رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/07/07 Saturday - 2024 28 September السبت ، 25 ربيع الأول ، 1446
ساعت
در خطبه‌های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه‌وبویراحمد مطرح شد:

امام جمعه شهر گچساران گفت: این روزا خبر های خوبی از وضعیت پتروشیمی گچساران به گوش نمی‌رسد، سرمایه‌ای که با هزاران زحمت و سختی مضاعف و میلیاردها یورو به دست آمد امروز دود می‌شود و به هوا می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» حجت‌ الاسلام واهبی زاده امام‌جمعه سی سخت در خطبه اول ضمن سفارش خود و دیگر نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه گفت: زمانی با سیاست دنیا، دنیای گفتمان است نه دنیای موشک و زمانی با گفتگوی تمدن‌ها و کنار زدن دین از صحنه جامعه و زمانی با دولت ورشکسته دهه نود و برجام هسته‌ای و منطقه‌ای و موشکی و امروز با سیاست گدایی پذیرش آدم بودن توسط آمریکا در حال لگدمال کردن عزت و شرف امت و ایران اسلامی هستند، البته انتخاب موجود نتیجه اقدام ما است فلذا هر چه از این دولت سر بزند نوش‌جانمان. 

خطیب جمعه سی‌سخت اظهار داشت: تقوا، انجام واجبات و ترک محرمات الهی است.تقوا انجام‌ دادن دستورات خداوند متعال از روی رغبت و عشق به خداست‌، تقوا دوری‌ کردن از رباست، بر اساس دعای مکارم‌الاخلاق صحیفه امام سجاد ( ع) هدایت صالحان و قرارگرفتن در صراط مستقیم و طریق ولایت نیاز همیشگی بشر است، ثبات‌قدم بر هدایت حقیقی و واژگون نکردن طریق ولایت موضوع دیگر بشر برای نجات در دنیا و آخرت است، در ادامه دعا از نیازهای بشری و امت اسلامی نیت رشد یافته‌ای که دچار تردید و شک نگردد درس امام (ع) برای ما است، طول عمری که در راه اطاعت خدا باشد یک مطالبه دیگر است که انسان به آن نیاز دارد، در صورتی که عمر انسان چراگاه شیطان گردد مرگ انسان بهتر از زنده‌بودن اوست.

واهبی زاده گفت: آموزش‌ و پرورش شهرستان با هماهنگی سپاه شهرستان کارگروه، تخصصی در سطح شهرستان با عنوان زنگ‌ دفاع مقدس در مدارس ایجاد کنند چرایی دفاع مقدس و تبیین دفاع مقدس دو وظیفه مهم این‌ کارگروه باشد که توسط یادگاران دفاع مقدس در مدارس تدریس گردد.

امام‌جمعه سی‌سخت عنوان کرد: مهم‌ترین جمله امام انقلاب در دیدار پیش‌کسوتان دفاع مقدس برافراشتن پرچم دشمن و سبک زندگی دشمن در داخل کشور و دستگاه‌های کشور توسط نفوذی‌ها و فریب‌خوردگان داخلی است، ۲۰۰ هزار خون مقدس داده‌ایم تا امروز ناموس شیعه و ایران با تیشرت و شلوارک و موهای در کمر ریخته بی‌آبرو گردند؟ ۲۰۰ هزار خون مقدس داده‌ایم تا امروز شاهد اختلاس‌ها، رانت‌ها و رابطه‌ها باشیم؟ ۲۰۰ هزار خون مقدس در راه خدا داده‌ایم تا امروز شاهد ابتذال نرم در صداوسیما، تلویزیون و شبکه خانگی باشیم فلذا هر کس ذره‌ای به‌نظام، انقلاب، ولایت، شهدا و ایران دلبستگی دارد اجازه ندهد نفوذی و فریب‌خورده پرچم دشمن را بالا ببرد.

حجت‌الاسلام واهبی زاده در خطبه دوم گفت: آقای رئیس‌جمهور در نشست سازمان ملل مطالبی مطرح کردند که بخشی جای تشکر و برخی جای نقد دارد که مطالبه جواب در قسمت نقد داریم، آیا وی از وجود بیش از ۱۲ هزار کلاهک بمب اتم در زرادخانه‌های هسته‌ای آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و دیگر کشورها بی‌خبر است؟ آیا دشمن ما فقط سگ زنجیری آمریکا یعنی اسرائیل کودک کش است که می‌گویید با زمین گذاشتن سلاح توسط اسرائیل ما هم سلاح بر زمین می‌گذاریم؟.

خطیب جمعه سی‌سخت اظهار داشت: رتبه دومی فرماندار محترم شهرستان دنا در بین شهرستان‌های استان و عملکردها در عرصه‌های مختلف نشان از اقدامات این مجموعه ارزشمند است که به فرماندار تبریک می‌گوییم.

امام‌جمعه سی‌سخت گفت: اگرچه ولی‌امر مسلمین حکم جهاد عمومی و کمک و حمایت از جبهه مقاومت در غزه و لبنان را صادر فرمودند؛ اما ما منتظر اذن برای رفتن و فدا کردن جان ناقابل خود در این جهاد فی‌سبیل‌الله هستیم.

گچساران 

متأسفانه کشور در حال ورود به پیری جمعیت است

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید عنايت هاشمی منش، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: درگذشت تعدادی از هم‌وطنانمان در معدن طبس را تسلیت عرض می‌کنیم و امیدواریم دیگر شاهد چنین حوادثی در کشور نباشیم. هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و ایمنی نام‌گرفته است آن‌هایی که با تکیه‌بر همت و ایثارگری و به شایستگی عهده‌دار چنین مسئولیت پرخطری شده‌اند و مردم عزیزمان قدردان چنین زحماتی نیز هستند.

وی افزود: روز جهانی سالمندان را در پیش داریم و دین مبین اسلام برای سالمندان جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و پیامبر اکرم (ص) فرمودند آن فرد پیر در خانواده مثل آن پیامبر در بین امتش است پس قرآن کریم به‌صراحت احترام به پدر و  مادر را سفارش کرده است بنابراین  باید نهایت احترام را برای آن‌ها قائل باشیم چراکه مایه برکت هستند و اگر جامعه‌ای سالمندان خود را احترام کند می‌تواند از تجربه و خرد آن‌ها به‌خوبی بهره ببرد.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: متأسفانه کشورمان در حال ورود به مرحله پیری جمعیت است و جامعه آمادگی چنین مشکلی را ندارد از آن‌طرف باید تلاش شود جامعه از این وضعیت بحرانی خارج شود و مسئله جوانی جمعیت و خانواده باید از اولویت‌های دولتمردان کشور باشد و طبق نظریه کارشناسان با این مسئله در سال‌های آینده یک کشور سالخورده هستیم و این خودش یک تهدید جدی به شمار می‌رود.

خطیب جمعه این هفته گچساران اظهار کرد: درمیان کشورهای حوزه خلیج‌فارس شرایط سختی را در پیش داریم و انتظار داریم دولت چهاردهم سیاست‌های درست جمعیتی را اجرایی کنند که امنیت، اقتدار و عزت کشور در سایه جوانی جمعیت است.

مسئولان به داد پتروشیمی گچساران برند

وی افزود: این روز خبرهای خوبی از وضعیت پتروشیمی گچساران به گوش نمی‌رسد  سرمایه‌ای که با هزاران زحمت و سختی مضاعف و میلیاردها یورو به دست آمد امروز دود می‌شود و به هوا می‌رود پس مسئولین محترم به داد این سرمایه مردم برسید و به داد پتروشیمی گچساران برسید، پتروشیمی گچساران در نوع خودش ایرانی‌ترین است که بعد از دو دهه هم در دولت شهید رئیسی به بهره‌برداری رسید.

امام‌جمعه گچساران ابراز داشت: علی‌رغم اینکه  مسیر این کار بزرگ در استان و کشور تعریف‌شده بود اما  آن چند پتروشیمی که بنا بود خوراکشان را از گچساران  بگیرند به تعهداتشان عمل نکردند.

هاشمی‌منش تصریح کرد: بیش از یک‌سوم محصولات پتروشیمی گچساران فلر و دود می‌شود و چیزی حدود دو همت محصولات این شرکت می‌سوزد  این یعنی سرمایه سوزی و انتظار دارم در سطح مجلس شورای اسلامی، کمیسیون اصل نود، هلدینگ خلیج‌فارس و ریاست‌جمهوری  به داد این سرمایه عظیم و شرایط بحرانی برسند.

وی ابراز داشت: از استاندار محترم انتظار داریم یکی از اولویت‌های کاری خودشان را رسیدگی به وضعیت پتروشیمی گچساران بدانند چراکه پتروشیمی  برای یک شهر و استان نعمت است و نباید امروز این دغدغه تبدیل به نگرانی شود.

اسرائیل نابود خواهد شد

امام‌جمعه گچساران گفت: نکته دیگر اینکه در روزهای گذشته رزیم صهیونیستی عملیات بزرگی علیه لبنان انجام داد و جنایت‌ها انجام داد و امروز به‌صورت رسمی این رژیم در مقابل لبنان و حزب‌الله سرشاخ شده اندو در آینده ممکن است جنگ تمام‌عیاری را شاهد باشیم.

وی افزود: در بحث پیجرها و لوازم الکترونیکی باید هوشیار بود  چرا دشمن به روش های مختلف درحال ضربه زدن هستند بنابراین جمهوری اسلامی ایران ام القرای جامعه اسلامی است و باید تلاش کنیم به سمت وسایل الکترونیکی ساخت داخل و مطمئن برویم.

هاشمی منش ادامه داد: جنایت های ریم صهیونیستی نشان می دهد که رو به اضمحلال هستند و با پَستی و ذلت تمام در وسایل ارتباط جمعی بمب گذاری می کند اگر چه به زودی شاهد ریشه کنی این رژیم سفاک خواهیم بود.

وی خاطر نشان ساخت: اگرچه باید این غده سرطانی هرچه زودتر از زمین برداشته شود و آن روز هم دیر نیست. البته همیشه اینگونه بود که هرگاه ظلم به اوج برسد پایانش هم نزدیکتر خواهد بود و این سنت الهی است.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: سید حسن نصرالله پرورش یافته مکتب انقلاب اسلامی است و جبهه مقاومت طومار رژیم صهیونیستی را در هم خواهد پیچید.

هاشمی منش ادامه داد: شرط وعده الهی جهاد و مقاومت است و هر اندازه ای که اهل توکل به خداوند باشيم و دربرابر سختی ها صبر پیشه کنیم به تبع امت اسلام به پيروزی نزدیک خواهد شد.

چرام

فضای تکریم و معارفه استاندار صمیمانه نبود

 
امام جمعه چرام گفت: باید مراسم تودیع و معارفه استاندار صمیمانه برگزار می‌شد.
حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: امیرالمؤمنین در نهج البلاغه می‌فرماید این دنیا محل آماده شدن و تمرین کردن است در این اردوگاه بزرگ آمادگی ورود به میدان لقای الهی، که قیامت است خودتان را برای مواجهه با حساب و مؤاخذه الهی آماده کنید.

امام جمعه چرام افزود: رهبر انقلاب در دیدار اخیر یادگاران دفاع مقدس با ایشان فرمودند ملت نمی پذیرند دشمن شکست خورده در مرزهای کشور با انواع ترفند و حیله، توطئه خود را در داخل پیش ببرند.وی ادامه داد: خیلی ساده توجه دادند که این دشمن جنتلمن نفوذی، همان دشمن خشن مرزهاست.

 افشار بیان کرد: درباره نفوذ یک تلقی سنتی وجود دارد که نیازمند اصلاح است. تلقی رایج این است که یک نفر در لباس جاسوس وارد یک سازمان می‌شود و خرابکاری می کند. این نفوذ سخت است و باید برای آن تدبیر کرد. نفوذ سخت اغلب در حوزه جنگ سخت است اما در حوزه فرهنگی و جنگ نرم ما با یک نفوذ پیچیده تری مواجهیم و آنهم نفوذ نرم است. نفوذی که عوامل فریب خورده، پیاده نظام های بی جیره و مواجب آن هستند به همین دلیل در سخنان رهبرانقلاب نفوذی و فریب خورده با هم و کنارهم آمده است.

وی با بیان اینکه اما نفوذ نرم چیست؟ چه تفاوتی با نفوذ سخت دارد؟ و چرا اهمیتش بیشتر است؟ عنوان کرد: نفوذ سخت ابزارش تهدید است اما نفوذ نرم ابزارش اقناع و فریب است و از طریق ابزار پیچیده در جنگ های رسانه ای و شناختی عمل می کند و هدف نهائی اش اختلال در در دستگاه محاسباتی مردم و مسوولان است.

 امام جمعه چرام با بیان اینکه دستکاری محاسباتی یعنی چه و به چه نحوی است؟ عنوان کرد: وقتی نظام محاسباتی مردم و مسوولین با دستکاری منطق و ارزش های معیاردچار اختلال شود، فرد از اطلاعات درست هم نتیجه گیری غلط می کند طبیعی است سطح اثر و خرابکاری نفوذ نرم، بسیار سهمگین تر از نفوذ سخت است.

 افشار افزود: روش های نفوذ نرم متنوع است، اما روشی که این روزها بیشتر استفاده می شود نفوذهای شبکه ای است. نفوذ جریانی که باساخت یک شبکه و جریان انسانی، فشار اجتماعی ایجاد می کند تا نظام محاسباتی ذهن افراد را بهم بریزد، مثال در بیان خبرهای منفی و نامیدی مردم و همه چیز را سیاه دیدن یکی از نقشه های دشمن است، در این راه عده ای پروژه بگیر و مزدورند و عده ای جاهل و فریب خورده که نقش زنجیره تکمیل کننده شبکه را بازی می کنند.

وی گفت: اما چرا حضور این افراد در نهادهای آموزشی نگران کننده تر است؟ چون اساسا قدرت شبکه ای در ذهن و قلب زنجیره های انسانی شکل می گیرد.

وی ادامه داد: ساخت جماعتی که همه یک صدا و در یک زمان، یک حرف را پرتکرار بیان کنند تا نظام ارزشی و هنجاری جامعه تغییر یابد نظام گرایشی و نگرشی افراد بهم بریزد، نظام بینشی اش نیز تغییر می کند. در این صورت عبور از اصول انقلاب و اسلام راحت امکان پذیر است و این قدرت نرم شکل نمی گیرد مگر در بستر آموزش و تربیت، اینجاست که رهبر انقلاب مسوولان آموزش و پرورش و دانشگاهها و مطبوعات و رسانه ملی و غیره را خطاب قرار می دهند.

امام جمعه چرام اضافه کرد: اما مساله نهایی اینکه راه مقابله با نفوذ نرم برخلاف نفوذ سخت تنها اقدام امنیتی نیست. کار فرهنگی و اطلاع رسانی و روشنگری و جهاد تبیین می طلبد. مقابل این فتنه همه باید بخط شوند، از وزیر و مسوول گرفته تا سرباز گمنام و سرباز مجازی و واقعی؛ و آنوقت دشمن شکست خواهد.

افشار با بیان اینکه در آیین تکریم و معارفه استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد بدعتی رخ داد که همه دلسوزان را ناراحت کرد، گفت: یک استاندار و همکارانش با تمام کارنامه‌اش (قوت یا ضعف) از این استان بدرقه شد اما کاش میشد در عین داشتن گلایه‌ها فضای جلسه همراه با اخلاق و ادب بود چون مهمان کشوری داشتیم و با وجود فضای مجازی و انعکاس این رفتارها، نگاه سایرین به استان ما تغییر خواهد کرد تخریب هیچ سودی برای استان ندارد و برعکس به ما ضربه می‌زند. و چنین کارهایی مانع پیشرفت استان میشود.

وی افزود: صحبت من حمایت از شخص نیست بلکه دفاع از اخلاق اسلامی و ایرانی و فرهنگ اصیل و هزاران ساله قوم لر است، در سخنرانی برخی سخنران ها اخلال و شعار داده شد.که اگر این شیوه اعتراض به جلسات رسمی تسری پیدا کند کاری زیبا نخواهد بود و چهره قوم بزرگ و اصیل لر را زشت خواهد کرد.

افشار عنوان کرد: استاندار محترم و نهادهای مسوول تدبیری بیندیشند چون وقتی خلیفه کشی رسم شد ،امیرالمومنین ع نیز در این خلیفه کشی به شهادت رسید.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: باوجود آنکه ارزیابی‌های صورت گرفته حاکی از آن بود که ارتش رژیم صهیونیستی طی تنها چند هفته پس از ورود به غزه، نیروهای حماس را از بین خواهند برد و رهبران مقاومت را دستگیر کرده و در نهایت بر غزه مسلط خواهد شد.بعد از چندین ماه موفق نشدند و احساسات جهانی ضد اسرائیلی افزایش و گسترده شده است.

وی ادامه داد: وقتی در مقابل گروه مجاهد و کوچک حماس شکست خوردند ،شکست صهیونیست ها در مقابل حزب الله لبنان قطعی است و پیروز نهایی حزب الله و جبهه مقاومت است.

دهدشت

 نگاه سخیف سردسیری و گرمسیری از کهگیلویه وبویراحمد رخت بر بندد

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین علی وحدانی‌فر امروز در خطبه نمازجمعه دهدشت با اشاره به تغییر مدیر ارشد اجرایی استان ضمن آرزوی موفقیت برای استاندار جدید توصیه‌هایی به آقای رحمانی داشت و گفت: توقع این است نگاه سخیف سردسیری و گرمسیری از استان رخت بربندد و انسان‌های ناتوانی که صرفاً به پشتوانه سیاسی و قومی و طایفه‌ای انتخاب شده‌اند، در انتخاب مدیران تکرار نشود.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد سال‌هاست تاوان چنین انتصاب‌هایی را می‌دهد،  افزود: این استان دیگر جای آزمون و خطای مدیریتی نیست. مخصوصاً کهگیلویه مظلوم از انتصاب‌های نابجا و ناکارآمد زخم‌خورده است.

خطیب نمازجمعه دهدشت گفت: این روزها بازار کت‌وشلوار داغ است و البته الحمدلله برای صنف خیاطان رونق دارد. هر کسی به‌زعم خود برای تصدی پستی آماده می‌شود انتظار می‌رود استاندار دست رد به سینه چاپلوسان بزند و از انسان‌های ضعیف و ناتوان استفاده نکند.

حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین وحدانی‌فر توجه به دانش‌بنیان و مراکز رشد و استفاده از ظرفیت جوانان را مهم خواند و تصریح کرد: از ظرفیت‌های خوب جوانان باید بهره گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش وضعیت برق را یادآور شد و با اشاره به قطعی چندساعته برق در روز گذشته گفت: توجیهی ندارد ساعت هفت غروب که وقت کاسبی برای بازاریان است بازار بی‌برق باشد این بی‌تدبیری‌ها جایی حل شود.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه باید برای تقویت برق کهگیلویه تا قبل از پایان سال چاره‌اندیشی شود، گفت: اگر می‌خواهید دچار بحران در تابستان آینده نشوید سه دستگاه ترانس با ظرفیت حداقل ۳۰ مگاولت آمپر در دهدشت و یک دستگاه در چرام باید اضافه و ایستگاه دژ کوه به دائم ارتقا پیدا کند و مهم‌تر از اینها ایستگاه قلعه رئیسی به دیشموک اگر امسال به بهره‌برداری نرسد سال بعد به بحران می‌رسیم.

خطیب نمازجمعه دهدشت عملیات حزب‌الله در مقابله با رژیم جعلی صهیونیست را یادآور شد و گفت: اسرائیل با ترورها دنبال این است که حزب‌الله از جبهه شمالی سرزمین اشغالی بردارد؛ اما جبهه مقاومت باحوصله و صبر هوشمندانه راهبرد خود را پیش می‌برد، این روزها با اقدامات حزب‌الله یک‌سوم از اراضی اشغالی امنیت برای ساکنان ندارد. تا عمق ۵۰ کیلومتری سرزمین‌های اشغالی امنیت وجود ندارد به لطف خداوند رحمان حزب‌الله این موقعیت را تثبیت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه حزب‌الله یک قدرت مهم فرامنطقه‌ای است، ادامه داد: حزب‌الله در قلب جوان یمنی و عراقی است رژیم غاصب بداند اگر بنا بر ادامه جنگ باشد ما از کمک به مقاومت دریغ نخواهیم کرد. نایب امام‌زمان فتوای جهاد عمومی دادند اگر بنا به ورود جمهوری اسلامی باشد اربابانشان هم امنیت نخواهد داشت امروز جنگ اسلام و کفر است و ما برای مقابله با کافر ابایی نداریم.

امام‌جمعه کهگیلویه گفت: جبهه مقاومت برای جنگ بلندمدت خود را آماده کرده است دلتان نلرزد خبرهایی می‌رسد، امروز همه حیثیت سیاسی اسرائیل از بین رفته است.

وی اضافه کرد: جراحت‌های فراوان از این تفکر در طول تاریخ بر پیکر اسلام فرود آمده است همه در صحنه‌ایم و مقابله می‌کنیم از موضع حمایتی آیت‌الله سیستانی تشکر می‌کنیم شعار ما همراهی و همدلی و استقامت است و همچنان «هیهات من الذله» سرمی‌دهیم.

خطیب نماز جمعه دهدشت در تبیین دستاوردهای دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس جاذبه‌های فراوان برای دنیا و نعمت‌هایی برای ایران داشت؛ ایستادگی در برابر زورگویی از جاذبه‌های سیاسی است،جاذبه معنوی دفاع مقدس توجه به ایمان الهی و دینی است.الگوی دینی جوانان به برکت دفاع مقدس است.


حجت‌ الاسلام وحدانی‌فر اظهار کرد: جنگ برای ما صرفا دفاع و مرزبانی از وطن نبود جهاد فی سبیل الله بود امروز دفاع مقدس مهمترین آزمون موفقیت ایران و نقشه راه جبهه مقاومت است باید قدر دانست.دفاع مقدس دانشگاه عظیم سیاسی، اجتماعی و معنوی بود.

وی با اشاره به اظهار نظر مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی می‌خواهد با دنیا قهر باشد، گفت: اگر منظور این است که در مسائل سیاسی از دیگران تبعیت نمی‌کنیم ادعای درستی است فلسفه انقلاب اسلامی این بود که از سیطره بیگانگان رهایی پیدا کنیم.ما با دنیا ارتباط داریم با نظام سلطه مشکل داریم مقابل نظام سلطه ایستاده ایم و امروز ما در اوج اقتداریم.

بهمئی

رواج سه عدد «شین» در شهرستان و استان

امام جمعه لیکک در خطبه‌های نماز گفت: متاسفانه شایعه، شب‌نامه و شکایت در شهرستان و استان رواج پیدا کرده است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صلواتی تقوا را یکی از مصادیق مسئولان جمهوری اسلامی دانست و گفت: یکی از مصادیق تقوا برای مسئولان خوش‌اخلاقی، خوش‌رفتاری، تواضع، اهل انصاف با زیرمجموعه‌ها و مجموعه افراد تحت مدیریت است و باید در تمام ادارات و نهادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، فرهنگ و نوع مدیریت دفاع مقدس حاکم شود.

 وی حکومت در دفاع مقدس را مدیریت حکومت بر دل‌ها نام برد و گفت: اکثر افراد ضعیف، دل‌بسته صندلی مدیریت و جایگاه هستند و فضای اداری را به فضای تهمت و گزارش‌نویسی تبدیل کردند.

خطیب جمعه لیکک افزود: در اداره‌ای که مدیر آن بداخلاق، بدرفتار باشد فضای آن اداره و نهاد یک فضای تهمت، دروغ‌گویی، گزارش‌نویسی، دورویی، سوءظن و تخریب همدیگر اتفاق می‌افتد و کارها به‌درستی انجام نمی‌شود

امام‌جمعه لیکک تصریح کرد: مدیر مجموعه باید مدیر تراز انقلاب اسلامی باشد، یعنی باید به شهدا اقتدا کند و ما در این جایگاه شهدا را نیاز داریم و با مدیران ضعیف بی معنویتی، بی‌اخلاقی توهین و تحقیر حاکم می‌شود.

مسئولان نا لایق عامل رواج شایعه و شب‌نامه هستند

 وی با اشاره به شیوع سه تا «شین» در استان گفت: بزرگ‌ترین مشکل این استان و شهرستان سه تا «شین» هست «شایعه، شب‌نامه و شکایت» افراد علیه همدیگر است.

حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین صلواتی گفت: رواج یافتن سه تا شین در استان را ضعف مسئولان و مدیران دانست و گفت: ضعف مسئولان که نه سواددارند نه لایق هستند و غاصبانه بر صندلی نشستن عامل رواج شایعه، شب‌نامه و شکایت در جامعه هست.

 وی زندگی را یک مبارزه دانست و گفت: سراسر زندگی همه مبارزه است، جهاد یعنی حضور در میدان با مبارزه تلاش و ایمان است.

خطیب جمعه لیکک تصریح کرد امروز میدان‌های گوناگون و متنوعی از جهاد و مبارزه پیش روی من و شما است از قبیل؛ جهاد علمی، جهاد فکری، جهاد تبیین و تبلیغی، جهاد فرهنگی، جهاد نرم و جهاد سخت است.

دژ مستحکم اسرائیل در مقابل موشک‌های مقاومت فروریخت

امام‌جمعه لیکک افزود: امروز در فضای مجازی رژیم صهیونیستی را به‌عنوان یک استان از ایران تشبیه می‌کنند، رژیم صهیونیستی تنها نیست بلکه یک اتحادیه از چهار کشور آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه و در حمایت کامل اتحادیه اروپا و بقیه کشورهای منطقه و غربی است.

وی افزود: رژیم خبیث اسرائیل به‌اندازه یک استان از ایران نیست بلکه این رژیم از پشتوانه فنّاوری بزرگ‌ترین کشورهای آمریکایی برخوردار است درحالی‌که ایران با تأکید بر توانمندی‌های خود تبدیل به یک قدرت جهانی و منطقه شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صلواتی افزود: بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین پدافندهای جهان از آسمان کوچک رژیم غاصب حفاظت می‌کنند اما در طوفان الاقصی دژ مستحکم اسرائیل فروریخت و موشک‌های جبهه مقاومت پدافند هوایی اسرائیل را به چالش کشاندند.

مردم استان از گرانی به ستوه آمدند

خطیب جمعه لیکک در بخش دیگر سخنان خود از نظارت بازار انتقاد کرد و گفت: مردم مناطق محروم استان بخصوص شهرستان بهمئی از قیمت گران شن و ماسه به ستوه آمدند.

وی گرانی بی‌رویه شن و ماسه را باعث ضربه زدن سنگین به بازار دانست و گفت: گرانی شن و ماسه و به‌تبع آن افزایش قیمت سیمان، بتن و بلوک باعث رکود بازار مسکن شده است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین صلواتی وجود دلالان و سوداگران را باعث افزایش سرسام‌آور شن و ماسه دانست و گفت: دستگاه‌های نظارتی کجا هستند که نمی‌توانند جلوی سوداگران را بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه این گرانی‌ها فقط به‌سوی دلالان است گفت: معادن چه رودخانه‌ای و چه کوهی متعلق به دولت است، وقتی قیمت سیمان افزایش پیدا می‌کند گران شدن شن و ماسه طبیعی است.

خطیب جمعه لیکک با تأکید بر اینکه بازار استان رهاشده است گفت: دولت با شعار مردم محوری فعالیت خود را آغاز کرد بفرمایید به داد مردم برسید و روی قیمت‌گذاری‌ها نظارت کنید.

دیوان اداری به داد مردم برسد

وی خطاب به دیوان اداری گفت: مسئولان در هیئت دیوان اداری به داد مردم برسید با ورود شما صنعت، معدن و تجارت از گود خارج‌شده است و خلع سلاح شده است.

امام‌ جمعه لیکک با اشاره به معادن زیاد رودخانه‌ای در استان گفت: در استان ما معادن زیادی وجود دارد در بستر رودخانه‌ها و کوه‌ها باید قیمت نسبت به بقیه جاها متفاوت باشد و تفاوتی بین قیمت شن و ماسه تولیدی از رودخانه و کوه وجود داشته باشد.

حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین صلواتی خطاب به مسئولان ناظر گفت: بی‌تفاوتی مسئولان، ترک فعل شما، رها کردن بازار، عدم کنترل قیمت شن و ماسه ظلم به این مردم است.

وی با انتقاد از محیط‌زیست گفت: چطور برای شکار سگ‌های ولگرد شکار پرنده رگ‌های غیرتتان به جوش می‌آید و مردم را با مبالغ نجومی جریمه می‌کنید اما با افرادی که بستر رودخانه‌ها را تخریب می‌کنند و آینده سوزی می‌کنند برخورد نمی‌کنید و فکری برای این معضل نمی‌کنید.

خطیب جمعه لیکک با اشاره به‌روز جهانی قلب از مردم خواست تا جهت جلوگیری از شیوع بیماری‌های قلبی رژیم غذایی و ورزش و پیاده‌روی را در برنامه خود بگذارند.

لنده

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل با اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس قرار داریم گفت: به روان پاک سرداران شهید و بزرگ اسلام فلاحی، فکوری، نامجو، کلاه‌دوز و جهان‌آرا و سایر شهدا درود میفرستیم.

امام جمعه لنده به سالروز پربرکت و پرافتخار کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س)  به شهر مقدس قم اشاره کرد و گفت: این جود با عظمت و مبارک نور و رونق را به شهر قم و کشور ما بخشید و اکنون این شهر در قله‌های رفیع معرفت و معنویت قرار دارد که قم را به یک شهر اسلامی سرآمد در دنیای اسلام تبدیل کرده است.

محمودی اصل با اشاره به صدور و نفوذ انقلاب اسلامی در سراسر جهان گفت: انقلاب اسلامی از سال‌های دور نفوذ معنوی خود را در منطقه و اکثر کشورهای دنیا شروع کرده بود و این نفوذ برقرار و انشاءالله باعث بیداری بیشتر دنیا و ملت‌ها در آینده خواهد شد.

محمودی به اصل آتش سوزی‌های اخیر در منابع طبیعی شهرستان لنده اشاره کرد و گفت :آتش سوزی‌های دردناک و غصه‌دار و ناراحت کننده سریالی همه را نگران کرده است و ما باید از این نعمت خدادادی محافظت کنیم. 

وی گفت: به کسانیکه عمدی مراتع و جنگل‌های این شهرستان را به آتش می‌کشند باید بگوییم چرا با طبیعت می‌جنگید، جرم درختان و حیوانات چیست و باید این موضوع مهم مدیریت و فرهنگ سازی شود.

پاتاوه

حجت الاسلام سیادت در خطبه سیاسی نماز ابتدا هفته دفاع مقدس را به همه رزمندگان، ایثارگران و خانواده‌های شهداء تبریک سپس به سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب، در دیدار پیشکسوتان، فعالان دفاع مقدس و مقاومت اشاره و بیان کرد: دفاع مقدس، جهاد بزرگ دینی و ملی ملت ایران بود. علت دشمنی قدرت‌های بزرگ، با انقلاب اسلامی، به وجود آمدن انقلاب مردمی، بی‌نظیر و تفکر نوینی برای اداره جهان بود. امروز به برکت ایستادگی ملت ایران، جرأت حمله به مرزهای ایران را ندارند. ما با نظام سلطه مخالف هستیم جاذبه سیاسی جمهوری اسلامی، ایستادگی در مقابل نظم غلط جهانی است.

امام جمعه پاتاوه افزود: امروز یک واقعه مشابه جنگ تحمیلی در فلسطین و لبنان قابل مشاهده است، مردم فلسطین و لبنان در حال جهاد فی سبیل الله هستند، کشتار مردم بی دفاع توسط رژیم صهیونیستی مصداق واقعی شکست است.

امام جمعه پاتاوه به اقدامات ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰۰ هزار شهرک نشین از ترس عملیات حزب الله فرار کرده‌اند،وحزب الله دراین چندروز، قریب یک هزار موشک، به شمال و مرکز اسرائیل شلیک کرد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار