد. 

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار