رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
با برگزاري ميز خدمت صورت گرفت:

مردم روستاي دره شير ميزبان مسئولان شهرستان چرام بودند و مشكلاتشان را مطرح كردند.

به گزارش صبح زاگرس، به  منظور بررسی و مرتفع کردن مشکلات مردم منطقه دره شیری از توابع بخش مرکزی شهرستان چرام، فرماندار شهرستان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی با حضور در این روستا و برپایی میز خدمت از نزدیک و بی واسطه به بررسی مشکلات مردم منطقه پرداختند.


شورای اداری شهرستان در ابتدا با حضور در گلزار شهدای این روستا به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند و پس از آن از مسجد روستا که در حال ساخت است بازدید به عمل آمد و میز خدمت شورای اداری شهرستان در خانه دهیار این روستا برپا شد.


دهیار روستا در این جلسه گفت: روستای دره شیره به صورت چند پاره روستا در کنار هم هست که دارای مشکلات زیادی است و امیدوارم با حضور شورای اداری بخشی از این مشکلات مرتفع شود.


پراهام افزود: تعدادی از خانوار این روستا چند ماهی است که مشکل قطعی آب دارند و آب شرب این خانوار در برخی از روزها قطع می شود که مشکلاتی را برای این خانوارها به وجود آورده است.


وی ادامه داد: یکی از درخواست‌های مردم روستا بحث احداث آسفالت خیابان‌ها و معابر این روستا است.


پراهام با بیان اینکه پروژه تامین گاز روستا اجرا شده اما برای تعداد 18 خانوار به دلیل مشکلات منابع ملی هنوز المک گاز اجرا نشده است که از مسئولان درخواست داریم این مشکل مردم را مرتفع نمایند، عنوان کرد: در بحث روشنایی روستا مکشل داریم و وجود برخی تیرهای برق برای بازگشایی معابر روستا مشکلاتی را ایجاد کرده و همچنین تعدادی از تیرهای برق در روستا کج شده و احتمال افتادن و آسیب رساندن به مردم را دارد.


وی افزود: یک سربالایی و چند پیچ تند در ورودی روستا مشکل عبور و مرور مردم را با مشکل مواجهه کرده به طوری که ماشین آلات سنگین نمی‌توانند به راحتی به روستا بیاند و به همین دلیل حمل مصالح و ساخت وساز در روستا را با مشکل مواجه کرده است.


پراهام با بیان اینکه زمین‌های کشاورزی مردم در کنار سد کوثر واقع شده اما با وجود اینکه برخی از افراد پروانه بهره برداری دارند برای تامین برق برای پمپ‌ها با مشکل مواجه هستند، گفت: یکی از مشکلات اساسی این روستا نداشتن خانه بهداشت است و برای کوچکترین مشکل درمانی باید به روستاهای همجوار که فاصله زیادی با ما دارند مراجعه کنیم.

اسماعیل پوردانش رئیس بنیاد مسکن شهرستان چرام با بیان اینکه سال گذشته عملیات زیرسازی معابر این روستا انجام شده است، گفت: امسال در کمیته برنامه ریزی بیس و آسفالت آن پیش بینی شده است و تا پایان امسال عملیات اجرایی بیس و آسفالت این روستا انجام می‌شود.


رئیس اداره برق شهرستان چرام گفت: قرار است که به زدی به همراه تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت و تعریف پرژه اصلاح شبکه برق این روستا اقدام کنیم.


باقر اصل افزود: در نظر داریم که اصلاح شبکه برق روستاهای خیمند، بناری علیا و سفلی در یک پروژه اجرا کنیم که پس از بررسی کارشناسان این کار انجام می شود.
وی با بیان اینکه تیرهای برق این روستا به زودی جابجا می شوند، گفت: بحث تامین و اصلاح شبکه روشنایی این روستا در هفته آینده انجام می‌شود.


باقر اصل در خصوص تامین برق پمپازهای آبرسانی کشاورزی گفت: کسانی که پروانه بهره برداری دارند به اداره برق شهرستان مراجعه کنند تا با آنها همکاری کنیم.


آتش پنجه معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام گفت: با توجه به مشکلاتی که برای بهورز این روستا به وجود آمد مدتی است که خانه بهداشت این روستا تعطیل است و چارت سازمانی را ۵ سال یکبار می توانیم تغییر دهیم و با توجه به درخواست مردم قرار است که در فته دو روز یک بهورز به خانه بهداشت روستا بیاید.


رئیس ادره آبفای شهرستان چرام گفت: در شهرستان چرام بحث آبرسانی به 47 روستا را در دستور کار داریم که به صورت روزانه به آنها خدمات ارائه می شود.
علی پور افزود: حجم مخزن آب روستای دره شیری برای ۱۰۰ خانوار طراحی شده و از زمان ادغام آبفای شهری و روستایی دو بار بازسازی شده است.


وی با بیان اینکه در زمان جهاد سازندگی لوله کشی آب شرب روستای دره شیری به صورت غیراصولی و لوله روی زمین کار شده که همین امر مشکلاتی را ایجاد کرده است، ادامه داد: به دلیل عملیات اجرایی پیمانکار شرکت گاز به بخشی از خط لوله ضربه وارد شد و به همین دلیل آب برخی از روستاییان با مشکل مواجه شده است.


علی پور عنوان کرد: قرار است با کمک بسیج سازندگی اصلاح شبکه آبرسانی 7 روستا را در قالب یک پروژه انجام دهیم و روستای دره شیری به عنوان طرح پایلون در این طرح قرار دارد که امیدوارم به زودی این طرح اجرا شود.


فرماندار شهرستان چرام با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است، گفت: ما به صورت گردشی هر ماه سرکشی و تشکیل میزخدمت در یکی از روستاهای شهرستان را در دستور کار داریم.


سید عبدالرحمان توفیقیان افزود: با توجه به درخواست مردم امروز با مسئولان دستگاه های خدمات رسان به روستای دره شیری آمدیم تا علاوه بر بررسی مشکلات مردم این روستا از نزدیک، دغدغه ها و مشکلات مردم توسط این دستگاه ها بررسی و برای حل آنها راهکار ارائه شود.


وی با بیان اینکه دستگاه های خدمات رسان باید نتیجه اقدامات انجام شده در رابطه با مرتفع کردن مشکلات مردم این روستا را ظرف مدت یک ماه آینده به فرمانداری اعلام کنند.


در حاشیه این برنامه پارک شکوفه های این روستا که اعتبار آن توسط بخشداری تامین شده بود نیز به بهره داری رسید و همچنین توسط آموزش و پرورش به دانش آموزان این روستا کیف و لوازم تحریر اهدا شد.


گفتنی است که روستای دره شیری از توابع بخش مرکزی شهرستان چرام با 60 خانوار به صورت 5 روستای پراکنده با فاصله کم از هم در 12 کیلومتری شهر چرام قرار دارد.
انتهای پیام/

مسئولان شهرستان چرام مهمان مردم دره شير
مسئولان شهرستان چرام مهمان مردم دره شير
مسئولان شهرستان چرام مهمان مردم دره شير
مسئولان شهرستان چرام مهمان مردم دره شير
مسئولان شهرستان چرام مهمان مردم دره شير
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار